Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ei pysty enää maksamaan

toivotonta
15.08.2018 |

Nyt se seinä sitten tulee vastaan. Olen velkaantunut niin pahasti etten saa velkoja enää hoidettua, tai siis saan jos en enää syö mitään enkä osta lääkkeitäni. Jos sinulla olisi tilanne jossa velat kasaantuisivat, kumman valitsisit. Maksaisit yhden velan nopeammin pois, ja jättäisit yhden luoton maksamatta. Vai yksinkertaisesti söisit pelkkää makaronia ja koittaisit sinnitellä hengissä? Se että yksi velka menisi ulosottoon, säästäisi minulle tässä hetkessa ruokaa rahaa noin 220e. Tosin sitten menee nuo luottotiedot. Kovat on panokset.....

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla puhelinliittymä, tarvittavat vakuutukset, pysyvä asunto ja sellainen vakkarityöpaikka, jossa luottotiedoilla ei ole väliä? Jos on, ei luottotiedoilla ole välttämättä käytännön merkitystä. Kunhan maksuhäiriömerkinmät jää siihen yhteen ja pystyt sen hoitamaan, se voi olla mahdollinen vaihtoehto jos siten pääset tilanteesta.

On silloinkin väliä. Et voi kilpailuttaa palveluitasi enää, muutto vaikeutuu jne.

Ikäänkuin kilpailutus tossa kohtaa kiinnostaisi.

No luulisi kiinnostavan kun sillä saisi lisää rahaa noiden velkojen hoitoon. Minäkin olen tänä vuonna kilpailutuksilla poistanut yli 1000 euron edestä kustannuksia tältä vuodelta. Kilpailutan palveluni säännöllisesti, ja vaihdan halvempaan aina, jotta jää enemmän liikkumavaraa. Ei minulla ole varaa satoja, ellei tuhansia euroja maksaa tyhjästä. Ei myöskään näköjään AP:llakaan.

No sinulla on sitten todella kallis elämäntyyli kaiken kaikkiaan. En minä saisi kilpailuttamalla kuin muutaman killingin etuja sieltä täältä, kun ei ole kuin perusvakuutukset, edullinen asunto ja liittymä. Pakolliset kulut jo valmiiksi pienet.

Vierailija
22/29 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sopan keittänyt, tiedän. Ja hävettää. Olen 35 v nainen jolla oma asunto, auto, vakuutukset ja puhliittymä. Tällä hetkellä olen kuntoutustuella mielenterveysongelmien vuoksi. Olen sinnitellyt ja sinnitellyt, lainaneuvottelijalle menossa kunhan nyt vaan ottais yhteyttä. paperit jo lähetetty. Enkä tiedä mitä se ratkaisee, lainoja on useita ja luottokortteja, mukana myös asuntolaina ym. mutta nämä toki hoidan. puhun nyt näistä typeristä luotoista mitä olen mennyt rahavaikeuksissa ottamaan ja tilanne pahentunut entisestään viimeiset kolme vuotta. Muutin puolivuotta sitten pienempään asuntoon jo. 

Ensin irtisanot KAIKKI turhat palvelut, esimerkiksi vapaaehtoiset vakuutukset, ylimääräiset viihdepaketit, mahdolliset nettiliittymät ym.  Sen jälkeen kilpailutat ja etsit HALVIMMAT tarpeet täyttävät palvelut tosin luotettavalta toimijalta. Esim sähkön kilpailutus voi tuoda satojen euron säästöt vuodessa. Sitten leikkaat kaikki muut paitsi yhden luottokortin palasiksi. Listaat kaikki velat todellisen vuosikoron mukaiseen järjestykseen. Maksat  korkeimman vuosikoron omaavan ensin pois, muista niin vähän kuin mahdollista. Tarvittaessa otat vaikka luottokorteista sille halvimmalle (ja ainoalle ehjälle) lisää luottoa JOS saat kalliimpaa luottoa maksettua vähintään saman verran pois. Ja tätä kalliiden luottojen maksua jatkat niin kauan agressiivisesti, vaikka myymällä tarpeetonta tavaraa, kunnes rahat taas riittää lyhennyksiin ja elämiseen reilusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla puhelinliittymä, tarvittavat vakuutukset, pysyvä asunto ja sellainen vakkarityöpaikka, jossa luottotiedoilla ei ole väliä? Jos on, ei luottotiedoilla ole välttämättä käytännön merkitystä. Kunhan maksuhäiriömerkinmät jää siihen yhteen ja pystyt sen hoitamaan, se voi olla mahdollinen vaihtoehto jos siten pääset tilanteesta.

On silloinkin väliä. Et voi kilpailuttaa palveluitasi enää, muutto vaikeutuu jne.

No luulisi kiinnostavan kun sillä saisi lisää rahaa noiden velkojen hoitoon. Minäkin olen tänä vuonna kilpailutuksilla poistanut yli 1000 euron edestä kustannuksia tältä vuodelta. Kilpailutan palveluni säännöllisesti, ja vaihdan halvempaan aina, jotta jää enemmän liikkumavaraa. Ei minulla ole varaa satoja, ellei tuhansia euroja maksaa tyhjästä. Ei myöskään näköjään AP:llakaan.

No hyvä, että olet vihdoin tajunnut kilpailuttaa, olet maksanut liikaa vissiin aika kauan, hönö. Normaalit ihmiset ovat kilpailuttaneet, ja tekevät niin aika ajoin, ikinä mitään tonnia en ole onnistunut tiputtamaan hinnoista :)

Ja ap voi kilpailuttaa nyt, kun asiat vielä näyttää hyvältä.

Vierailija
24/29 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinulla on sitten todella kallis elämäntyyli kaiken kaikkiaan. En minä saisi kilpailuttamalla kuin muutaman killingin etuja sieltä täältä, kun ei ole kuin perusvakuutukset, edullinen asunto ja liittymä. Pakolliset kulut jo valmiiksi pienet.

Esimerkiksi autoissa on yleensä eka vuonna ylimääräinen 20% tarjous ja toiselle vuodelle hinta pompsahtaa. Jo tästä syystä autovakuutukset kannattaa kilpailuttaa vuosittain. Tästäkin kahdella autolla tulee jo kiva potti. Lisäksi asuntolainan marginaalia niistämällä 0.1%-yksikköä alaspäin säästää taas kymppejä kuussa jne. No enää ei marginaalia pahemmin voi niistää kun on todella mitätön.

Vierailija
25/29 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä, että olet vihdoin tajunnut kilpailuttaa, olet maksanut liikaa vissiin aika kauan, hönö. Normaalit ihmiset ovat kilpailuttaneet, ja tekevät niin aika ajoin, ikinä mitään tonnia en ole onnistunut tiputtamaan hinnoista :)

Ja ap voi kilpailuttaa nyt, kun asiat vielä näyttää hyvältä.

Kilpailutan vuosittain, joskus useamminkin.  Markkinatilanne muuttuu, samaten oma neuvotteluvoima. Jos edellisenä vuonna sain marginaaliksi 0,5% niin onhan siinä vielä jonkun verran leikattavaa. Ja jos sen marginaalin saa puolitettua, niin korkokulut puolittuvat.

Vierailija
26/29 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi autoissa on yleensä eka vuonna ylimääräinen 20% tarjous ja toiselle vuodelle hinta pompsahtaa. Jo tästä syystä autovakuutukset kannattaa kilpailuttaa vuosittain. Tästäkin kahdella autolla tulee jo kiva potti. Lisäksi asuntolainan marginaalia niistämällä 0.1%-yksikköä alaspäin säästää taas kymppejä kuussa jne. No enää ei marginaalia pahemmin voi niistää kun on todella mitätön.

Ap:n tilanteessa kannattaa toki ilman muuta pitää kahta autoa, ihan vaan siksi että pääsee kilpailuttamaan vakuutukset. Eiku...?

Vierailija
27/29 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi noissa ehdoissa lukee puhelin, vakuutukset ja pysyvä asunto. Tietenkin jos jotain yllättävää sattuu, maksuhäiriömerkintä voi olla aikamoinen riski. Mutta ei sen olemassaolo välttämättä näy arjessa mitenkään. Ja juu, on omakohtaista kokemusta, tosin vuosien takaa. Ap:lle tsemppiä, asiat järjestyvät aina jotenkin!

Niin olet sitten jumissa niissä palveluissa siitä eteenpäin etkä voi VAIHTAA halvempiin sopimuksiin noita jos sinulla on luottotiedot mennyt. Eli häviää lisää rahaa.

No sitten ennakoi ja käy nyt kaikki sopimukset läpi. Kai nyt järkevällä ihmisellä on jo valmiiksi kilpailutetut sopimukset.

Eli et ole kuullut että markkinatilanne muuttuu ja hinnat muuttuvat. Se mikä on tänään halpa ei ole välttämättä enää halpa hinta vuoden päästä.

Vierailija
28/29 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosiaan kyse vain yhden lainan maksuvaikeudesta niin yrittäisin sopia luotonantajan kanssa pienemmistä maksueristä.

Oletko ottanut selvää mitä ulosotto käytännössä tarkoittaa? Tuloistasi ulosmitataan kaikki suojaosuuden ylimenevä tulo. Saisitko suojaosuudella vielä lyhennettyä muita velkoja?

Ulosotto ei ole katastrofi, joten ei sitäkään tarvitse pelätä, jos vaihtoehdot on vähissä. Hyvä puoli ulosotossa on se ettei voi enää velkaantua lisää. Luottotietoja ei tosiaan tarvitse arkipäivässä erityisemmin, jos on vakuutukset kunnossa, sähkösopimus ja puhelimiittymä voimassa. Kun ei voi enää vipata luottotililtä rahaa, oppii käyttämään rahaa suunnitelmallisemmin.

29/29 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Jos et saa paremmin palkattua työtä tai uutta työtä.

Jos palkka ykkös duunista ei riitä, kannattaa hankkia toinen duuni esim. viikonlopuiksi. Itsekin tein vastavalmistuneena täyttä työviikkoa Helsingin kaupungilla terveydenhoitajana, ja sitten viikonloppuisin olin tekemässä muita hommia. Moni tuttu teki näin, esim. eräs arkkitehti joka ajoi viikonloppuisin taksia.

Jos ihminen on lapseton, hänellä ei minusta ole mitään syytä maata koko viikonloppua kotona turhan panttina, kun sen ajan voisi käyttää hyödyllisemminkin. Mutta elämä on valintoja.

🇺🇦🇮🇱