Onko enää 140-kiloisen ylipäätään mahdollista laihduttaa?
Kyse lähisukulaisesta joka haaveilee laihduttamisesta. No tämä hyvä, mutta ko henkilö on suunnitellut olevansa laihdutuskuurilla 2kk. Kuvittelee että homma hoidettu tuossa ajassa, koska kuulemma ”eksn kahden viikon aikana reilusti ylipainoiselta lähtee kymmeniä kiloja”.
Laihdutin taannoin itse 5kg ja mulla meni siihen melkein 3 kk. Onko oikeasti mahdollista 140kgn laihtua 50kg kahdessa kuukaudessa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä terveydenhuollon laihdutusryhmissä, joissa ollaan 10 viikkoa VLCD:lla, monet pudottavat yli 20 kg tuon pussikuurin aikana. Ensimmäisen viikon tulos voi olla yli 5 kg (itsellä lähtenyt ekalla vlcd-viikolla 7 kg) ja sitten tasaantuu. VLCD:n katsotaan epäonnistuneen (syöty väärin tms.), jos paino laskee alle 1,5 kg/vko.
VLCD kuurit ovat tehokkaita mutta rankkoja. Jos niitä noudattaa niin paino putoaa mutta tulee myös helposti takaisin. Laihduin 40 kg ja lihoin 30 kg, laihduin uudelleen ja lihoin takaisin. Omalla kohdallani normaali syöminen toimi; aikaisemmin olin täydellisyyden tavoittelija, joko piti syödä 100 % terveellisesti tai sitten sain syödä 100 % epäterveellisesti odottaessani seuraavan kuurin alkamista. Aloin ottaa mallia luontaisesti hoikilta ihmisiltä, eivät he usein ole millään kuureilla vaan käyvät pikaruokapaikoissa ja kahviloissa. Kaikkea voi syödä kohtuudella.
Joo, en ottanut kantaa VLCD:n terveellisyyteen tai muuhun siihen liittyen, vaan kommentoin vain sitä, että hyvin ylipainoisilta lähtee tuolla menetelmällä paljon painoa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse lauhdutin 140kg:sta -40kg 8 kuukaudessa. Eli tuttusi ajattelema tahti ei ole mahdollinen tai ylipäätään edes järkevä
Siis vau! Miten onnistuit? Onnittelut!
Vierailija kirjoitti:
Itse lauhdutin 140kg:sta -40kg 8 kuukaudessa. Eli tuttusi ajattelema tahti ei ole mahdollinen tai ylipäätään edes järkevä
Sama kokemus mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on mahdollista kun järkevästi laihduttaa, mutta ei kannata ottaa mallia niistä tv-ohjelmien puoskareista jotka puutteellisella tietotaidolla liian nopeasti niitä tv-laihduttajia laihduttivat ja tv-ohjelman jälkeen kilot sitten tulivat takaisin ja osalle myös terveysongelmia.
Ei se ole. Realistinen laihdutustahti on max kilo rasvaa pois viikossa.
2 kk aikana siis saa alle 10 kiloa rasvaa pois. Siihen päälle nesteiden poistumista.
Ei pääse mitenkään luokkaan "kymmeniä kiloja pois".
No ei tietenkään terveellisesti pääse, eiköhän tuossa aiemmassa kommentissa todennäköisesti tarkoitettukin, että laihtuminen on mahdollista mutta liian äkkiä ei saa laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä terveydenhuollon laihdutusryhmissä, joissa ollaan 10 viikkoa VLCD:lla, monet pudottavat yli 20 kg tuon pussikuurin aikana. Ensimmäisen viikon tulos voi olla yli 5 kg (itsellä lähtenyt ekalla vlcd-viikolla 7 kg) ja sitten tasaantuu. VLCD:n katsotaan epäonnistuneen (syöty väärin tms.), jos paino laskee alle 1,5 kg/vko.
VLCD kuurit ovat tehokkaita mutta rankkoja. Jos niitä noudattaa niin paino putoaa mutta tulee myös helposti takaisin. Laihduin 40 kg ja lihoin 30 kg, laihduin uudelleen ja lihoin takaisin. Omalla kohdallani normaali syöminen toimi; aikaisemmin olin täydellisyyden tavoittelija, joko piti syödä 100 % terveellisesti tai sitten sain syödä 100 % epäterveellisesti odottaessani seuraavan kuurin alkamista. Aloin ottaa mallia luontaisesti hoikilta ihmisiltä, eivät he usein ole millään kuureilla vaan käyvät pikaruokapaikoissa ja kahviloissa. Kaikkea voi syödä kohtuudella.
VLCD- kuureja ei onneksi enää suositella kenellekään ellei ole aivan pakko. Ne ovat kaikkein surkeimpia tapoja pudottaa painoa, jos tavoitteena on pysyvä painonhallinta. Jos taas täytyy vaikka leikkauksen takia äkkiä saada painoa pois, niin silloin ajavat asiansa.
Mutta käytännössä joku promille ehkä onnistuu pitämään pitkällä aikavälillä ( 5 vuotta) pois sen painon mitä noilla pudottavat. Lähes kaikille tulee takaisin, ja useimmille korkojen kanssa.
Ei se ole. Realistinen laihdutustahti on max kilo rasvaa pois viikossa.
2 kk aikana siis saa alle 10 kiloa rasvaa pois. Siihen päälle nesteiden poistumista.
Ei pääse mitenkään luokkaan "kymmeniä kiloja pois".