Mitä ruokaa syöt mielelläsi, mutta et pysty sitä itse valmistamaan
aineksien "ällöttävyyden" vuoksi tai muuten vain "oksettaa"
Kommentit (22)
Mulla maksaruuat. Tykkään niistä, mutta raakaa maksaa en voi käsitellä.
En osaa paistaa kalaa, lohta söisin mieluusti. Yleensä ostan valmiiksi paistettuna tai savustettuna.
Kalaruuat. Raaka kala inhottaa, mutta kypsennetty on hyvää.
En tykkää friteerata ja kämppä ainaki haisee ällöltä sen jälkeen, jos friteeraan. Että falafel, ranskalaiset, friteerattu kana kuuluu noihin ruokiin.
Maksalaatikko koska ällötys raakaa maksaa kohtaan. Kalaruoat koska en osaa valmistaa kalasta mitään tai käsitellä sitä. Ravintolan pizzat koska kotona ei vain onnistu sellainen pohja minun hellalla.
Vierailija kirjoitti:
Lasagne
Ei siis ällötä vaan en osaa. Yksi kerta pohjaanpalamista riittää. ;)
Ostan pavut käyttövalmiina. Niitä kun keittelee itse, koko kämppä haisee kakalta.
Mitä ihmettä. Miten sitten voi syödä jotain jos sen valmistus ällöttää? Eikö se yleensä oo toisinpäin? Mä voin vaikka pidellä silmämunaa kädessäni mutta en koskaan söisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla maksaruuat. Tykkään niistä, mutta raakaa maksaa en voi käsitellä.
Kiitos, ratkesi huomisen ruoka, paistan maksapihvejä, kermakastikkeella, perunat ja sipulia kuullotettua. Ihanaa!
Ravut syön mieluusti ravintolassa. Olen joskus keittänyt itse, mutta nykyään en.
Vierailija kirjoitti:
Ostan pavut käyttövalmiina. Niitä kun keittelee itse, koko kämppä haisee kakalta.
Keitin vuosia sitten härkäpapuja ja koti haisi kaatopaikalle.
Kikherneiden tuoksu keitettäessä on ok.
en ole koskaan valmisstanut sammakonreisiä enkä rapuja
haluaisn paistella heinäsirkkoja kans
ja joku nepalilainen ruoka, en oo tehnyt, liikaa mausteita tarvii ja ylipäänsä nepal/intia ruoka, aidot mausteet on tuoreita eikä niitä oo Suomesssa, suomalainen intialainen ruokakaan ei ole läheskäään niin hyvää kuin saat eurolla kadulta intiassa ja täällä ravintolassa 20 eurolla
ja pallokalaa sekä kobe härkää en oo valmistanut enkä kyllä syönytkään vielä
Munkkeja en yksikertaisesti vaan viitsi tehdä kotona, vaikka ne toki hyviä ovatkin. Sen verran työlästä touhua, jossa on jopa jonkulainen vaarakin, joten ostan mielummin munkit valmiina.
Toinen on grillimakkara :D Asun kerrostalossa vailla grillausmahdollisuuksia. En ole mikään erityisen suuri makkararuokien fani, mutta kyllä kunnollinen grillattu makkara on toisinaan hyvää. En tosiaan pysty tätä kotonani valmistamaan ainakaan sellaisena kun haluaisin.
Minulla on ravut juuri jäähtymässä. Ensimmäistä kertaa elämässäni.
Olen aiemmin vain syönyt. Ja ajatellut, etten pystyisi niitä keittämään.
Myönnän, että apunani oli 9 v lapseni. Hän oli aiemmin katsonut isovanhemmilta mallia. Huuhteli ja nosti ravut kiehuvaan veteen, jolloin minun ei tarvinnut. Ehkä minäkin vielä joku kerta.
Ravut! Osallistun ja järjestän mielelläni rapujuhlat ja syön hyvällä ruokahalulla, mutta keittämään en niitä suostu. Ensi viikonlopuksi tilasin 140 jumborapua valmiiksi keitettynä.
Ravut myös täällä. En vaan pysty keittämään elävää rapua, mutta rapuja kyllä tykkään syödä.
Friteeratutt ranskanpotut. Sikksi teeenkin kermavalkosiouuli perunoiita. Taii ostann oolannnin ranskalaiisia.
Jopas on kumma keskustelu.
Ajattelin, että kyse voisi olla pikemminkin osaamattomuudesta kuin inhosta. Miten edes voi olla inhoa jotain ruoka-ainetta kohtaan, minkä kuitenkin loppujen lopuksi pistää suuhunsa?