Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuotohäiriöt - milloin syytä mennä lääkäriin?

Vierailija
18.08.2018 |

Minulla oli normaalisti kuukautiset kolme viikkoa sitten. Viime viikolla kärsin kahtena päivänä järkyttävistä alavatsakivuista. Minulla on normaalisti ovulaatiokipuja, mutta ne kestävät ehka 2-3 tuntia, ja niistä selviää yhdellä särkylääkkeellä, eikä sitäkään aina tarvita. Nyt kivut olivat niin voimakkaat, että olin vähällä lähteä töistä kesken päivän. Istuin työpisteelläni vilunväristysten kourissa. :( Särkylääkkeistä ei tahtonut olla apua.
Vielä seuraavana päivänä jouduin ottamaan aamulla särkylääkkeen.

Alle viikkoa myöhemmin, kivut alkoivat uudelleen, mutta lievempinä. Rinnat olivat myös turvonneet. Paria päivää myöhemmin alkoi runsas, hyytymiä sisältävä tummanpunainen vuoto. Super plus-tamponia joutuu vaihtamaan reilun tunnin välein. Kuukautisten piti alkaa vasta viikon päästä.

Minulla on kyllä ollut viime aikoina elämässä tavallista enemmän stressiä. Ehkäisynä on kuparikierukka, ollut jo usean vuoden ajan. Olen vakaassa parisuhteessa. Ikää 32 vuotta.
Kerran aiemmin, viime syksynä oli hieman samantyyppistä oireilua. Tuolloin vuoto oli kirkkaanpunaista, nestemäistä ja runsasta.

Onko muilla ollut tämäntyyppistä oireilua? Jos on, oletteko saaneet selitystä sille? Mietin, että onko aiheellista mennä lääkäriin. Nyt voin ihan hyvin, mitä nyt vuoto on tosiaan melko runsasta.

Pelottaa myös se, onko tämä jotain esivaihdevuosia, sillä äidilläni alkoivat vaihdevuodet poikkeuksellisen aikaisin, joskus 38-vuotiaana.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi