Mitä pieniä "älyttömyyksiä" olet tehnyt kun olet ollut omissa ajatuksissasi?
Itse yhtenä päivänä menin kotiin tultuani vessaan ja kun sain riisuttua toisen sukan pois jalastani, niin heitin sen epähuomiossa wc-pönttöön vaikka piti laittaa pyykkikoriin joka oli siinä pk:n päällä. Mietin siinä uskoakseni jotain työjuttua vielä.
Kommentit (922)
Mulla on töissä huono tapa heittää vahingossa työkaluja ja tarvikkeita suoraan roskiin. Pitää usein tarkistaa mitä sinne on lentänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mestari unohtamaan avaimet, rahat, puhelimen ja suunnilleen myös itseni.
Mulla pitäisi oikeasti olla avain kaulassa roikkumassa. En uskalla edes ajatella, miten suuren summan olen vuosien saatossa pulittanut vain päästäkseni kotiin. Nyt omakotitalossa on ollut pakko skarpata edes hieman. Tosin taisi olla tänä keväänä, kun töihin lähtiessä unohdin sekä kotiavaimen että auton avaimen. Onneksi sentään puhelin sattui tällä kertaa mukaan, niin sain hälytettyä työkaverin nappaamaan minut kyytiinsä.
Ohi aiheen, mutta omakotitalossa voi sentään pihamaalle piilottaa avaimen.
Minulla on, ja olen sitä kyllä muutamat kerrat tarvinnut. Avain pitää vain HETI viedä samaan paikkaan.
Vähän ot, mutta pakko kertoa mitä minulle kävi. Kävin vanhempieni reissun ajan kastelemassa kukat ja viemässä postit sisälle. Heillä oli tapana myös heittää aina kalanperkeet ja vähän jo vanhentuneet kananmunat yhdelle pihapiirissään pyörivälle kesylle varikselle. Vara-avain oli tiettyjen kukkapurkkien välissä. Kerran otin avaimen, jätin sen pihaportaille ja aloin kastelemaan kukkia. Kun tulin takaisin, avain oli kadonnut. Etsin sitä paniikissa joka paikasta kunnes kuulin pääni päältä männyn oksalta "kraaa" äänen. Siellähän se varis oli avain nokassaan, kiiltävä esine kiinnosti sitä. Onneksi olin jo avannut oven ja tajusin juosta hakemaan sisältä pullan palan jonka heitin puun alle. Varis suostui onneksi tekemään vaihtarin pullaan ja sain avaimen takaisin :D
Miten varis voi raakkua nokkaansa avaamatta? Olishan se avain siinä vaiheessa jo pudonnut...
Kadotin kerran puhelimen melkein viikoksi, löytyi puuropaketista kuivakaapista..
Olin tiskaamassa ja pyyhin tiskirätillä pöytää. Piti siinä sitten saada kädet vapaaksi että sain siirreltyä jotain astioita, mutta sen sijaan, että olisin jättänyt tiskirätin pöydälle, pudotin sen muitta mutkitta lattialle.
Seuraavana päivänä sama toistui.
Kyllä, töissä ollut hieman stressiä...
Heh.. olen hoitaja ja olin taannoin aamuvuorossa. Vein asukkaan wc:hen aamutuimaan ja tehtäväni oli pestä asukkaan hampaat. Laitoin tahnat harjaan ja asukashälytys siinä samalla tuli puhelimeen. Kuittaillessani asukashälytystä puhelimesta, aloin pestäkin omia hampaitani asukkaan ihmetellessä vieressä. 😁
Laitoin kännykän jääkaappiin ja etin sitä sitten varmaan pari tuntia ja luulin, että olin tiputtanut sen kauppaan aikaisemmin päivällä.
Kaadoin aamulla juuri keitetyn kahvin takaisin keittimeen, joka sylki kahvin pitkin keittiön työtasoa ja seiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen unohtanut koiran kaupan pihalle pari vuotta sitten, asuin n.400m päässä. Siellä se vähän ihmetellen odotteli kun kävelin takaisin. Onneksi sen luontoinen tapaus ettei hätkähdä oikein mistään, kova luu. Lähdettiin kotiin niinkuin mitään ei olis tapahtunutkaan :D
Voin kuvitella koiran aatokset.
Nyt se tulee!, nyt se tulee!, herkkuja ostettu!, herkkuja ostettu!...jaaha, nyt se menee...
no pistetään perse takaisin asfalttiin ja odotetaan, kymmenen minuuttia, niin se hötkeltää tuohon pihaan nolostuneen näköisenä, voi anteeksi Vilppu, miten minä saatoinkaan unohtaa...
Ehkä saan tupa-annoksen herkkuja, jos näytän tarpeeksi surkealta!
LOL. Ilmeisesti Vilppu on kokenut saman aiemminkin. Ehkä se ajattelee, että jasssoo, akka käy piilottamassa ensin saaliin, ja tulee sitten muka muina mimmeinä minua hakemaan. Mutta mäpä haistan! Miljuunakertaa paremmin kuin tuo hajuvikainen.
Muutimme kerrostalosta ok-taloon kun nuorempi lapseni oli 5kk vauva ja muuton jälkeen sekoilin kyllä huolella . Olin menossa keittöön ja kävelin siitä läpi kylppäriin ihmetellen että missäs minä nyt olen. Koetin mennä vessaan ja avasin ulko-oven. Vein tavaroita ihan eri huoneisiin kuin piti, tyyliin heitin miehen puhtaat paidat esikoisen sängylle. Kerran vauva itki itkuhälyttimessä' ja juoksin paniikissa pitkin taloa kun en muistanut, minne olin jättänyt pienen nukkumaan. Availin jatkuvasti väärien huoneiden ovia ja jäin hölmönä tuijottamaan "öh eiku?"
Yksikerroksinen kolmen makuuhuoneen talo, olin jotenkin vain niin väsynyt.
Itse yritän aukaista todella usein lukitun oven töissä ja kotona painelemalla autonavaimen oven avaus nappia. Samalla toki pidän avainta pitelevää kättä ojennettuna ovea kohti. Varmasti näytän fiksulta.
Kun autossa oli kaukosäätimellä avattavat ovet, niin usein kokeilin jos sillä saisi myös talon ulko-oven tai autotallin oven aukeamaan.
Nyt kun autossa on avaimeton systeemi, niin tulee usein kokeiltua kaikkia muitakin ovia että sattuisivatko aukeamaan ilman avainta pelkästään kahvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mestari unohtamaan avaimet, rahat, puhelimen ja suunnilleen myös itseni.
Mulla pitäisi oikeasti olla avain kaulassa roikkumassa. En uskalla edes ajatella, miten suuren summan olen vuosien saatossa pulittanut vain päästäkseni kotiin. Nyt omakotitalossa on ollut pakko skarpata edes hieman. Tosin taisi olla tänä keväänä, kun töihin lähtiessä unohdin sekä kotiavaimen että auton avaimen. Onneksi sentään puhelin sattui tällä kertaa mukaan, niin sain hälytettyä työkaverin nappaamaan minut kyytiinsä.
Ohi aiheen, mutta omakotitalossa voi sentään pihamaalle piilottaa avaimen.
Minulla on, ja olen sitä kyllä muutamat kerrat tarvinnut. Avain pitää vain HETI viedä samaan paikkaan.
Vähän ot, mutta pakko kertoa mitä minulle kävi. Kävin vanhempieni reissun ajan kastelemassa kukat ja viemässä postit sisälle. Heillä oli tapana myös heittää aina kalanperkeet ja vähän jo vanhentuneet kananmunat yhdelle pihapiirissään pyörivälle kesylle varikselle. Vara-avain oli tiettyjen kukkapurkkien välissä. Kerran otin avaimen, jätin sen pihaportaille ja aloin kastelemaan kukkia. Kun tulin takaisin, avain oli kadonnut. Etsin sitä paniikissa joka paikasta kunnes kuulin pääni päältä männyn oksalta "kraaa" äänen. Siellähän se varis oli avain nokassaan, kiiltävä esine kiinnosti sitä. Onneksi olin jo avannut oven ja tajusin juosta hakemaan sisältä pullan palan jonka heitin puun alle. Varis suostui onneksi tekemään vaihtarin pullaan ja sain avaimen takaisin :D
Miten varis voi raakkua nokkaansa avaamatta? Olishan se avain siinä vaiheessa jo pudonnut...
Eihän nokka ole kiinni, jos sillä on avain suussa.
Laittanu rillit päähän vaikka yhet on jo päässä
Vierailija kirjoitti:
Muutimme kerrostalosta ok-taloon kun nuorempi lapseni oli 5kk vauva ja muuton jälkeen sekoilin kyllä huolella . Olin menossa keittöön ja kävelin siitä läpi kylppäriin ihmetellen että missäs minä nyt olen. Koetin mennä vessaan ja avasin ulko-oven. Vein tavaroita ihan eri huoneisiin kuin piti, tyyliin heitin miehen puhtaat paidat esikoisen sängylle. Kerran vauva itki itkuhälyttimessä' ja juoksin paniikissa pitkin taloa kun en muistanut, minne olin jättänyt pienen nukkumaan. Availin jatkuvasti väärien huoneiden ovia ja jäin hölmönä tuijottamaan "öh eiku?"
Yksikerroksinen kolmen makuuhuoneen talo, olin jotenkin vain niin väsynyt.
Meillä oli sama, mutta talossa on kolme kerrosta kellarikerros mukaan lukien ja kerrostalokaksion jälkeen tuo oli hämmentävä kokemus :D Muutimme pääsiäisen tienoilla ja vasta juhannuksena osasin kulkea omassa kodissani ilman tuota "avaanpa väärän oven ja tuijotan hölmönä"-efektiä.
Yhteinenharja kirjoitti:
Heh.. olen hoitaja ja olin taannoin aamuvuorossa. Vein asukkaan wc:hen aamutuimaan ja tehtäväni oli pestä asukkaan hampaat. Laitoin tahnat harjaan ja asukashälytys siinä samalla tuli puhelimeen. Kuittaillessani asukashälytystä puhelimesta, aloin pestäkin omia hampaitani asukkaan ihmetellessä vieressä. 😁
Sillä vanhuksen hammasharjallako pesit omat hampaasi? 🤮
Vähän aikaa sitten kaadoin limsapullosta limsaa mukiin ja tajusin, että olin laittamassa korkkia pullon sijasta mukiin.
Maksoin kaupassa ostokset ja vasta kassojen ulkopuolella muut ostokset maksettuani huomasin, että reppuni alle oli jäänyt maksamaton karkkipussi. Rehellisenä tietenkin näytin pussia myyjälle ja sanoin, että se jäi maksamatta, menin jonon perälle jonottamaan ja maksoin karkit sitten. Ihme kyllä kukaan ei varastanut muita ostoissani, jotka olivat niissä kärryissä kasseihin pakattuna.
Olin markkinoilla ja sovittelin sormuksia, en TODELLAKAAN aikonut pölliä sitä kolmen euron kivisormusta mutta niin vain löysin sen kotona sormestani. Myyjäkään ei ollut huomannut mitään !
Itse olen yrittänyt avata kotini ulko-ovea useasti lätkää vilauttamalla...