Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen keski-ikäinen mies, syön kananmunaa päivittäin ja tänään tuli vastaan ensimmäinen pilaantunut kananmuna.

Vierailija
16.08.2018 |

Lyön kananmunat suoraan ruokaan tai pannulle kun ei koskaan ole ollut munat pilalla. Tänään oli ensimmäinen ja sen todellakin huomasi. Eilen ostettu paketti ja päiväys kunnossa. Muut munat silti paketissa oli ok.

Miten usein te törmäätte pilaantuneisiin muniin?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen harvoin. Syön tai käytän munia ruoanlaitossa ehkä 4-5 päivänä viikossa ja 40 vuotisen elämäni varrella ehkä 5 kertaa osunut kohdalle. Melkein ällöttävämpi tosin oli kerran kohdalle osunut luomumuna, joka oli hedelmöitynyt, ja huoneenlämmössä kun munia pidin niin oli kehittynytkin aika pitkälle. Nykyisin munat aina jääkaapissa :-o 

Vierailija
2/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ole tullut vastaan pilaantunutta. Ja kananmunia kuitenkin lähestulkoon aina on jääkaapissa. Ja välillä käy niin, että ollaan ostettu useampi paketti kerralla ja sitten saattaa tulla hetki kun ei tee kananmunaa mieli eikä missään ruoassakaan tarvitse ja päiväykset saattavat paukkuja kuukaudella/parillakin yli, mutta ihan ovat edelleen syötäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan ole tullut vastaan pilaantunutta. Ja kananmunia kuitenkin lähestulkoon aina on jääkaapissa. Ja välillä käy niin, että ollaan ostettu useampi paketti kerralla ja sitten saattaa tulla hetki kun ei tee kananmunaa mieli eikä missään ruoassakaan tarvitse ja päiväykset saattavat paukkuja kuukaudella/parillakin yli, mutta ihan ovat edelleen syötäviä.

Sama juttu. Kuukauden vanhat munat ovat olleet aina ok. Siksi ihmettelinkin kun tuli nyt vastaan kun oli reilusti päiväystä jäljellä. Olen aina miettinyt miltä ne pilaantuneet munat näyttää ja sen kyllä huomasi. - AP

Vierailija
4/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joskus 3-4 vuotta vähintään 3 kananmunaa päivässä, monesti enemmänkin. Kaikki munat mitä olen ostanut on ollut aina syömäkelpoisia.

Vierailija
5/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä ole tullut vastaan. Olen 36-vuotias.

Kananmunia on jossain muodossa lähes päivittäin.

Vierailija
6/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait ap olet soittanut Iltasanomiin?

Vierailija
7/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kolestrolia kellään? Itse en uskalla päivittäin syödä munia koska arvo oli 6,3. Enkä saanut lääkitystä.

Vierailija
8/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaton mies.

Vierailija
9/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joskus pari vuosikymmentä sitten. Sen hajun kyllä muistaa. 

Laadunvalvonta on siis aika hyvällä mallilla. 

Minäkin syön päivittäin, aamupalalla keitetyn kananmunan. Kolesterolini on kuulemma "loistava". Lienee perinnöllistä?

Vierailija
10/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa kruunu äkkiä :)

Vierailija
11/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä avmaisin aloitus hetkeen

Vierailija
12/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täällä vastaaja7, olen kyllä munaton vaan en mies...

Vierailija
13/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se löysä muna?

Vierailija
14/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nerokkuutta tavoitellut avaus! Yläpeukalo!

Vierailija
15/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt munia yli 50 vuotta, eikä ikinä ole sattunut pilaantunutta, vaikka minäkin vetelen parikin kk yli päiväyksen.

Vierailija
16/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait ap olet soittanut Iltasanomiin?

Soitin 112. Käskettiin sulkea ikkunat ja kuunnella radiosta lisäohjeita. - AP

Vierailija
17/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset miehet ajattevat vain muniaan.

Vierailija
18/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hästääk kirjoitti:

Keski-ikäiset miehet ajattevat vain muniaan.

Ja siltsut muidenkin munia.

Vierailija
19/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No munien perässä tämä maailma pyörii näemmä. Kumpiko oli ensin Muna vai Kana? Ajatukset välillä muniin johtaa keski-ikäisillä naisillakin.

Vierailija
20/69 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän pilaantunutta kananmunaa misään tapauksessa  nyt kuitenkaan voi syödä eikä käyttää ruuanlaittoon ,kuten ei pilalle mennyttä hedelmää, vihannesta, maitoa, einestä,tai muutakaan elintarviketta  joten heitä pois.

(Siis oletpa 90-vuotias nainen tai vaikka 12-vuotias poika, ohjeeni toiminnan suhteen on tämä sama)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi