Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme tässä Hesassa asumisessa on niin hienoa

Vierailija
17.08.2018 |

ja tavoiteltavaa. Ymmärrän, että kaikki lähellä, bussit kulkee, taidetta lähellä. Mutta siis kämpät kalliita ja pieniä. Tuttavani asuu hekan luukussa joka on joo halpa mutta jos sitä ei saa niin siinähän makselee koko ikänsä. Olen nuori, nätti, yliopisto-opiskelija (en Hesassa) ja aina kun oon täällä, mietin mikä tässä on nyt niin hienoa? Eräs läheiseni siis asuu täällä ja vierailen täällä usein, joten ei voi sanoa, että vain kävisin pikaseen keskustassa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä syntynyt ja aina asunut, ja kyllä täällä on mielestäni niin hienoa, etten muualle halua. Surullista tietenkin on, jos joku joutuu asumaan sellaisessa paikassa, mikä ei miellytä.

Vierailija
22/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mun kotikaupunki. Melkeen kaikki lapsuudenkaverit on täällä, suku on täällä, koti on täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ainoa elävä kaupunki Suomessa. Muut kaupungit on tylsiä.

Vierailija
24/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-baareissa voi juoda hienoja drinkkejä.

-kun kulkee katuilla, niin voi luulla että on suomen sijasta jossain etelän maassa.

-voi käytä stockmannin herkusta ostamassa laatukasta ruokaa.

Stockan herkku on S-market nykyään.

Vierailija
25/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, miksi joku asuu Palkamolla, mutta ei se minun ongelma ole.

😂😂😂😂😂

Vierailija
26/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on mun kotikaupunki. Melkeen kaikki lapsuudenkaverit on täällä, suku on täällä, koti on täällä.

Sama juttu, meille Stadi ei ole hieno, vain hesalaisille.

Vierailija
27/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hämeenlinnassa ja on täälläkin kalliita kämppiä, Helsingistä voi löytää samanhintaisia ja -kokoisia asuntoja, jos ei kauhea kiire ole vaan ehtii katsella. Lisäksi on kivaa, että Helsingissä vuokrataan kalustettuja asuntoja paljon. Myös jos tarvii itse lähteä muualle joksikin aikaa, niin oman kämpän saa helposti vuokrattua väliaikaisesti.

Vierailija
28/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään hienoa olekaan, kuka niin olisi väittänytkään. Siellä halutaan asua, koska työpaikat, kaverit, suku tms on lähellä. Ei jakseta työpäivän jälkeen ajaa autolla Nurmijärvelle. Elämän helppous, se siinä on. Kun ne työpaikat tuppaa olemaan siellä.

nimimerkillä entinen stadilainen

Vierailija
29/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän ristiriitaista, nimittäin ne kalliit asunnot Helsingissä. Jos asut jossain keskisuomessa, savossa tai vielä pohjoisempana, saat kivan, uuden, tyylikkään asunnon alle 200 000 (ja sekin on siis kallis uudiskohde noilla  leveysasteilla).

No kun muutat Helsinkiin töiden perässä, maksat samantasoisesta asunnosta vähintään 350 000. Haluat, että se on hyvällä sijainnilla, kätevän työmatkan päässä, mihinkään räkälähiöön et halua. Maksat siis 150 000 enemmän saadaksesi tehdä töitä Helsingissä. Montako vuotta niitä töitä pitää tehdä, että saa tuon 150 000 erotuksen maksettua - 20 vuotta ? Mitä hyötyä tehdä niitä töitä. No, ei joudu ainakaan nettipalstoilla haukutuksi, kun en sentään töissä. Vaikka kaikki rahat menee siihen asuntoon, joka jossain Jyväskylässä olisi jo maksettu ajat sitten.

Vierailija
30/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-baareissa voi juoda hienoja drinkkejä.

-kun kulkee katuilla, niin voi luulla että on suomen sijasta jossain etelän maassa.

-voi käytä stockmannin herkusta ostamassa laatukasta ruokaa.

Unohdit mainita, että

-voi käydä taitemuseossa

-voi ostaa vaatteita tressmannilta

-kaikki katehtivat sinua kun asut Hesassa etkä missään maalla laton takana

Vierailija
31/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana merenranta, Ateneum, kansallismuseo, paljon erilaisia leffateattereita, kahvilat, kaupat, on hevostallia, kuntosalia, museoita, gallerioita, maan huippusairaalat, teatterit, konserttisalit, Tavastia, Linnanmäki, Korkeasaari, Suomenlinna, täältä pääsee minne vaan ja miten vaan...

Kuinka usein sitten käyt noissa museoissa ja gallerioissa, viikottain vai kerran viidessä vuodessa? Itse en asuisi jossain vain siksi että siellä on jotain homeisia museoita.

Vierailija
32/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäkö? Helsingissä on kaikki palvelut, aktiiviteetit, ilmiöt ja toiminta. Muualla Suomessa ei oikein ole mitään, todella kuollutta. Kuolen kohta itsekkin tulsyyteen ellen pääsee täältä tuppukylästä ihmisten pariin.

T. Kyväskyläläinen

Vierailija
33/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arvostaa Helsingin runsasta tarjontaa ja suomalaisittain suuren kaupungin elämänmenoa niin mikäpä siinä. Osa asuu siellä pakosta koska töitä ei löydy muualta. Itse asuin siellä melkein kymmenen vuotta mutta enää en muuttaisi.

Vierailija
34/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja tavoiteltavaa. Ymmärrän, että kaikki lähellä, bussit kulkee, taidetta lähellä. Mutta siis kämpät kalliita ja pieniä. Tuttavani asuu hekan luukussa joka on joo halpa mutta jos sitä ei saa niin siinähän makselee koko ikänsä. Olen nuori, nätti, yliopisto-opiskelija (en Hesassa) ja aina kun oon täällä, mietin mikä tässä on nyt niin hienoa? Eräs läheiseni siis asuu täällä ja vierailen täällä usein, joten ei voi sanoa, että vain kävisin pikaseen keskustassa.

Hienoa? En ole ikinä ajatellut, että tämä olisi jotenkin hienoa. Olen vaan syntynyt ja ikäni asunut täällä, joten ei ole ikinä tullut mieleenikään muuttaa täältä mihinkään.

Kuin myös! Yrittäkää nyt edes ymmärtää,että tämä on koti siinä missä Paltamokin.Minäkin olen syntynyt tänne ja täällä pysyn ja tänne minut haudataankin.

Vierailija
35/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tärkeää on sujuvat ja nopeat kulkuyhteydet, ja Helsingissä ne toimivat mielestäni kiitettävästi. Metro kulkee parin minuutin välein eikä busseja ja ratikoitakaan tarvitse kauaa odotella. Tällä hetkellä opiskelut ja elämä on Helsingissä, joten keskustassa joutuu ramppaamaan kuitenkin lähes päivittäin. Bussissa tuntikaupalla köröttely ja harvat vuorovälit eivät sovi minulle. Tulee myös paljon halvemmaksi, kun voi ostaa pelkän sisäisen lipun. Jos myöhemmin työpaikka löytyy jostain muualta kuin Helsingistä, niin voisin mielelläni muuttaa pienemmällekin paikkakunnalle. Työmahdollisuuksia on vaan enemmän pääkaupunkiseudulla, joten voi olla että tänne tulee jäätyä, niinkuin moni muukin tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän