Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtuminen on todella helppoa

Vierailija
18.08.2018 |

Olen ollut tosi yllättynyt siitä, kuinka pieniä muutoksia elämässä pitää tehdä, että laihtuisi ja tulisi hyvään kuntoon. Olen nelikymppinen ja aloin viitisen vuotta sitten lihoa. Myönnän, että varsinaista ylipainoa minulle ei ehtinyt kertyä, koska tein ryhtiliikkeen riittävän nopeasti, mutta olin päästänyt itse aikalailla rapakuntoon ja joka paikka hyllyi ja roikkui.

Viime talvena päätin, että nyt saa riittää. Aloin lenkkeillä muutaman kerran viikossa, mutta ilman paineita. En mennyt pitkiä matkoja enkä kovaa, mutta pyrin toimimaan säännöllisesti. Välillä sairastuin flunssaan ja ulkoilu jäi yli kuukaudeksi, mutta en ottanut siitä paineita ja aloitin uudestaan.

Samalla aloin tietoisesti syödä enemmän kasviksia, minkä seurauksena mieleni teki entistä vähemmän makeita herkkuja.

Kesällä en juurikaan jaksanut lenkkeillä, mutta kävin usein lasten kanssa uimassa, koska oli niin kuuma. En ole hyvä uimari, mutta lilluin usein vedessä toista tuntia lapsia vahtien. Ihme kyllä, tuntui että se laihdutti kaikkein eniten, vaikka söin ja join mitä vain.

Kehoni on muuttunut aivan valtavasti viime talvesta. Rasva on lähes kokonaan hävinnyt vyötäröltä (vaikka on siinä vielä hommaa), reiteni ovat lihaksikkaat (tosin takapuolella on vielä vähän selluliittia) ja pyllyni pyöreä (mutta haluan sen vielä kiinteämmäksi).

Pointtini on se, että olen tehnyt todella pieniä elämänmuutoksia, jotka ovat muokanneet kehoani todella paljon. Sanoisin, että avainsanat projektissani ovat olleet rentous, pitkäjänteisyys ja liikunnan ilo ja leikkisyys. Olen todella, todella ihmeissäni siitä, kuinka mukavaa ja kivutonta tämä on ollut. Lisättäköön vielä, että voin paljon paremmin kaikin puolin, sillä saan liikunnasta iloa samalla tavalla kuin lapsena ja kehoni hyvinvointi vaikuttaa aivan selvästi suoraan mieleni hyvinvointiin.

Tsemppiä kaikille oman kehonsa kanssa painiville!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 50 ja paino noussut viimeisten vuosien aikana. Mikään elämäntapamuutos ei auttanut laihtumisessa, mutta aloin syömään 1200 kcal ja kävelemään 30-45 min viidesti viikossa. Yksi päivä viikossa oli 2000 kcal, eli kulutuksen verran. Laihduin kolmessa viikossa sen tarvittavat viisi kiloa.

Jos ei mitään sairauksia/lääkityksiä ole, niin ei tuo laihduttaminen kummoista ole.

Vierailija
2/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa! "Minulla on, jos edes on, kaksi kiloa ylimääräistä painoa. Tosi helppo laihduttaa!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin monien tavoin. Painoin 20 kiloa liikaa vuosi sitten. Aloin syödä 1200 kaloria päivässä ja kävelen joka aamu noin 50 minuuttia. Paino on pudonnut n. 11 kg. Jatkan samaan tahtiin, koska kunto on kohentunut merkittävästi.

Vierailija
4/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah juu... Ilmeisesti vain kovasti ylipainoinen on oikeutettu puhumaan laihdutuksesta ja laihtumisesta. Mekanismi kuitenkin lienee sama kaikilla, aikaa vain kuluu sitä kauemmin mitä enemmän pudotettavaa on. Olin kuitenkin itse oikeasti ällistynyt siitä, miten pienestä painon muutokset ovat kiinni.

Jaksan kyllä ihmetellä ihmisten negatiivista asennetta...

Ap

Vierailija
6/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on läskidenialismin vastakohta. Olisipa muutkin! Onnea painonpudotuksesta!!

Vierailija
8/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosalla ihmisistä laihdutaminen helppoa. Hieman lisää liikuntaa viikkoihin ja ruokapuoli kuntoon. Ei se sen kummoisempaa vaadi.

Vierailija
9/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minustakaan mitään rakettitiedettä ole. Itsekkin laihdun koko ajan vaikka syön joka päivä pientä herkkua (esim. rivi suklaata teen kanssa) ja olen raskaana. Minulla on myös tuki-ja liikuntaelinsairaus joten en voi edes liikkua hurjana, vaan teen esim kevyttä jumppaa kun katson TV:tä. Minulla oli noin 15 kg ylipainoa josta olen tiputtanut puolet viime keväästä.

Seuraan facebookissa näitä laihdutusryhmiä ja niitä lukiessa ei tarvitse ihmetellä miksi ihmiset valittaa ettei laihdu. Siellä on myös kummallinen tapa väheksyä pienempiä ihmisiä kun itse on.

Vierailija
10/10 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstavalaat eivät suostu hyväksymään viestiäsi. Pahoittivat poloiset mielensä.