Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omaisen päihdeongelma ja sairaalareissut

Vierailija
17.08.2018 |

Jälleen äitini sairaalassa, paikattiin vuotava vatsahaava. Saikusta hoitajat soittelivat että on nyt siellä ja äiti pyytänyt soittamaan ja hoitamaan kissaa.
On kuulemma meidän lasten syytä että näin kävi, kun ei menty synttäreille kun äiti oli ympäri päissään.
Soittelee sairaalasta ja kertoo kuinka kissaa pitää hoitaa.. Kuljen 20 km päästä sitä ruokkimassa kun ei saa ottaa meille ettei kissa traumatisoidu. Harrastukseeni en olisi saanut lähteä kun äiti on niin sairas.
Siivoilin äidin kotona pahimpia sotkuja pois, kun oli paskaa ja oksennusvateja ympäriinsä.
Hoidan muutenkin hänen asioitaan, mutta syyttää jatkuvasti etten tee sitä kunnolla, kun laskut ei ole maksettu.. Hän kun kerkeää tyhjäämään tilin ennen kuin saan laskut maksettua.
Olen niin kyllästynyt ja pahoillani.
Tuntuu kauhealta millaisen ihmisen äitini saa minusta esiin.. Kylmän ja piittaamattoman. Toivon että olisi kerrankin kunnolla kipeä, eikä aina selviäisi ryyppyputkista pikku vatsa haavalla..
En yhtään ihmettele että muut ovat hänet hylänneet.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tosiaan lopettamaan huolehtimisen vaikka se vaikealta tuntuukin. Hänen sairautensa tulee syömään voimasi loppuun, joten irrottaudu ennenkuin väsyt. Voit ilmoittaa pankkiin, sossuun ja äidillesi, että et enää hoida raha-6asioita. Kun laskut jäävät tarpeeksi paljon rästiin hänelle voidaan määrätä edunvalvoja vaikka hän vastustaisikin.

Tämä on totta. Käytännössähän sinä hoidat nyt niitä edunvalvojalle kuuluvia asioita. Jos lopetat, käy ilmi ettei hän osaa hoitaa asioitaan ja saa sen virallisen edunvalvojan.

Vierailija
22/23 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ainoa mitä voit tehdä, on olla hoitamatta ja huolehtimatta, näillä vain mahdollistat äitisi juomisen. Älä vastaa puheluihin, vain sellaisiin viesteihin, joissa on ns järkeä. Et ota äitisi asunnosta yhtään mitään tavaraa, kissan viet pois.

Etsi itsellesi hyvä vertaistukiryhmä, sellaista tarvitset, jotta terveenä selviät näistä asioista.

t. alkoholistin läheinen ja raitistunut alkoholisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alkoholisti-isä, jonka asioita en hoida lainkaan. Tosin asun kaukana ja hän jätti perheen viinan takia kun olin 12v. Hän on aivan mahdtoton, karkaa sairaalasta, ei päästä siivoojaa sisään. Vaatii rahaa koska elätti minua sen 12vuotta( tosi hyvin elättikin, minulle ei ostettu edes kunnon kenkiä lapsena). Olen vaan huomannut sen auttamisen mahdottomuuden, hän sotkee heti kämpän entiselleen, rahat heittää ilmaan kapakassa, kadottaa kännykät ja silmälasit, joutuu väkivaltaisiin selkkauksiin, örisee vaan ja uhoaa aamusta iltaan.Tarvitsisi jonkun sinne joka päivä ja mulla on oma perhe hoidettavana.