Mitä pieniä "älyttömyyksiä" olet tehnyt kun olet ollut omissa ajatuksissasi?
Itse yhtenä päivänä menin kotiin tultuani vessaan ja kun sain riisuttua toisen sukan pois jalastani, niin heitin sen epähuomiossa wc-pönttöön vaikka piti laittaa pyykkikoriin joka oli siinä pk:n päällä. Mietin siinä uskoakseni jotain työjuttua vielä.
Kommentit (922)
Olen yrittänyt laittaa miehelleni tutin suuhun. (Selvennykseksi kuitenkin, että siihen aikaan esikoisemme oli vauva ja nukkui välissämme.)
Esikoiseni tarkkaavaisuuslääkettä olen useammankin kerran tarjonnut kuopukselle tyyliin ”suu auki”, ja tänä aamuna kerkesin jo laskea mukillisen vettä tarkkaavaisuuslääkkeen ottamista varten. Itselleni. Ehkä se vois kyllä olla tarpeenkin. 🙄
Kerran odottelin hissiä aika tovin kaverin kerrostalon alakerrassa, kunnes tajusin että se nappula jota olin painellut, oli siivouskomeron valonappula.
Isäni opetti minulle lapsena, että tuoremehutölkkiin kannattaa leikata reikä, niin se ei pulppua kaataessa minne sattuu. Kerran opiskeluaikana krapulapäivänä sit otin neuvosta vaarin ja leikkasin. Keskelle tuoremehutölkin kylkeä.
No nää on ihan viime ja tältä viikolta.
Tungin metallisen chopstickin päällä olevaan leivänpaahtimeen. Onneksi meni vain sulake.
 Kaavin blenderin reunoja veitsellä ja otin sen tietenkin pois päältä ennen sitä, olen aika varma. Kuitenkin yllättäen terä pyöri ja keraaminen veitsi meni palasiksi ja ne palat sinkoili ympäriinsä. Ihme ettei osunut. Tänään unohdin jyrkässä mäessä missä on auton jarru n. 2sec ja melkein tein präajon.
Luulen että viikatemies koputtelee.
Olen kohta 3v nukkunut tosi huonosti huonosti nukkuvan lapsen kanssa.
Leikkasin keskisormenpäästä pahasti kun kävin leikkaamassa ruohoa kotieläimille.
Olin ärsyyntynyt ja stressaantunut tätä tehdessä, niin en heti reagoinut.
Risteilyllä oli tarkotus maksaa ostokset kortilla, ripeästi nappasinkin p~pilleri kartan lompsasta ja tulipas hämmentynyt olo.
Vierailija kirjoitti:
Risteilyllä oli tarkotus maksaa ostokset kortilla, ripeästi nappasinkin p~pilleri kartan lompsasta ja tulipas hämmentynyt olo.
P-pilleri kartan??
Vierailija kirjoitti:
Olin itsepalvelukassalla kaupassa. Vedin ostokset läpi kassasta ja pakkasin ostokset, jonka jälkeen lähdin kävelemään. Myyjä sitten pysäytti sanomalla ’hei!’ ja käännyin katsomaan takaisin päin ja ihmettelin että mitä? Kunnes hetken päästä tajusin etten ollut maksanut ostoksiani. Vähän nolotti.
itse olen maksanut ostokset ja painellut ulos kaupasta, nolona kääntynyt takasin pakkaamaan ja ottanut ne mukaankin
- Keitin kahvia ilman kahvinporosia, tuli laiha sumppi
- Menin tupakalle ja otin käteeni parvekkeenpöydälle unohtuneen keltaisen legopalikan, pitkään kääntelin sitä ja mietin että on kumma sytkäri !
- Tein sipsien dipin päärynänmakuiseen viiliin.
Tätä en tehnyt epähuomiossa, mutta jälkeenpäin mietin että mitä helvettiä olen tehnyt. Pullotin omaa vertani hajuvesipulloon.
Olen monet kerrat ruvennut keittämään aamulla kaurapuuron sijasta linssejä tai riisiä.
Valmiin puuron sekaan olen kaatanut marjarouheen sijasta, no, taas niitä linssejä tai riisiä.
Näitähän on vaikka mitä. Sipsien dipin teko viiliin. Viime viikolla laitoin saunan pois päältä samalla kun katsoin paljonko on lämpö.
Heitin likaiset sukat pesukoneen sijasta vessanpönttöön..
Tulin suihkusta makkariin pukemaan ja laitoin samalla terveyssiteen pikkuhousuihin. Mies makasi vieressä sängyllä, ei ollut moksiskaan, mutta itse tajusin liian myöhään että tämänkin olisi voinut tehdä yksin. Näin siis hänet kyllä siinä, aivot ei vaan rekisteröinyt häntä. Yleensä kuitenkin pidän nämä toiminnot itselläni.
Kaivoin kerran vahingossa persereikääni linja-autoa odotellessani ja menin hittovie vielä nuuhkaisemaan sitä sormeakin. Voi että sentään kun hävetti kun pysäkillä oli juuri muitakin meidän töistä päässeitä työkavereita.
Oli maalla todella kylmä talvipäivä, tupa ei niin lämmin. Juoksutin kolmeen vesilasiin vettä, oli jääkylmää (vesijohdon muut käyttäjät kilometrin päässä).
Hetken mielijohteesta laitoin vesilasit sähköhellalle ja levyn päälle kymmeneksi sekunniksi. Niin kuvittelin.
Havahduin päts-sihhhhh -ääniin. Mikä ihme vei mielenkiintoni muutamassa sekunnissa? Kummasti ne lasit kesti, vain railoja.
Lohdullista on Dr Phil -ohjelman neurologi, joka juuri kuluneella viikolla sanoi: Ensiksi, tämä voi tapahtua kenelle tahansa (kyse oli miehestä, joka unohti yksivuotiaat kaksoset autoon työpäivän ajaksi). Me ei todella hallita muistiamme.
Oltiin lähdössä matkalle kun esikoinen oli muutaman kuukauden ikäinen ja valvotti. Olin pakkaavinani passin käsilaukkuun, mutta laitoin sen mikroon. Tietenkin lähtöpäivän aamuna vuodatettiin hikipisaroita miehen kanssa kun etsittiin sitä ympäri kämppää. Oltiin jo luovutettu ja mies googletteli mistä saan pikapassin, kun lämmitin lapselle tuttipulloa.
Joskus väsyneenä olen ajanut työmatkalla Turusta Helsinkiin ja havahtunut kehällä että jokos se matka meni. Ei mitään havaintoa ajomatkasta.
Ajanut autolla salille ja kävellyt kotiin. Aamulla luulin et mun auto on varastettu.
Aivan mahtava ketju! Illan piristys. Tässä muutamia omia top-sähläyksiä:
- likaiset astiat menee yllättävän helposti tiskikoneen sijasta jääkaappiin
- jos jokin tavara on hukassa, se on luultavasti vessan pöydällä. Esimerkiksi avaimet, lompakko, puhelin, silmälasit....
- maitoa voi kaataa lasin sijasta ruokalautaselle
- ruokaa voi lämmittää mikrossa niin, että ruoka on pöydällä ja mikro tyhjänä päällä
- puhelimen voi hukata, kun siihen puhuu. "NO VOI PIIIIIIIP MISSÄHÄN MUN PUHELIN ON......"
Luulin että olen itse sekopää, mutta en olekaan... Puhelinta olen etsinyt kyllä puhuessani siihen monet kerrat, samoin aurinkolaseja, jotka päässä. Myös kahvinkeittimen kanssa tulee sekoittua, useimmiten unohtuu vesi, nämä tällaista perussekoilua. Samoin kun joskus kiisseliin olen sokerin sijaan laittanut suolaa..
Kun olen lukenut näitä juttuja, en yhtään ihmettele että lapsia tai eläimiä unohdetaan välillä autoon jne. Onko teillä todettu jotain diagnooseja? Adhd tai add?
Apua, kuolen nauruun 😅