Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on velkaa autosta ja millä ajatte?

Vierailija
16.08.2018 |

Miten paljon vielä on kiesistä velkaa, pankista vai rahoitusyhtiöstä? Millä autolla ajat?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään Datsun 100A

Mun auto historia

Datsun 100A -76

Mazda 323 -82

Polo -84

Mazda 323 -89

Xsara -02

Laguna 2 -06

BMW 325 -07

Mini -11

BMW -13

Porche -07

Viimoisin kulkupeli ja eka moponi

Aprillia RS4 -18

Lainaa en ole koskaan autoon ottanut.. Xsaran ostin joskus kun valmistuin koulusta

62/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velkaa yhtään.  VW Golf 1.6 farkku vm.2005

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä vänkäysketjuja... mitä eroa on tilanteella, että ottaa auton rahoituksella 0% korolla ja ilman kuluja ja maksaa siitä 300€/kk kuin siinä, että säästää autoon 5 vuotta rahaa 300€/kk ja sitten ostaa sen auton? Mä en näe mitään eroa näissä kahdessa tilanteessa.

Vastaus kysymykseen: ei ole autosts velkaa

Rahoituksessa ja liisauksessa on maksettava kaskot, merkkihuollot ja rahoitusyhtiön voitot. Liisauksessa maksaa myös sijaisautot, pyyhkijön sulkien asennuksen ja rengashotellit.... Kuluja joissa on helppo säästää ylläpitämällä omaa autoa.

Mulla on ollut nykyiseen autoon aikoinaan pankkilainaa. Nyt velaton, itse huollettu ja kaskoton. 2010 Hyundai i30.

Harkitsen muutaman vuoden sisään liisaavani hybridin tai sähköauton. Sitten teen päätöksen ostanko sellaisen vai bensa-auton.

Vierailija
64/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ford fiesta 2013, ei ihan karvalakkimalli

10 000e

Enemmän menisi kuukaudessa julkisiin, kun lyhennän autoa. 

Ei fiestasta ole muita kuin karvalakkimalleja. Joissakin saa sen leuanalusnarun ja korvaläpät ja toisissa ei niitäkään.

Vierailija
65/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bugatti Chiron 2017 ja perheautona AstonMartin Vantage Rapide 2012, eikä yhtään velkaa koska auton ostaminen velaksi on tyhmien touhua.

Ja nämä "auto ostetaan käteisellä" individillet voisivat osoittaa laskemalla että millä ihmeen matematiikalla se on kannattavaa?

Autorahoitusten korot on uusissa autoissa 0-2% p.a., riippuen tarjouksista. Pörssistä tuotto-odotus noin 8-10% p.a. Laskekaa noista että miten ihmeessä saatte sen autoon rahan kiinni laittamisen kannattavaksi.

Vierailija
66/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bugatti Chiron 2017 ja perheautona AstonMartin Vantage Rapide 2012, eikä yhtään velkaa koska auton ostaminen velaksi on tyhmien touhua.

Ja nämä "auto ostetaan käteisellä" individillet voisivat osoittaa laskemalla että millä ihmeen matematiikalla se on kannattavaa?

Autorahoitusten korot on uusissa autoissa 0-2% p.a., riippuen tarjouksista. Pörssistä tuotto-odotus noin 8-10% p.a. Laskekaa noista että miten ihmeessä saatte sen autoon rahan kiinni laittamisen kannattavaksi.

Mista saa p.a. kulut 0e??

Vierailija
67/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä vänkäysketjuja... mitä eroa on tilanteella, että ottaa auton rahoituksella 0% korolla ja ilman kuluja ja maksaa siitä 300€/kk kuin siinä, että säästää autoon 5 vuotta rahaa 300€/kk ja sitten ostaa sen auton? Mä en näe mitään eroa näissä kahdessa tilanteessa.

toisessa sen hyödykkeen saa joko 5 vuotta myöhemmin käyttöön tai vaihtoehtoisesti menettää pääomantuoton 5 vuodelta.

Vierailija
68/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole autolainaa ollut. Nyt mulla on kolmatta vuotta -08 farmari golf. Kilometrejä alkaa olla jo paljon, joten parin vuoden sisään taas vaihto edessä.

Vierailija
69/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, bmw 530. En ole niin tyhmä että ostaisin auton osamaksulla.

Mikä ihme siinä on tyhmää? Kuluja hyvin vähän kun korot on mitä on, sen sijaan että heittäisi 50 000€ siihen autoon voikin maksaa 800€ kuussa ja sijoittaa rahaa parempikorkoisiin rahastoihin ym. Jos nyt ei ole miljonääri on minusta hölmöä laittaa kiinni autoon niin iso summa kerralla, se kun ei tuota yhtään mitään.  Minulla olisi ollut rahaa ostaa autoni ihan suorilta, sen sijaan edellämainitusta syystä valitsin rahoitusyhtiön.

Hölmöä se on vaikka olisi miljonäärikin. Paitsi silloin on vara vähän hölmöilläkin. Mutta vain vähän, muuten ei ole kauaa miljonääri

Vierailija
70/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahoituksessa ja liisauksessa on maksettava kaskot, merkkihuollot ja rahoitusyhtiön voitot. Liisauksessa maksaa myös sijaisautot, pyyhkijön sulkien asennuksen ja rengashotellit.... Kuluja joissa on helppo säästää ylläpitämällä omaa autoa.

Mulla on ollut nykyiseen autoon aikoinaan pankkilainaa. Nyt velaton, itse huollettu ja kaskoton. 2010 Hyundai i30.

Harkitsen muutaman vuoden sisään liisaavani hybridin tai sähköauton. Sitten teen päätöksen ostanko sellaisen vai bensa-auton.

ei ole mitään merkkihuoltoja pakko tehdä, ei edes huoltoja rahoitusautolle. Ainoa pakko on tuo kasko mutta kyllä minä sen ottaisin uudelle autolle vaikka käteisellä maksaisinkin. Ja huollotkin tekisin ihan saman ohjelman mukaan oli se rahoitettu tai oma se auto. Ja varsinkin kun se olisi oma. Haluaisin nimenomaan säilyttää arvon mahdollisimman hyvin.

Vierailija
71/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 13 000€ ja Nordea Rahoitus.

Auto on Volvo V70 vuosimallia 2010

Eihän tuo Volvo ole edes tuon arvoinen 😂

No etsitkö mulle vastaavan alle 13 000€? Käyn heti vaihtamassa halvempaan. Korkeintaan 120 tkm ajettu, 2,5l bensa/kaasu. Kiitos jo etukäteen!

Vierailija
72/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mista saa p.a. kulut 0e??

Kampanjatarjouksena aina välillä näkee, yleensä joku pieni maksu on että todellinen vuosikorko on siinä 1% luokkaa. Mutta elä siihen jää kiinni, käytä vaikka tuota 2% p.a. ja näytä millä matematiikalla kannattaa maksaa käteisellä ja luopua sijoitustuotoista  ennemminkin kuin ostaa rahoituksella.

Vierailija
73/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ lainaa, 2 autoa ja kolme moottoripyörää.

Vierailija
74/74 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähänpä asiasta oikeasti tiedät. Rahoituksessa ei ole pakko käyttää merkkihuoltoa. Liisauksessa varmaankin on, mutta mikäs ongelma se on kun liisauksessa huollot ja korjaukset maksaa kuitenkin firma. Ei se auton käyttäjä. Liisauksessa muutenkin kaikki kulut paitsi bensat ja pesut menevät firmalle. Kasko toki on pakko olla, jos on rahoitus. Tosin kaskon otan muutenkin autoon, jolla on edes vähän arvoa. Ainoa extra on se rahoitusvakuutus, jonka hinta taitaa olla noin 20€/vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä