Miten saada paksummat hiukset?
Syön terveellisesti, en stressaile turhia tietääkseni, en käytä mitään suoristusrautoja yms... Hiuksia lähtee aika paljon ja on lähtenyt jo kauan aikaa.. en onneksi sinänsä näy hiuksissa mitenkään, mutta silti haluaisin paksumman tukan kun kyllä se ohentunut on..
Mikä avuksi?
Kommentit (28)
Mikä ikä? Kun vaihdevuodet alkoivat hiukset lähti reippaasti.
Jossain vaiheessa gyne määräsi "kevyttä" hormonihoitoa. Ihmeekseni vaikutti myös päähän. Ei tietenkään entisiin paksuuksiin päästy, mutta kuitenkin.
Sitten olin taas pari vuotta ilman hormoonia ja hiukset oheni.
Gyne määräsi uudelleen ja nyt on hiuksetkin paksummat. Gyne ei uskonut tähän tukkajuttuun, mutta itse uskon, kun peilistä näkyy ja kädessä tuntuu.
Voi kokeilla apteekin aineita, eivät haittaakaan ja joillakin kuulemma auttavat.
Hivenaineiden puute eli huono ravitsemus ja stressi vaikuttavat hiuksiin. Lepo ja safkan laatu syyniin. Hiusten paksuus on geneettistä kuten niiden lukumääräkin mutta korjaamalla elämäntavat voi tukka korjaantua.
Tsekkaa varastorautatasot (ferritiini).
Eipä sille mitään voi, hiusten määrä ja yksittäisen hiuksen paksuus on aikalailla "synnynnäisiä" ominaisuuksia. Jos on geenit sellaiset, että hiukset ovat ohuet tai hiuksia vähän niin sille ei ole paljoa tehtävissä. Toki hormonitoiminta vaikuttaa paljon, jos on jotain muuta, ihan terveydellistä ongelmaa, niin kannattaa käydä lääkärillä tarkistuttamassa tilanne.
Jos taas kaikki on muuten kunnossa, niin pelkille hiuksille ei ole tehtävissä muuta kuin hoitaa niitä niin, ettei rasita kuontaloa turhaan.
Biotiini, tätä on vielä erikseen hiuksille ja kynsille, tätä pitää syödä jonkin aikaa ja päivittäin (itselläni meni kuukausi, että muutokset alkoivat näkyä), voin luvata että saa tuloksia aikaan. Tää on vähän hintava vitamiini mutta itse käytän mielelläni, sillä tehoa selvästi on.
Onko sulla anemiaa tai raudanpuutetta tai kilpirauhasen vajaatoimintaa? Hiustenlähtö voi aiheutua mm. noista.
Minulla oli kauhean ohuet hiukset ja hennot. Aloin syömään päivittäin b12 vitamiinia ja zinkki tabletteja. Ja voi vitsi mikä muutos. Nyt 2 x paksummat hiukset ja kasvaa nopeammin. Suosittelen. N 26
1. Ruokavalio, syö runsaasti esim porkkanoita, tomaatteja, kurkkuja, pähkinöitä ja kananmunia.
2. Sekoita gelatiini- eli liivatejauhetta shamppooseen, se auttaa niin oheneviin hiuksiin kuin kaljuuntumiseenkin.
3. Hikoile, ulkoile ja juo runsaasti vettä. Hikoiluttava liikunta piristää päänaham verenkiertoa ja runsas vedenjuonti estää hiuksia kuivumasta.
Auttaako biotiini oikeasti vai onko rahastusta ja kuvitelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Myös muut ihokarvat alkavat rehottaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei sillä mitään paksua tukkaa saa, mutta itse olen huomannut sellaista ohutta vauvatukkaa hiusrajassa ja kampaaja sanoi päälaelta sojottavan lyhyempää tukkaa. Ilmeisesti siis jonkun verran hiusten kasvua piristää. Varmaan aika yksilöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Biotiini, tätä on vielä erikseen hiuksille ja kynsille, tätä pitää syödä jonkin aikaa ja päivittäin (itselläni meni kuukausi, että muutokset alkoivat näkyä), voin luvata että saa tuloksia aikaan. Tää on vähän hintava vitamiini mutta itse käytän mielelläni, sillä tehoa selvästi on.
Biotiiniin olen itsekin erittäin tyytyväinen, vaikka oli ok letti aiemmin, niin selvästi paksuntuivat ja hiusrajaan alkoi ilmestymään sellasta vauvahaiventa eli hiusrajaan ilmeisesti vaikuttaa?
Valmisteita on paljon erilaisia.
Vierailija711 kirjoitti:
Minulla oli kauhean ohuet hiukset ja hennot. Aloin syömään päivittäin b12 vitamiinia ja zinkki tabletteja. Ja voi vitsi mikä muutos. Nyt 2 x paksummat hiukset ja kasvaa nopeammin. Suosittelen. N 26
Samoin minulla tuo b12 teki ihmeitä. Olen kasvissyöjä ja pääasiassa vegaanisella ruokavaliolla. Toinen joka selvästi auttaa omalla kohdallani on runsas d-vitamiinin syönti.
Minä syön myös aika kasvispainotteisesti. Eli ilmeisesti sitten ainakin B12 kannattaa kokeilla?
Ap
Tuuhennokset? Ei kai muu auta. Tilaa netistä ja pyydä kaveria laittamaan teipit. Netissä on videoita.
Eivät ne lisäravinteet auta kuin siinä tapauksessa, että sulla todella on kyseisistä aineista puutetta.
Tarkista että saat tarpeeksi näitä ravinnosta tai miksei purkistakin; sinkki, rauta, B12, omegat ja hyvät rasvat. Syöthän myös tarpeeksi kaloreita päivässä? Keho alkaa ensimmäisenä "säästää" hiuksista, kynsistä yms jos et saa tarpeeksi terveellistä ravintoa. Liikunta ja päänahan hierominen parantavat päänahan verenkiertoa joka saattaa nopeuttaa hiusten kasvua. Hyvä olisi myös olla pari minuuttia pää alaspäin joka päivä että sekä aivot että päänahka saavat tuoretta verta kiertämään sinne. Mutta tärkeintä on hyvä ravinto, liikunta ja uni. Hiusten pesuaineetkin toki vaikuttavat kuntoon jonkin verran, kerran pari viikossa voi koittaa tehdä yöksi jätettävän öljynaamion esim kookosöljystä. Ei vaikuta suoraan paksuuteen mutta auttaa hiuksia pysymään kiiltävinä ja kosteutettuina ja päänahkaa hyvinvoivana.
Lisäkkeet, et sä pysty itsellesi hiuksia kasvattamaan kuin sen verran, mitä geenit suo.
Vierailija kirjoitti:
Lisäkkeet, et sä pysty itsellesi hiuksia kasvattamaan kuin sen verran, mitä geenit suo.
Näin on, sekä niiden määrä että karkeus/hentous on geeneistä riippuvaa.
Ei onnistu millään tavalla