Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mustan värin käyttäminen vaatteissa herättää niin paljon vihaa?

Vierailija
17.08.2018 |

Miksi asia herättää joissakin niin voimakkaita tunteita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esimerkkejä?

Vierailija
2/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hail satan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että häh!?

Mä oon elänyt tämän ikäiseksi, 54v, enkä ole moista ikinä kuullut.

Ja yleensä aina pukeutunut mustiin vaatteisiin.

Vierailija
4/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minusta herätä mitään erikoisia tunteita.

Vierailija
5/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, kuoleman kätyri.

Vierailija
6/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta täältä poistettiin se toisen ketju, jossa puhuttiin mustiin pukeutumisesta. Outoa mielestäni.

Vierailija
7/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustia vaatteita saa kaupasta aina, muuten värit vaihtuvat muodin mukaan joka kaudelle. Jos ei kerralla osta kaikkia vaatteita uusiksi, ei eri kausien vaatteet sovi yhteen. Ei se epämääräinen värien kukerrus ole kaunista katseltavaa.

Vierailija
8/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kolmenkymmenen vuoden päästä ei herätä enää vihaa, kun mustasta kaavusta tulee ainoa sallittu asuste naisille.

Vierailija
9/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että häh!?

Mä oon elänyt tämän ikäiseksi, 54v, enkä ole moista ikinä kuullut.

Ja yleensä aina pukeutunut mustiin vaatteisiin.

Sama. Ja mä oon elänyt jopa 55 vuotta, ja pukeutunut mustiin. Enkä oo huomannut että kukaan vihaisi.

Vierailija
10/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien edustajat ovat usein sitä mieltä, että asun pitää olla värikäs.

Käytännössä ainoa konkreettinen huono puoli mustiin pukeutumisessa on se, että musta pigmentti saattaa allergisoida, tosin en ole itse kuullut kenestäkään, jolla tällainen yliherkkyys olisi.

Vierailija
11/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin kolmenkymmenen vuoden päästä ei herätä enää vihaa, kun mustasta kaavusta tulee ainoa sallittu asuste naisille.

Lopeta nuo vihapuheesi, ne ei kiihota muita kuin sinua.

Vierailija
12/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sotien jälkeen syntynyt äitini on aina sanonut, että musta on juhla- eikä arkivaatteen väri, kun on koettanut saada minut käyttämään muunkin värisiä vaatteita.

Usein kuulee perustelua, että musta tekee meistä suomalaisista harmaita ja kalvakoita. Itse olen tällainen hiekkatietukkainen ja punakalla naamalla paiskattu, ja mielestäni musta on itselleni paljon armollisempi kuin melkein mikä hyvänsä varsinainen väri. Vähänkin väärä sävy, niin näytän sairaalta.

Vierailija
13/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo, joka ihmetteli, miksi mustat vaatteet-ketju katosi aikaisemmin. Siellä oli myös tämä kommentti, siksi se varmaan sensuroitiin. Ihmetyttää nämä tyypit, jotka tunkevat joka ketjuun jollakin oman ideologiansa kommentilla.

Vierailija
14/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näyttäishän se aika naurettavalta jos aikuinen mies pukeutuisi esim punaisiin vaatteisiin, ellei sitten ole soijapoika jolle sopii naismaiset vaatteet.

Vierailija
15/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näyttäishän se aika naurettavalta jos aikuinen mies pukeutuisi esim punaisiin vaatteisiin, ellei sitten ole soijapoika jolle sopii naismaiset vaatteet.

En lähtökohtaisesti ole tätä mieltä, mutta juuri eilen muistelin eräitä treffejä, joille kuvissa oikeinkin karhumaisen miehekkäältä näyttänyt mies ilmestyi punaisissa farkuissa. Ne olivat ensimmäinen seikka, joka näytti todella väärältä.

Vierailija
16/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sotien jälkeen syntynyt äitini on aina sanonut, että musta on juhla- eikä arkivaatteen väri, kun on koettanut saada minut käyttämään muunkin värisiä vaatteita.

Usein kuulee perustelua, että musta tekee meistä suomalaisista harmaita ja kalvakoita. Itse olen tällainen hiekkatietukkainen ja punakalla naamalla paiskattu, ja mielestäni musta on itselleni paljon armollisempi kuin melkein mikä hyvänsä varsinainen väri. Vähänkin väärä sävy, niin näytän sairaalta.

Onnittelut! Minusta musta sopii todella harvoille suomalaisille, vaikka niin moni verhoutuu mustiin vaatteisiin kesät talvet. (Täällä ei voi kertoa, millaiseen ihon ja hiusten väriin musta sopii parhaiten. Sen verran voin vihjata, etteivät punakkuus ja maantien väriset hiukset kuulu joukkoon.)

Vierailija
17/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähes 9-kymppinen mummo jaksaa aina jankuttaa ja napista mustasta ja muista tummista väreistä, että miksi niitä pitää käyttää... oli kyse sitten pukeutumisesta, hiusten väristä tai sisustamisesta, ei saisi olla mustaa, kun on niin synkkää kuulemma. Ilmeisesti musta on niin vahvasti hänestä surun ja hautajaisten väri, ettei voi käsittää, miten joku voi siitä tykätä.

Vierailija
18/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tyylikäs jos se on selvästi tarkoituksellista ja harkittua.

Useimmiten se on vain se helppo valinta. Tylsää, mielikuvituksetonta ja junttia. Etenkin sinisten farkkujen kanssa, voi ällö.

Vierailija
19/22 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, oot sä joku 15 v ikään juuttunut hevari.

Vierailija
20/22 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähes 9-kymppinen mummo jaksaa aina jankuttaa ja napista mustasta ja muista tummista väreistä, että miksi niitä pitää käyttää... oli kyse sitten pukeutumisesta, hiusten väristä tai sisustamisesta, ei saisi olla mustaa, kun on niin synkkää kuulemma. Ilmeisesti musta on niin vahvasti hänestä surun ja hautajaisten väri, ettei voi käsittää, miten joku voi siitä tykätä.

Olin kenkäkaupassa nuorempana, ja siellä kaksi jo varmaankin 70v mummoa kauhisteli myyjälle, kuinka kaikki nuoret haluavat nykyään ostaa vain mustia kenkiä. Huomasivat minut ja juttu katkesi siihen.

Itse olen nyt keski-ikäinen ja käyttänyt mustaa jo 13 vuotiaasta, jolloin siitä tuli lempivärini yhtäkkiä. Välillä yritin pukeutua värikkäämmin, mutta ei siitä tule mitään. Mustaan palaan aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän