Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt on asuntolaina maksettu! Jatkossa menee vain vastike 110 €/kk. Pienituloisena yh:na ei todellakaan kadu omistusasunnon ostamista

Uudiskohteen ostanut yh-äippä juhlii:
17.08.2018 |

Nyt tuntuu kivalta, kun rahaa jää käteen 700 €/kk enemmän. Vuodessa se tekee 8 400 € puhtaana kouraan. Ehkä jollekin tuo ei ole mitään, mutta pienituloisena yh:na tuo on kuin lottovoitto! :)

On myös sellainen fiilis, että on pahan päivän varalle pääomaa eli voi myydä asunnon ja kuitata siitä reilu 200 000 € tai mitä näistä nykyään jo pyydetäänkään. Silloin asunnon ostettuani sai kuulla olevani hullu, mutta nyt tämä sama kommentoija maksaa kuussa yli tonnin enemmän kuin minä - ja vieläpä vuokraa.

Toivottavasti kannustan muitakin omistusasunnosta haaveilevia tekemään sen elämänsä isoimman kaupan.

Ajattelin laittaa n. 400 €/kk säästöön ja "tuhlata" 300 €/kk enemmän. Säästöillä ostan sitten kesämökin tai jotain. :) Tai ehkäpä tuolla jossain siintää oikea omakotitalo... :)

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Minkä ikäiset lapset/lapsi kyseessä? Muista, että lukioon menee aika paljon rahaa. Sama, jos haluat lapsellesi valmennuskurssin kustantaa. 300€ tuhlaaminen toki oikeutettua, mutta ota tosiaan jatkokoulutuskulut huomioon.

Vierailija
2/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudiskohteen ostanut yh-äippä juhlii: kirjoitti:

Nyt tuntuu kivalta, kun rahaa jää käteen 700 €/kk enemmän. Vuodessa se tekee 8 400 € puhtaana kouraan. Ehkä jollekin tuo ei ole mitään, mutta pienituloisena yh:na tuo on kuin lottovoitto! :)

On myös sellainen fiilis, että on pahan päivän varalle pääomaa eli voi myydä asunnon ja kuitata siitä reilu 200 000 € tai mitä näistä nykyään jo pyydetäänkään. Silloin asunnon ostettuani sai kuulla olevani hullu, mutta nyt tämä sama kommentoija maksaa kuussa yli tonnin enemmän kuin minä - ja vieläpä vuokraa.

Toivottavasti kannustan muitakin omistusasunnosta haaveilevia tekemään sen elämänsä isoimman kaupan.

Ajattelin laittaa n. 400 €/kk säästöön ja "tuhlata" 300 €/kk enemmän. Säästöillä ostan sitten kesämökin tai jotain. :) Tai ehkäpä tuolla jossain siintää oikea omakotitalo... :)

Me maksettiin kaksi vuotta sitten juhannuksena asunto pois. 20 vuotta meni ja nyt kahdestaan maksetaan vastiketta. Muistan sen päivän, kun molemmille tuli palkka niin ne palkat jäi oikeastaan käteen. Vastike 320e ja siihen kuuluu autopaikka ja vesi ja huoltoyhtiö tekee hommat. Rivari 88 neliötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, ap!

Remontit voi tosin edelleen tulla kalliiksi.

Vierailija
4/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu!

Meillä on vielä vuosi lainaa jäljellä, ensi kuussa saldo on alle kymppitonnin.

Vierailija
5/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ap. Olen samaa mieltä omistusasunnosta. Olen pienituloinen sinkku ja ei minullakaan jäisi mitään käteen vuokran jälkeen. Kävin kahdessa työssä rahoittaakseni lainan. Nykyään saa olla tyytyväinen jos on yksikin työ. Jos joutuu työttömäksi niin asuniskulut on helpompi kattaa.

Vierailija
6/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Mulla kun ei ole mahkuja saada sitä säästösummaa kokoon, niin kituuttelen vuokralla (tuhat euroa kuussa plus vakuutus ja sähkö) varmaan hautaan asti. Olen positiivisesti kateellinen!! 

Vierailija
7/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja iloa, satatuhatta kiloa! Olet onnesi todella ansainnut, nauti elämästä.

Vierailija
8/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä: Minkä kokoinen asunto sinulla on, kun vastike on vain 110€?

Meillä on uusi 82 neliön kolmio omalla tontilla ja vastike on 320€ lisäksi autopaikka hallissa 80€, vesi 40€ ja sähkö n.20/kk eli yhteensä n.460€

Vierailija
9/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut tuolla vastikkeella? Onko se joku komero?

Meillä on neliö keskustassa. Iso keittiö, 2 vessaa ja oma terassi. Ja vastike on 320 e/kk. Siinä on 3x vesi, autopaikka ja laajakaista. Ja toki muut asunto-osakeyhtiön norm. palvelut kuten lämpö, jäte, vakuutukset, verot, isännöitsijä ja talkkari.

Vierailija
10/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on uudiskohde niin ei ole kalliita remppoja tulossa ihan lähiaikoina.

Meidän tönö...pienkerrostalo...on mallia 1995 ja kaikki toimii eli ei ole mitään isoja remppoja. Tosin tämä on erittäin hyvin hoidettu taloyhtiö ja tarvittaessa pikkuhommat hoituu talkoovoimin. Ei ole pakko osallistua mutta onneksi löytyy halukkaita. Omasta omaisuudesta kannattaa pitää huolta.

Vierailija
11/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 2 vuotta lainaa jäljellä n. 15 000 e. Miehelläni erillinen laina. Minullakin lyhennys 700e/kk. Olemme 40+, kaksi alakouluikäistä lasta. Tavoitteena säästää iso osa säästyvistä rahoista nahdollisia tulevia remontteja varten ja tietysti matkustella ja kokea enemmän. Sijoitusasunto siintää mielessä myös.

Vierailija
12/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä olen harkinnut muuttoa kotiseudulle, josta vanhan talon saa 50 tonnilla. Siinä ei montaa vuotta menis, että sen lyhentäisi pois. Tietysti remppaa pitäis tehdä ja palvelut kauempana.

Nyt asun pk-seudulla ja maksamme vuokraa 1300€. Tuntuu aivan pöljältä.

Vierailija
13/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans 3500e jäljellä ja sitten on omakotitalo oikeasti oma koti. Kävi tuuri, että korot olivat noin alhaalla kauan ja pystyin lyhentämään lainaa etuajassa. Pankin laskelmien mukaan viimeinen erä olisi tullut vasta 2025!

Vierailija
14/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Voin vain kuvitella miltä tuo tuntuu!

Me ostettiin ensimmäinen oma koti kolme vuotta sitten ja vaikka velkaa on huimat 230t, on olo jotenkin paljon turvallisempi, kuin vuokra-asunnossa asuessa. Myöskään kk-kulut eivät nouse koko ajan vuokran lailla, koska lainanlyhennys on sovittu pysyvän saman suuruisena lainan maksun loppuun asti. Tämä on kaiken lisäksi niin ihana talo, että emme varmaan koskaan muuta tästä pois!

Vierailija
15/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on uusi 82 neliön kolmio omalla tontilla ja vastike on 320€ lisäksi autopaikka hallissa 80€, vesi 40€ ja sähkö n.20/kk eli yhteensä n.460€

Järjettömät kulut!!!!! Huonosti hoidettu yhtiö tai 70-luvun talo?

Vierailija
16/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Minulla on vielä 6000€ lainaa jäljellä ja 23 vuoden maksaminen loppuu vihdoin ensi syksynä. Toki remontteja aikanaan tulee ja kylppäri vasta jo uusittiinkin. Niihin on nyt kuitenkin aikaa varautua säästämällä, kun rahaa jää 500€/kk enemmän käteen.

Vierailija
17/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans 3500e jäljellä ja sitten on omakotitalo oikeasti oma koti. Kävi tuuri, että korot olivat noin alhaalla kauan ja pystyin lyhentämään lainaa etuajassa. Pankin laskelmien mukaan viimeinen erä olisi tullut vasta 2025!

7 vuotta onnistuit maksamaan ennakkoon matalan korkotason takia? No melkoista vauhtia olet maksanut. Olet käytännössä lyhentänyt melkein tuplalyhennyksillä. Tuossahan puhutaan lainan alkuperäisestä suuruudesta riippuen kymmenien tuhansien, ellei yli sadan tuhannen euron summasta. Kuitenkin suurestakaan summasta korot eivät olisi esim viidelläkään prosentilla olleet lähelläkään vastaavia lukemia.

Korkotaso ei tainnut siis olla tässä tapauksessa syy noihin ylimääräisiin lyhennyksiin.

Vierailija
18/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjettömät kulut!!!!! Huonosti hoidettu yhtiö tai 70-luvun talo?

Niinpä. Oma vastike noin 120€/kk (56n2) ja kattaa kaiken muun paitsi liputukset ja nurmikon leikkuun.

Vierailija
19/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, mahtava juttu! :)

Olen kerrostaloasuntoa jo maksanut itselleni noin 30 000e. Ens vuonna ostan omakotitalon ja otan lisää lainaa niin että sitä on yhteensä 130 000e. 58-vuotiaana olen sitten maksanut lainan... jos nyt yksinelely jatkuu.

Vierailija
20/97 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo velaton asunto mutta kauheesti en tuuleta kun putkiremontti häämöttää tulevaisuudessa. Nyt säästän sitä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi