Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut miehet pitävät kissoista?

Vierailija
15.08.2018 |

Luulin että kaikki suomalaiset miehet ovat hulluina koiriin tai ainakin koiraihmisiä. Nyt olen pettynyt kun en voi tuodakkaan miestä varten hankkimaani koiraan yhteiseen kotiin kun siitä tuleekin kissatalous.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti kissojen omistajilla on vähemmän stressiä, kissat ovatkin erään laisia eläviä kehrääviä stressileluja joista on pidettävä äärimmäisen hyvää huolta kuten ruokittava, leikitettävä, ulkoilutettava, tyjennettävä laatikko ja silitettävä. Juuri kehräävän kissan silittäminen lievittää kaikkein eniten stressiä. On myös huomattu että ihmisen aivot reagoi identtisesti kissan nauuntaan ja vauvan itkuun.

Annapa tulla se tutkimus, jossa sanotaan että kissat vähentäisivät stressiä enemmän kuin koirat. Koitin googlata, mutta kaikki löytämäni tutkimukset viittasivat joko koiriin tai lemmikeihin - kissat mukaanlukien - yleensäkin. Mahdollisesti väärät hakusanat?

Pyysin tutkimuksia, en äänestystuloksia aiheesta onko kommenttini kiva. Oletko yhtä huono googlaamaan kuin minäkin?

Vierailija
22/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tykkään kiltistä kissoista ja koirista. Tuhmista en tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja aina ollut ja en ymmärrä miten ruokapöydän ääreen koira sitten kerjäämään kun mukava löyhkä sitten tulee suusta läähättäessä ja keskittyä sitten syömiseen.Ulko-ovi sitten raavittu pilalle ja saa katsoa ulkona mihin astuu.

Vierailija
24/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on vain niin ihania. Voiko siisteempää eläintä olla? Peittelevät jätöksensä, eivät suostu tekemään tarpeitaan kissanhiekkalaatikkoon jos se on sotkuinen, puhdistavat itsensä päivittäin, syövät siististi ja käytäyttyvät sivistyneest. Kaikki oikeastaan päinvastoin kuin koira, joka syö jopa toisten eläinten kakkoja, voisitko kuvitella kissan tekevän moista? Kyllä...olen kissaihminen.

Vierailija
25/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti kissojen omistajilla on vähemmän stressiä, kissat ovatkin erään laisia eläviä kehrääviä stressileluja joista on pidettävä äärimmäisen hyvää huolta kuten ruokittava, leikitettävä, ulkoilutettava, tyjennettävä laatikko ja silitettävä. Juuri kehräävän kissan silittäminen lievittää kaikkein eniten stressiä. On myös huomattu että ihmisen aivot reagoi identtisesti kissan nauuntaan ja vauvan itkuun.

Annapa tulla se tutkimus, jossa sanotaan että kissat vähentäisivät stressiä enemmän kuin koirat. Koitin googlata, mutta kaikki löytämäni tutkimukset viittasivat joko koiriin tai lemmikeihin - kissat mukaanlukien - yleensäkin. Mahdollisesti väärät hakusanat?

Pyysin tutkimuksia, en äänestystuloksia aiheesta onko kommenttini kiva. Oletko yhtä huono googlaamaan kuin minäkin?

Tosikot ja jäykkikset eivät nähtävästi ole kissaihmisiä.

Vierailija
26/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tuo viesti 29. Kissat käyttäytyvät aina sivistyneesti. Jopa murjottaessan jostain. Luodaan tulikivenkatkuisia silmäyksiä, mutta vaan aiheesta. Jos ei joku palvelu ole pelannut tai emäntä/isäntä on muuten tupeksinut. Kisulit leppyvät myös sivistyneesti, tulevat sitten muina kissoisa pukkaamaan sääreen tai muualle sopivaan kohtaan. Ihanat kissat ja purr purr kaikille.

Vierailija
27/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä enemmän pohdituttaa se, miksi koirat aiheuttavat minulle stressiä ja sydämmentykytystä. Kaksikertaa on ollut lähellä etten ole saanut sydänkohtausta koiran takia.

Vierailija
28/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko nämä tutkimukset edes kunnolla? Kyse on mm. siitä, että koska kissa on itsenäisempi kuin muut lemmikkieläimet, niin ne aiheuttavat muita eläimiä vähemmän huolta.

Vierailija
29/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan kissoja, mutten ymmärrä miks koiria pitää edes verrata niihin. 2 täysin erilaista eläintä. On mielipide kysymys kumpi on parempi. Koirat tosin mm. pelastaa ihmisten henkiä, toimii poliisina jne.

Vierailija
30/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat on vain niin ihania. Voiko siisteempää eläintä olla? Peittelevät jätöksensä, eivät suostu tekemään tarpeitaan kissanhiekkalaatikkoon jos se on sotkuinen, puhdistavat itsensä päivittäin, syövät siististi ja käytäyttyvät sivistyneest. Kaikki oikeastaan päinvastoin kuin koira, joka syö jopa toisten eläinten kakkoja, voisitko kuvitella kissan tekevän moista? Kyllä...olen kissaihminen.

Just. Koiranaiset nuolettavat itseään näiden multimiljonääribakteerikasojen kanssa, eli koirien. Yök. Koirat kierii metsissä paskoissa ja ties missä raadoissa. Syövät naapurin Ekin oksennukset yms. Syvä puistatus.....

Kissat nuolevat aina ensin peppunsa ja pesevät sitten isäntänsä/emäntänsä kasvot.

Vierailija
31/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on koira, mutta muistan eräänkin miehen jolla oli silloin 4 kissaa. On kyllä ihana ihminen.

Vierailija
32/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kissafobia. Nään painajaisia missä kissa hyökkää mun kimppuun ja puree/raapii niin pahasti, että saan pahan tulehduksen johon lopulta kuolen. Oon omistanut 2 kissaa enkä mä niitä pelännyt kunnes toinen kissa jostain syystä sähisi mulle. Luin netistä syitä ja eksyin lukemaan tarinoita siitä kun kissat on hyökännyt omistajan kimppuun ilman syytä tai esim. aivosairauden yms. takia.

Jouduin luopumaan kissoistani, koska mun fobia alkoi kehittyä nopeaa vauhtia noita kokemuksia luettuani.

Vierailija
33/35 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka tykkää kissoista, on kiehtova. Pidän itse molemmista, mutta koirissa häiritsee usein jo pistävä haju, vaikka muuten olisikin ihan siististä perheestä. Myös niiden rauhattomuus/hermoheikkous on häiritsevää. Kissa siis kuitenkin useimmin sopii luonteensa puolesta. Olen eläissäni tavannut vain yhden koiran, joka oli kaikin puolin täydellinen. Maalaistalojen villikissoista en välitä myöskään, yhtä rauhattomia ja arvaamattomia kuin suurin osa koirista.

Vierailija
34/35 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka tulee hyvin toimeen kissojen kanssa, tulee hyvin toimeen myös naisten kanssa. Ja päinvastoin, kissanvihaajista löytyvät katkerimmat ikineitsyet.

Vierailija
35/35 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi naiset tykkää kissoista? Koirista? Huh huh, toivottavasti olet provo.