Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme tässä Hesassa asumisessa on niin hienoa

Vierailija
17.08.2018 |

ja tavoiteltavaa. Ymmärrän, että kaikki lähellä, bussit kulkee, taidetta lähellä. Mutta siis kämpät kalliita ja pieniä. Tuttavani asuu hekan luukussa joka on joo halpa mutta jos sitä ei saa niin siinähän makselee koko ikänsä. Olen nuori, nätti, yliopisto-opiskelija (en Hesassa) ja aina kun oon täällä, mietin mikä tässä on nyt niin hienoa? Eräs läheiseni siis asuu täällä ja vierailen täällä usein, joten ei voi sanoa, että vain kävisin pikaseen keskustassa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa? En todellakaan asuisi täällä jos saisin työtä joltain pienemmältä paikkakunnalta, jolla asunnot halvempia. Harmi vaan it-alan työpaikat tuppaa olemaan täällä joten täällä pitää asustaa.

Vierailija
2/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, että oot nätti niin liittyy tähän? 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tulla opiskelemaan Helsinkiin sihteeriopistolle.

Vierailija
4/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle, joka täällä ei halua asua tai ei ymmärrä, miksi joku muu haluaa asua, on varmaan helpottavaa tietää, ettei ole pakko.

En minäkään ymmärrä, miksi joku asuu Palkamolla, mutta ei se minun ongelma ole.

Vierailija
5/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa turha alotus.

Vierailija
6/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hienoa. Täällä asutaan vain pakon edestä, jos muualla ei ole työtä tai opiskelupaikkaa. 

On kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka sanovat Helsingissä asumisen olevan vastenmielistä ja niitä jotka valehtelevat. 

Vierailija
7/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005793278.html

Tämäkään tuloton ja luottotiedoton ei voi edes ajatella mitään muuta paikkakuntaa missä asua.

Vierailija
8/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on löytänyt elämän tarkoituksen (nätteys, yliopisto) mutta ei tarkoitusta elämälle Helsingissä.

Vierailija
9/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tulla opiskelemaan Helsinkiin sihteeriopistolle.

SIhteeriopistoon voi ihan kirjauta netissä ja alkaa tarjoamaan palveluita - provo :D

Vierailija
10/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herää joka aamu siihen että Helsinki on väärä paikka itselle, on valinnut joka päivä väärin. Joka ikinen päivä.

Vierailija
11/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-baareissa voi juoda hienoja drinkkejä.

-kun kulkee katuilla, niin voi luulla että on suomen sijasta jossain etelän maassa.

-voi käytä stockmannin herkusta ostamassa laatukasta ruokaa.

Vierailija
12/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja tavoiteltavaa. Ymmärrän, että kaikki lähellä, bussit kulkee, taidetta lähellä. Mutta siis kämpät kalliita ja pieniä. Tuttavani asuu hekan luukussa joka on joo halpa mutta jos sitä ei saa niin siinähän makselee koko ikänsä. Olen nuori, nätti, yliopisto-opiskelija (en Hesassa) ja aina kun oon täällä, mietin mikä tässä on nyt niin hienoa? Eräs läheiseni siis asuu täällä ja vierailen täällä usein, joten ei voi sanoa, että vain kävisin pikaseen keskustassa.

Hienoa? En ole ikinä ajatellut, että tämä olisi jotenkin hienoa. Olen vaan syntynyt ja ikäni asunut täällä, joten ei ole ikinä tullut mieleenikään muuttaa täältä mihinkään.

Vierailija
13/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-baareissa voi juoda hienoja drinkkejä.

-kun kulkee katuilla, niin voi luulla että on suomen sijasta jossain etelän maassa.

-voi käytä stockmannin herkusta ostamassa laatukasta ruokaa.

Ja Tanny saattaa esiintyä Areenalla;)

Vierailija
14/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain katkero muualla asuva voi ajatella, että Helsingissä asuvat asuvat Helsingissä koska se on niin hienoa asua Helsingissä.

Pellet...

Vierailija
15/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana merenranta, Ateneum, kansallismuseo, paljon erilaisia leffateattereita, kahvilat, kaupat, on hevostallia, kuntosalia, museoita, gallerioita, maan huippusairaalat, teatterit, konserttisalit, Tavastia, Linnanmäki, Korkeasaari, Suomenlinna, täältä pääsee minne vaan ja miten vaan...

Vierailija
16/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa, maaseudulla ja erämaassa on kaikissa hyvät ja huonot puolensa asumisen ja elämisen kannalta. 

Vierailija
17/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, että on töitä ja kouluja joka lähtöön. Tyttäreni poikaystävä kavereineen muutti pohjoisemmasta pikkukaupungista Hesaan, ja nyt on kaikilla töitä ja opiskelupaikkoja. Kotipuolessa ei niitä ollut. 

Ja tuntuvat pitävän kaupungista muutenkin. On tekevää ja menevää porukkaa, ja tylsiä päiviä ei ole tuolla. Tosin tykkäävät kyllä entisestä kotipaikkakunnastakin kesäisin, työt vain puuttuvat sieltä.

Vierailija
18/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle, joka täällä ei halua asua tai ei ymmärrä, miksi joku muu haluaa asua, on varmaan helpottavaa tietää, ettei ole pakko.

En minäkään ymmärrä, miksi joku asuu Palkamolla, mutta ei se minun ongelma ole.

Tarkoitatko Paltamoa?

Vierailija
19/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpät pieniä? Mulla on reilu 60 neliöö stadista ja oon ihan tyytyväinen. Kuinka ison asunnon ap sitten tarvitsisi?

Vierailija
20/35 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se, että on töitä ja kouluja joka lähtöön. Tyttäreni poikaystävä kavereineen muutti pohjoisemmasta pikkukaupungista Hesaan, ja nyt on kaikilla töitä ja opiskelupaikkoja. Kotipuolessa ei niitä ollut. 

Ja tuntuvat pitävän kaupungista muutenkin. On tekevää ja menevää porukkaa, ja tylsiä päiviä ei ole tuolla. Tosin tykkäävät kyllä entisestä kotipaikkakunnastakin kesäisin, työt vain puuttuvat sieltä.

Kainuussa on työvoimapulaa. Ihmettelen aina tätä, kun juttujen mukaan Helsingin ulkopuolella ei ole töitä. Ja jopa Oulussa ja Rovaniemellä on yliopistot, Kemissa amk, amiksista puhumattakaan, Joensuussa on yliopisto jne. On toki muitakin vaihtoehtoja kuin Helsinki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi