Weekend- festarit: "Jalan kulkevia haudallakävijöitä festivaalin toimitsijat päästävät sisään harkintansa mukaan"
Hietsun hautausmaalle on siis nyt joku naamavippi? Ja Weekendin poket kattoo oman harkintansa mukaan kuka pääsee haudoille ja kuka ei...
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005793803.html
Jälleen kerran Weekend näyttää parasta osaamistaan järjestelyissä...
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme valittajia ketju täynnä. Tuskin kukaan vainaja enää haudassa pahastuu jos joku juo alkoholia hautausmaalla. Ja omaiset ehkä kestää pari päivää käymättä hautuumaalla. Miksi pitää sille viikonlopulle hautajaisia sinne järjestää? Musiikki ei todellakaan ole esim minua häirinnyt ja asun lähistöllä, en ole edes kuullut! Se on sääli jos teinit on joutuneet jonottamaan tuntikausia, eli järjestelyt ei ole toimineet, mutta muuten voisitte vähän löysätä sitä nutturaa...t. Keski-ikänen nainen
Ja tuskinpa ne vainajat siitäkään pahastuvat, jos joku käyttää hautakiviä pisuaarina tai hiipii isojen hautakivien taakse isommallekaan hädälle. Kuka sitä viitsii jonottaa niihin ympärikustuihin bajamajoihin! Onhan se kiva niille vainajillekin, että edes joskus saadaan vierailijoita hiljaiselle hautuumaalle muulloinkin kun hautajaisissa, joissa on aina niin ikävän synkkä tunnelma.
No voin vannoa että yksikään vainaja ei voi enää pahastua jos joku pissaisi haudalle :D Itse olen aina miettinyt sitä, miten kuolleiden maatuneet ruumiit saa viedä jättimäisen alueen parasta Helsinkiä elävien käytöstä? t. Se keski-ikäinen
Voi luoja.
Trolli tuo on. Tai sitten joku järjestäjien lähipiiriin kuuluva.
Järjestäjiä ja niillä töissä olevia ketuttaa, kun itse ei ole varaa asua kantakaupungissa tai edes Helsingissä. Vantaalta ja Virosta on helppo heitellä noita "kyllä teidän pitää kestää" -kommentteja.
Mikä trolli...Olen 45v nainen ja asun Töölössä. En ole ollut itse Weekend-festivaaleilla koskaan enkä todellakaan tunne ketään järjestäjistä. Harmittaa osallistujien puolesta mutta tuollainen tekopyhä kauhistelu "nuoret ei väistäneet ruumisautoa, hui kauheaa" on niin naurettavaa. Hankkisitte nyt sen kuuluisan elämän mammat ja mummelit.
Kuules, minä olen 27-vuotias työssäkäyvä lapseton nainen, jonka piti tänäkin aamuna herätä viideltä tullakseen töihin, joiden jälkeen olen sopinut menoa koko illaksi, joten elämää kyllä on. Sovitaan vaikka niin, että se mammattelu loppuu ja minä saan aivan rauhassa olla kettuuntunut surkeasta järjestelystä ja pilatuista yöunistani.
Pitäisikö vähän relata ja hiljentää tahtia, vaikutat olevan vähän stressaantunut...
Typerä sana relata puhu Suomea juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme siunaustilaisuutta on Hietaniemen Vanhassa kappelissa festivaalien aikaan! Varmaan harras ja arvokas tunnelma luvassa, kun musiikin jytke kuuluu papin siunauksen yli... Käsittämätöntä, että joku viranomainen voi antaa tällaisen tapahtua! Virkavirhe?
Jos viranomainen on edellyttänyt järjestäjää keskustelemaan seurakunnan kanssa, mutta järjestäjä ei toimi niin, niin vika ei ehken ole yksinomaan viranomaisessa. Tuskin seurakunta olisi järjestänyt siunaustilaisuuksia jos olisi tajunnut, mutta ei ilmeisesti ole kukaan kertonut. Eikä viranomaisen tehtävä ole tuossa infota lähiseutua häiriöistä ja soitella jokaista asukasta läpi että "No se on Marjatta kaupungilta täällä kuule terve, sellaistahan mulla vaan että et muuten nuku ensi viikonloppuna". Järjestämispaikkaa olisi pitänyt kyllä harkita ja hälytyskellojen olisi pitänyt soida tuon hautausmaan suhteen, sekä viranomaisilla että seurakunnalla.
Olet täysin oikeassa, mutta silti ihmettelen miten kaupunki on voinut antaa luvan tuohon paikkaan ja tuolle järjestäjälle, kun tietää järjestäjän taustat ja vuosikausien jatkuvat valtavat ongelmat.
Kyllä järjestäjä yrityksenä yrittää kusettaa saadakseen mahdollisimman paljon rahaa ilman vaivaa (koska jos se olisi asianmukaisesti tiedottanut kaikesta ja neuvotellut muiden osapuolten kanssa olisi varmasti noussut hirveä vastustus ja somemyrsky), mutta viranomaisen pitää nimenomaan valvoa sitä mitä joku firma voi tehdä keskellä kaupunkia.
Nyt on ilmeisesti annettu huippupaikka naurettavalla vuokralla (45 000 eur) ja ilmeisesti kaupunki on vielä antanut rahallista avustusta. Eikä yrityksen toimintaa ole valvottu mitenkään. Kyllähän kusettajafirma tuollaisessa tilanteessa tekee vaikka mitä kun kukaan ei estä tai valvo.
Toivottavasti tämä juttu (likakaivo) tongitaan julkisesti läpikotaisin. Veikkaan, että kaikkea mahdollista vilunkia ja välistävetoa on harrastettu jopa puolin ja toisin. Ainakin kaupungin tekemiset ja tekemättömyydet pitää perata läpi, tuollainen leväperäisyys ei ole millään mittarilla ok, vaan tästä vastuuttomuudesta pitää kyllä jo päitäkin pudota.
Helvetin mukavia ihmisiä varmasti... :
https://www.facebook.com/Kormugraphy/photos/ms.c.eJwzNDMzMDEyMTcwMDMxsj…
Jostain syystä kun tämä pariskunta meni naimisiin Temppeliaukion kirkossa, niin kukaan ei ollut estämässä heidän häävieraidensa kulkua tapahtumaan.
Mutta kun kymmenet (jopa sadat) ihmiset pyrkivät kolmen viikon aikajaksolla omaistensa / ystäviensä hautajaisiin Hietaniemeen, niin sen voi kyllä pyrkiä estämään härskin bisneksen tekemisen varjolla.
Ei hemmetti, tuo bassonjytke kuuluu nytkin Laajasaloon asti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme siunaustilaisuutta on Hietaniemen Vanhassa kappelissa festivaalien aikaan! Varmaan harras ja arvokas tunnelma luvassa, kun musiikin jytke kuuluu papin siunauksen yli... Käsittämätöntä, että joku viranomainen voi antaa tällaisen tapahtua! Virkavirhe?
Jos viranomainen on edellyttänyt järjestäjää keskustelemaan seurakunnan kanssa, mutta järjestäjä ei toimi niin, niin vika ei ehken ole yksinomaan viranomaisessa. Tuskin seurakunta olisi järjestänyt siunaustilaisuuksia jos olisi tajunnut, mutta ei ilmeisesti ole kukaan kertonut. Eikä viranomaisen tehtävä ole tuossa infota lähiseutua häiriöistä ja soitella jokaista asukasta läpi että "No se on Marjatta kaupungilta täällä kuule terve, sellaistahan mulla vaan että et muuten nuku ensi viikonloppuna". Järjestämispaikkaa olisi pitänyt kyllä harkita ja hälytyskellojen olisi pitänyt soida tuon hautausmaan suhteen, sekä viranomaisilla että seurakunnalla.
Eihän tässä nyt puhutakaan lähiseudun asukkaista, vaan hautausmaasta ja siunauksista. Olisiko ollut liikaa vaadittu ottaa yhteyttä ja vähän keskustella järjestelyistä?
Tuo on sääntöjen mukaan järjestäjän vastuulla. Joka oli laiminlyönyt sen. Hautausmaan ja krematorion lisää järjestäjä oli "unohtanut" infota järjestelyistä myös alueen koulua, esikoulua ja alueelle bussia liikennöivää HSL:ää.
Jokainen voi itse päättää uskooko kyseessä olleen unohdus vai "unohdus". Varsinkin kun viime vuonna järjestäjä oli nostanut hirveän mekkalan siitä, kun kaupunki oli vaatinut heitä neuvottelemaan Kyläsaarta lähellä olevan seurakunnan ja päiväkotien kanssa. Ja kieltäytyivät tekemästä sitä ja vaativat sen sijaan uutta paikkaa. Jossa sitten "unohdettiin" infota ketään ympärillä.
Miten nämä festarin järjestäjät voi vaatia kaupungilta yhtään mitään? Miten ja miksi kaupunki on näin munaton tämän järjestäjän edessä? Mihin kaupunki edes tarvitsee tätä kyseistä festaria jonka meriittilista on kaikkea muuta kuin mairitteleva?
Nyt palstalla päivystävä toimittaja voisi ottaa kopin ja selvittää mistä tämä kaupungin nöyristely johtuu.
Kaikki laittamaan palautetta Helsingin kaupungin liikuntavirastoon, Razmyarille, Weekendin järjestäjille ja Helsingin kaupunginvaltuustolle! Minun läheisteni hautoja on tuolla hautausmaalla ja itkettää ja oksettaa ajatus että jonnet siellä kuseksii haudoille!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin oikeassa, mutta silti ihmettelen miten kaupunki on voinut antaa luvan tuohon paikkaan ja tuolle järjestäjälle, kun tietää järjestäjän taustat ja vuosikausien jatkuvat valtavat ongelmat.
Kyllä järjestäjä yrityksenä yrittää kusettaa saadakseen mahdollisimman paljon rahaa ilman vaivaa (koska jos se olisi asianmukaisesti tiedottanut kaikesta ja neuvotellut muiden osapuolten kanssa olisi varmasti noussut hirveä vastustus ja somemyrsky), mutta viranomaisen pitää nimenomaan valvoa sitä mitä joku firma voi tehdä keskellä kaupunkia.
Nyt on ilmeisesti annettu huippupaikka naurettavalla vuokralla (45 000 eur) ja ilmeisesti kaupunki on vielä antanut rahallista avustusta. Eikä yrityksen toimintaa ole valvottu mitenkään. Kyllähän kusettajafirma tuollaisessa tilanteessa tekee vaikka mitä kun kukaan ei estä tai valvo.
Toivottavasti tämä juttu (likakaivo) tongitaan julkisesti läpikotaisin. Veikkaan, että kaikkea mahdollista vilunkia ja välistävetoa on harrastettu jopa puolin ja toisin. Ainakin kaupungin tekemiset ja tekemättömyydet pitää perata läpi, tuollainen leväperäisyys ei ole millään mittarilla ok, vaan tästä vastuuttomuudesta pitää kyllä jo päitäkin pudota.
Tapahtuma häiriköi koko Helsinkiä kolme päivää. Mikään muu tapahtuma ei ole ollut tällainen. Ja eniten käy sääliksi niitä omaisia, jotka joutuvat hautajaisiin tässä. Itse en antaisi koskaan anteeksi. Ja niitä, jotka haluaisivat käydä haudoilla. Ja itse asiassa koko Suomea, sillä tuolla ovat sankarihaudat ja lähes kaikkien presidenttien haudat.
Vierailija kirjoitti:
Äsken oli Ylen uutisissa, että jotkut ira_kilaiset pummilla tulleet piti poistaa alueelta ennenkuin portit voitiin avata.
Vielä eilen kerrottiin, että syy olisi ollut "rakentamisen viivästyminen" ja alueella olevat "työkoneet". Taas yritettiin pimittää oikeaa tietoa...
No kappas kepposta. Ei stna voi olla enää tottakaan. :-(
Alaikäiset ryyppäsivät ja tekivät tarpeitaan Hietaniemen hautausmaalla – ylipuutarhuri järkyttyi Weekend-festivaalin aiheuttamasta hävityksen kauhistuksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äsken oli Ylen uutisissa, että jotkut ira_kilaiset pummilla tulleet piti poistaa alueelta ennenkuin portit voitiin avata.
Vielä eilen kerrottiin, että syy olisi ollut "rakentamisen viivästyminen" ja alueella olevat "työkoneet". Taas yritettiin pimittää oikeaa tietoa...
Ja alunperin syyksi ilmoitettiin "turvallisuussyyt".
No sitähän tuo justiinsa onkin jos alueella on sinne kuulumatonta porukka ties kuinka paljon. Ja ties mitä ovat sinne piilottaneet portista luvan kanssa tulevien kaverien löydettäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki laittamaan palautetta Helsingin kaupungin liikuntavirastoon, Razmyarille, Weekendin järjestäjille ja Helsingin kaupunginvaltuustolle! Minun läheisteni hautoja on tuolla hautausmaalla ja itkettää ja oksettaa ajatus että jonnet siellä kuseksii haudoille!!!!
Voi ei, myötätuntoa. Kyllä todella lähtee palautetta kaupungille!!!!!!
Mun puoleasta voitais lopettaa koko festari, kun ei sitä osata järjestää koskaan kunnolla. Ymmärrän sen, että tapahtuma aiheuttaa erikoisjärjestelyjä, mutta kun ei osata järjestää, niin ei osata. Ja on hietsussa ennenkin ollut tapahtumia, muttei koskaan tällaista sirkusta. Älyn riemuvoitto on motittaa hautausmaa festarialueen sisälle...
https://twitter.com/nasimarazmyar
↑↑↑ Sinne voi antaa palautetta niin että muutkin ihmiset näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alunperin syyksi ilmoitettiin "turvallisuussyyt".
No sitähän tuo justiinsa onkin jos alueella on sinne kuulumatonta porukka ties kuinka paljon. Ja ties mitä ovat sinne piilottaneet portista luvan kanssa tulevien kaverien löydettäviksi.
"Ties kuinka paljon"? Eikö tuossa nyt ollut kyse muutamasta henkilöstä eikä mistään bussilastillisesta? Jos alueelle pääsee noin vain "ties kuinka paljon porukkaa", kyllä jossain on pahasti vikaa.
Siis tuolla alueellahan on koulukin. Koulupäivä loppui yhdeltä ja festari alkoi samaan aikaan. :D
Se rakentaminen oli eilen iltapäivällä vielä kesken ja työkoneita piti siirtää pois. Siksi ne portit avattiin myöhässä.
Festari loppuu vasta klo 23 sunnuntaina. Voi vain arvailla, missä kunnossa alue on maanantaiaamuna kun sinne tulevat esikoululaiset ja koululaiset.
Vierailija kirjoitti:
Se rakentaminen oli eilen iltapäivällä vielä kesken ja työkoneita piti siirtää pois. Siksi ne portit avattiin myöhässä.
"Festivaalin alkamisajankohta siirtyi kolme tuntia eteenpäin festivaalialueen keskeneräisten töiden takia.
Festivaalin tiedottaja Tomi Lindblom kertoi perjantaina HS:lle, että portit avattiin myöhässä yleisön turvallisuuden takaamiseksi. Festivaalialueen rakentaminen oli vielä kesken, ja alueella ajoi trukkeja, kuorma-autoja ja muita ajoneuvoja.
”Ei ihmisiä olisi voinut sinne päästää. Turvallisuus menee meillä kaiken muun edelle, vaikka sen takia jouduttiin valitettavasti ihmisiä jonotuttamaan”, sanoo Lindblom HS:lle lauantaina.
TARKKAA syytä siihen, miksi rakennustyöt myöhästyivät sovitusta aikataulusta, ei ole saatu selvitettyä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuma häiriköi koko Helsinkiä kolme päivää. Mikään muu tapahtuma ei ole ollut tällainen. Ja eniten käy sääliksi niitä omaisia, jotka joutuvat hautajaisiin tässä. Itse en antaisi koskaan anteeksi. Ja niitä, jotka haluaisivat käydä haudoilla. Ja itse asiassa koko Suomea, sillä tuolla ovat sankarihaudat ja lähes kaikkien presidenttien haudat.
Ensin se natsien 612~marssille osallistuneiden tekemä sankarihaudoille virtsaaminen ja nyt nämä ulostajat. Voisi loppua tuo hautausmaan häpäiseminen tähän.
Samaa mietin, kun logiikka ainakin tällä linkittäjällä olevan samanlainen kuin järjestäjällä. "Yhtäkään esiintymislavaa ei ollut hautausmaan puolella, joten mitään ongelmaa ei ollut." :D