Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko rekkakuskeja paikalla? Miksi te lähes aina jarrutatte alamäessä?

Vierailija
18.08.2018 |

Eikö moottorijarrutus riitä ja vauhti kasvaa ilman jarruttamista liian kovaksi, vai mikä siihen on syynä?
Tänäänkin näin yhden täysperävaunun, joka melko loivassakin alamäessä painoi jarrua. Ihmettelin sitä juuri siinä, tuon mäen loivuuden takia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 mut äm-mille menee täydestä:D

Pena

Vierailija
2/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska rajoitin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekoilla on nopeusrajoitus voimassa alamäessäkin, lisäksi ajopiirturit joita poliisit kyyläävät.

Vierailija
4/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoitin...?

Vierailija
5/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mees ap kokeilemaan, niin ymmärrät paremmin :)

Vierailija
6/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim renkaat ei kestä kun max 80-90 km/h, jarrut voi "kadota" liian isossa vauhdissa ja tietenkin nopeusrajoituksia täytyy noudattaa.

T:rekkakuskin avokki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin sallittu nopeus on raskaalle kalustolle 80 km per h. Alamäessä esim kehä 3 ikean ja tikkurilan välissä voi vauhti nousta sataan kilometriin tunnissa. Ajopiirturi tallentaa tuon talteen ja viranomaiset voivat sakottaa ylinopeutena kun tarkistavat ajohistorian.

Vierailija
8/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alamäet ovat pelottavia. Loivatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudemmissa Scanoissa on myös sähköinen hidastin, eli auto ei mene edes lujempaa alamäessä.

Rekkakuskin avokki

Vierailija
10/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kysyy vastavuoroisesti miksi ajatte 80 alueella 75 km/h ettekä sitä 80km/h?

Rekkakuskin avokki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vakionopeudensäädin päällä joka jarruttaa tarvittaessa jarruilla jos moottorijarrutus ei riitä. Sama juttu henkilöautoissakin. Ei kai rekkakuskit matka-ajossa kaasupoljinta juurikaan käytä? Ei moni henkilöauton ajajakaan enää.

Vierailija
12/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rekat nykyään hybridejä? Kuulostais ainakin järkevältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim renkaat ei kestä kun max 80-90 km/h, jarrut voi "kadota" liian isossa vauhdissa ja tietenkin nopeusrajoituksia täytyy noudattaa.

T:rekkakuskin avokki

No ei varmasti ole renkaiden kestävyys noin hilkulla ja eikä jarrutkaan, jollei niissä ole jotain vikaa. Ja rekathan ajavat koko ajan ylinopeutta! Kaikki rekat ajaa yli tuon 80 km/h, miksi niille se sallitaan, mutta alamäkiylitystä (joka on vain hetkellinen) ei muka sallittaisi. Kyllähän tuo olisi aika helposti selitettävissä ratsioissa.

Ja 5:lle, ettei kortti riitä kokeilemaan, vaikka mukavaahan se varmaan olisi.

Ap

Vierailija
14/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kysyy vastavuoroisesti miksi ajatte 80 alueella 75 km/h ettekä sitä 80km/h?

Rekkakuskin avokki

Koska iso osa on nysväreitä jotka eivät vaan osaa.

Mutta koulun kohtaa kun on 40 rajoitus niin siinä ei hidastella! Perusvärinen pikkuauto menee hyvin kovaa ja kuskilla katse kännykässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mikään vakionopeudensäädin tai nopeudenrajoitin autoa jarruta missään tilanteessa. Ne vain "ottaa jalan pois kaasulta". Ei ne aktiivisesti jarruta samalla tavalla kuin jarrupoljinta painaessa. Jos auton jarruvalot syttyy niin kyllä siellä on kuski jarrupolkimella silloin.

Vierailija
16/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mikään vakionopeudensäädin tai nopeudenrajoitin autoa jarruta missään tilanteessa. Ne vain "ottaa jalan pois kaasulta". Ei ne aktiivisesti jarruta samalla tavalla kuin jarrupoljinta painaessa. Jos auton jarruvalot syttyy niin kyllä siellä on kuski jarrupolkimella silloin.

Paremman luokan autoissa auto kyllä jarruttaa itse. Ja varsinkin silloin jos on aktiivinen vakionopeudensäädin päällä -silloinhan nimenomaan seurataan edelläajavaa.

Vierailija
17/17 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim renkaat ei kestä kun max 80-90 km/h, jarrut voi "kadota" liian isossa vauhdissa ja tietenkin nopeusrajoituksia täytyy noudattaa.

T:rekkakuskin avokki

Mutta toisaalta sitten voidaan välistä ajaa sitä 90 - 95 km/h nopeutta.  Ei renkaat tai rajoittimet paljoa paina...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä