Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen muuttunut käytös parin kk aikana - pitkä

Vierailija
16.08.2018 |

Olen nyt pohtinut näitä asioita yksin sen verran kauan että oon jo niin sekasin että teen tänne tästä keskustelun, toivoen jonkinlaista apua ajatuksiini. Olen myös raskaana, joten hormonihyrräyslisähän tässä on, mutta minun hormonit eivät kyllä selitä miehen muuttunutta käytöstä ja sen ajankohtaa.

Mies vaihtoi työpaikkaa pari kk sitten, jonne työmatkaa tulee nyt 4 x sen verran mitä edelliseen. Tuolla kaupungissa sattumoisin asuu miehen "perhetuttu", jonka kanssa ollut seksisuhde joskus 5 v sitten. En toki tiedä onko sen jälkeenkin. Sanoin miehelle tuolloin työpaikan vaihtumisen aikaan olevani huolissani siitä, että se nainen on siellä. Kuulema ei ole hänen kanssaan enää missään tekemisissä. Mies oli vielä aiemmassa suhteessaan tuolloin kun se nainen alkoi lähetellä "imartelevia" viestejä ts. lähennellä. Ja eipä siitä sitten aikaakaan kun miehelle ja exälle tuli asumusero ja mies muutti tuonne kaupunkiin missä se naikkonenkin asuu. Sitä huvia kuulema kesti puolisen vuotta, en ole varma.

Aiemmin keväällä ja sitä ennen suhteemme aikana miehelläkin oli tapana lähettää aamulla lässynlää "huomenta rakas" -viestejä, useammin taisin kuitenkin minä olla se aloittaja silloinkin. Tuo viestittely loppui kuin seinään myöskin tuolloin kesäkuussa. On kuitenkin omien sanojensa mukaan paljon puhelimessa päivän aikana, yleensä työkavereitten kanssa, tai mistäs minä tiedän kenen. Muttei minun ainakaan. Mies tekee siis pitkää työpäivää ja välillä nähdään vain parin tunnin ajan hereillä ollessa illalla, joten minusta on ollut aiemmin kiva kun saanut edes jonkinlaisen viestin.

Kesäkuun jälkeen oon sitten ollut aina se eka aamuviestin laittaja, joihin mies vastaa sitten kun huvittaa ilmeisesti, välillä näkee viestin heti mutta vastaa vasta joskus ja välillä vastaa heti jollain kuvalla työpaikaltaan. Yhtään "rakas" viestiä ei oo enää tullut. Nyt tällä viikolla oon sitten ottanut sen kannan etten laita viestiä minäkään. Oon aina ollut ihmissuhteissa se aloitteentekijä ja kovin yksipuoliselta onkin tuntunut koko yhteydenpito AINA, ja niin taitaa sitten nykyään näin parisuhteessakin olla. Miestä ei ole lisäksi kiinnostanut oma-aloitteisesti kysyä jos olen käynyt neuvolassa/ultrassa päivän aikana, että miten meni. Jos kuolisin päivän aikana niin miehelle asia valkenisi vasta sitten kun tulee töistä.

Samalla tapaa ovat loppuneet myös kasvokkain sanotut hellyydenosoitukset, joita aiemmin tuli lähes päivittäin, välillä monesti päivässä, nykyään ei mitään. Oon tästäkin miehelle sanonut ja tietää kyllä ylipäätään että oon tästä nykytilanteessa hieman huolissani ja surullinen. Kun asia on ollut esillä niin mies ei ole mitään sanonut, vasta ajatuksia kysyessäni sanoo "en tiedä mitä pitäisi sanoa". Välillä töistä tullessaan mies on etäinen ja viettää aikansa puhelimella, välillä taas kun tulee kotiin niin tuntuu ihan kuin yrittäisi jotain hyvitellä.

Long story short, en aio olla enää se jolle valehdellaan jos oikeasti asiat on niin päin helv.... kuin itse koen niitten olevan. Ehkä eniten tässä tuntuisi pahalta se että mies sanoo jotain muuta kuin oikeasti sitten tekee.

ap

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde yllätyskäynnille katsomaan mitä siellä vehdataan.

Vierailija
2/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään työpaikalle mennä kyttäilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä ei paranna tapojaan.

Vierailija
4/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asutte kuitenkin yhdessä? Ei useimmat parit mitään viestejä lähettele kesken päivän jos ei ole asiaa. On ihan normaalia, että "jos toinen kuolee niin sen huomaisi vasta kotiin tullessa". Minua ainakin ahdistaisi ihan hitosti, jos pitäisi muistaa joka ikinen päivä viestiä monta kertaa päivässä pusipusiviestejä puolisolle, jota kuitenkin näkee joka päivä 😑.

Vierailija
5/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme yhdessä. Mies lähtee töihin niin aikaainsin että oon vielä nukkumassa ja tosiaan klo 18-19 aikoja yleensä kotona, josta pian alkaa/aletaan nukkumaan jo. Itse koen tärkeänä edes muutaman viestin verran yhteydenpitoa sen päivän aikana. Mies kuitenkin rallattaa ne päivät pitkät tuttujensa kanssa puhelimessa joka päivä, niin eikö senkin pitäisi ahdistaa?

Ap

Vierailija
6/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehet kyllä jossain vaiheessa vähentävät tuota viestien laittoa. Tästä olen joidenkien ystävien kanssa jutellutkin.

Vierailija
7/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä huolestuttavia merkkejä ilmassa, mutta täytyy ottaa huomioon että miehellä on siis varsin uusi työ joka voi viedä hänen ajatuksensa muualle, sekä pidentyneet työmatkat ehkä stressaa/uuvuttaa, tuleva perheenlisäyskin varmaan jännittää ja mietityttää. Toivottavasti ois näistä johtuvaa väärintulkintaa huolesi :)

Vierailija
8/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysjärkinen viitsi mitään pusipusi rakasrakas viestejä lähetellä.

Mies on helpottunut kun saa olla sun nynnyiluistä erossa.

Vierailija
9/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis asutte kuitenkin yhdessä? Ei useimmat parit mitään viestejä lähettele kesken päivän jos ei ole asiaa. On ihan normaalia, että "jos toinen kuolee niin sen huomaisi vasta kotiin tullessa". Minua ainakin ahdistaisi ihan hitosti, jos pitäisi muistaa joka ikinen päivä viestiä monta kertaa päivässä pusipusiviestejä puolisolle, jota kuitenkin näkee joka päivä 😑.

Viesteily ja soittelu työpäivän aikana riippuvat täysin pariskunnasta. Olen törmännyt moneen sellaiseen pariin, joka viestii/soittelee suht paljon eri paikassa ollessa, oli se sitten työpäivä tai muuten eri paikka, ja jos ei, iskee jommallekummalle ahdistus. Itse olen viesteillyt pääasiassa asioista, en vain viesteilläkseni. Eri asia, kun toinen on matkalla ja näkeminen ei onnistu, sitten on pidetty mm. säännöllisiä viesteilyaikoja kummallekin sopivana hetkenä. Jokainen pari toimii tavallaan, mutta tässä pitäisi pystyä kompromissiin, joka sopii kummallekin osapuolelle, ettei käy esim. niin, että viestipommitus aiheuttaa vastareaktiona protestihiljaisuuden.

Vierailija
10/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa tosi tutulta tapaukselta ja peilaa mun elämää Ikäänkuin. Näinhän nämä yleensä kulkee. Älä nyt ainakaan tee toista lasta. Opettele ja niin joudutkin hoitaan vauvaa aikas yksin. Siitä kyllä naisihminen selviää.

Vierailija
11/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana. Toinen nainen ei. Voit miettiä rauhassa kumpi teistä on haluttavampi ja parempaa seuraa.

Vierailija
12/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on herkulliset miesviha-asetelmat. Hyvä setuppi, nyt ei muuta kuin lynkkaamaan!

Vierailija
13/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus puuttuu. IKävä juttu, kun olet raskaana. Itse tuossa tilanteessa miettisin, haluatko elää ko henkilön kanssa. Jos haluat, puhuminen on tärkeää. Eli aloita puhuminen, kerro epävarmuutesi asiasta. Jos kuittaa yhdellä lauseella tai olankohautuksellaa, niin enpä tiedä.

Jos rakastaa sinua, välittää tunteistasi, peloistasi, mutta voihan olla niinkin, ettet ole selkeästi asiaa ilmaissut hänelle. Asiat pitäisi mielestäni sanoittaa ja liitossa luottaa siihen, että puhutaan totta.

Mä en noista tekstareiden puuttumisesta johtopäätöstä tekisi, mutta voisit siitäkin kertoa, mitä mieleesi on tullut.

Vierailija
14/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne panee siellä kuin kanit ja nauraa sulle. Takuulla!

Vierailija
15/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies siis ollut yhteydessä tähän naiseen kaikki nämä vuodet kuitenkin? Siis tarkoitan satunnaisesti. Oli kyseessä tämä nainen tai ei. Ei kuulosta kyllä hyvältä kuviolta,jos elämä on tuota että mies ei kommunikoi. Tai ole läsnä arjessa. Jos tuo johtuu pitkistä päivistä ja työmatkasta,niin asia tuskin menee paremmaksi vauvan syntyessä. Eli vakavan keskustelun paikka olisi kyllä.

Vierailija
16/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en siis puhu mistään viestipommittelusta, vaan jos edes sen yhden viestin saisi silloin aamulla niin olisi kiva. Yleensä jos näin on tapahtunut niin on ollut minullakin parempi päivä. Muuten sitä vaan miettii että mikähän kaikki minussa on vikana ettei minua koeta edes yhtä tärkeäksi kuin työkaverit.

Työpaikan vaihdos kuulema vain virkistänyt, ei koe enää stressiä tai ärsytystä töihin menosta kuten aiemmin. Ehkäpä viihtyy nyt niin hyvin siellä työpaikassaan/toisaalla ettei kotiasiat ookaan niin tärkeitä enää.

Ap

Vierailija
17/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sen toisen naisen puh.numero ja tallenna puhelimeesi.

Sitten näet ovatko Whatsapissa aina yhtäaikaa. Tällä konstilla sain omille epäilyksille vahvistuksen. Mies ja "naikkonen" lähes aina täysin minuutilleen linjoilla.

Vierailija
18/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme yhdessä. Mies lähtee töihin niin aikaainsin että oon vielä nukkumassa ja tosiaan klo 18-19 aikoja yleensä kotona, josta pian alkaa/aletaan nukkumaan jo. Itse koen tärkeänä edes muutaman viestin verran yhteydenpitoa sen päivän aikana. Mies kuitenkin rallattaa ne päivät pitkät tuttujensa kanssa puhelimessa joka päivä, niin eikö senkin pitäisi ahdistaa?

Ap

No voi kyynel nyt suoraan sanottuna. Oletko pikkulapsi jos et päivää kestä ilman kontaktia? Pari tuntia yhteistä aikaa arkena on täysin normaalia sekin.

Ja on ihan eri asia viestiä vapaaehtoisesti, kuin pakon edessä peläten että muuten emäntä taas suuttuu. Toinen on kivaa, toisesta tulee ikävä velvollisuus.

Kasva aikuiseksi, teille on tulossa lapsi. Et voi käyttäytyä enää kuin viisivuotias.

Vierailija
19/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen nostanut tätä asiaa kyllä esille, jopa kirjoittamalla niin ei ole voinut mennä toisesta korvasta saman tien ulos. Vastauksena ollut ettei ole sen naisen kanssa missään tekemisissä (ovat facebook-kavereita eli sinänsä tekemisissä) ja ettei tiedä mitä pitäisi sanoa.

Tämä asia ollut sellainen ettei keskustelu ole onnistunut vaikka olen yrittänyt oman vointini parantamiseksi. Kyllä muuten keskustellaan perheasioista, menneisyyksistä, työjutuista jne, mutta en tiedä miksi tämä nyt on niin vastaukseton aihe. Ehkä piilottelee jotain ja ajattelee että kun ei puhu niin ei tarvitse valehdella.

Osaan minä poiskin lähteä vaikka raskaana olenkin. Jos raskautumisen yrittäminen olisi nyt vielä koetuksen alla niin en varmaan siihen lähtisi. Vuosi tehtiin tätäkin.

Harmittaa myös ottaa tätä asiaa "jatkuvasti" esille, kun tuntuu että vaan rasittaa miestä ja sehän sitten vain pahentaa tilannetta.

Ap

Vierailija
20/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit saavat kyllä naisen kupolin aivan sekaisin. Huutonaurua tälle mielikuvitusdraamalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi