Mitä lapsesi on saanut rippilahjaksi?
Voiko rippulahjaksi toivoa rahaa?
Itse aikoinani sain kasan "tarpeettomia" koruja.
Kommentit (12)
Voi toivoa rahaa. Oma lapseni sai rippiristin ja rahaa. Rahalla osti harrastukseensa liittyvän kalliin jutun ja loput säästöön ajokorttia varten.
Minä sain rippiristin, valitsin itse. Maksoi 20 euroa. Sain myös kameran, kirjan sekä 400 euroa rahaa. Ystäväpiirissäni tämä oli erittäin vaatimatonta. Näin 6 vuotta sitten.
Kameran, Marimekon lakanoita, hopeaa eri muodoissa (kynttilänjalka etc), koruja, keräämäänsä astiastoa.
Rippiristin, raamatun, koruja, lahjakortteja ja jonkun verran rahaa. Kummityttöni konfirmoitiin pari viikkoa sitten ja hänen saamansa lahjat liittyivät pitkälti uskontoon (raamattuja, veisukirjoja, raamatunlauseita jne.) Tyttö on kyllä uskossa, mut mietin, olisiko muunkinlaiset lahjat ilahduttaneet.
Pyörän, 1000€ puhelimen, ulkomaanmatkan, 900€ i padin sekä skootterin.
Yhteensä 50 euroa sukulaisilta, kahvimukin, nimikoidun kuulakärkikynän, säästöpossun ja teepaidan teneriffalta. Oli aika pertyneen oloinen ja painui huoneeseen murjottamaan ovet paiskoen. Olisi edes iloinen, minä en itse saanut riparilahjaksi yhtään mitään.
Minulla on kuusi lastenlasta. Parit rippijuhlat on jo vietetty, ja jokainen vuorollaan saa 50 € rippilahjaksi.
Lapsi meni protulle, palkitsin rahalla.
Ei ripille pääsyä sen kummemmin juhlita, eihän se ole mikään "saavutus."
En ymmärrä tuota lahjontaa ollenkaan,
siis rippilahjaksi
ap korjaa