Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisen kotivakuutuksen Kela korvaa työttömälle pummille?

AndyMcCoys
15.08.2018 |

onko se tuo laaja vai vain peruskotivakuutus? laaja maksaisi mulle 65 neliön asuntoon 148 e ja perus maksaaa 133 e vuodessa, laajaan sisältyyy varkaus ja vesivahingot, sekä läppärin tai puhelimen pudotuksen tai rikkoutumisen ja vastuuvakuutuksen eli esim vahingot taloyhtiölle

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaista

Vierailija
2/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tää näin? https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=94&t=25480

"Kiitos viestistäsi.

Perustoimeentulotuen menoiksi hyväksytään kotivakuutuksen osalta 11€/kk ja taloussähköä 45€/kk, kun kyseessä on yksin asuva henkilö.

Ystävällisin terveisin

Minna | Kela toimeentulotuki"

entä jos otan laajan vakuutuksen niiin maksaako Kela siitä tuon 11 e/kk ja loput minä eli tuon vajaan 15 e enempi vuodessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ei riitä siihen että voisi saada Kelan korvaaman kotivakuutuksen. Pitää olla toimeentulotukiasiakas jotta se olisi mahdollista.

Vierailija
4/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minkäänlaista

tuo nyt on vaan paskapuhetta, viime vuonna sain kotivakuutuksen Kelalta suoraan en vaan muista mikä se on, oisko llut perusvakuutus, maksoi jotain 100 e ja rahat tuli Kelalta heti tilille takaisin

Vierailija
5/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni maksavat laajan.

Vierailija
6/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ei riitä siihen että voisi saada Kelan korvaaman kotivakuutuksen. Pitää olla toimeentulotukiasiakas jotta se olisi mahdollista.

tottakai mää olen toimeentulotukiasiakas, miksi en olisi?

7/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, että Suomen veronmaksajilta saa tälläkin tavalla vakuutusyhtiöt rahaa. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Aika outoa, että Suomen veronmaksajilta saa tälläkin tavalla vakuutusyhtiöt rahaa. 

Johtunee siitä, että moni vuokranantaja vaatii kotivakuutuksen.

Vierailija
9/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minkäänlaista

Toimeentulotuki kattaa kuukausittaiset kotivakuutusmaksut.

Vierailija
10/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kaikki vuokranantajat nykyään vaatii sitä, mahdoton löytää kämppää muulta kuin suoraan kunnalta joka ei tuota vakuutusta vaatisi.

11/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on veronmaksajien ongelma?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan ja useimmat vakuutusyhtiöt eivät myönnä millään Kelan maksulla muutenkaan, koska luokittelevat nämä asiakkaat vahinkoaltteiksi. 

Vierailija
13/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan on. Jos haluaa Suomessa asua ja maksaa veroja.

Vierailija
14/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expat kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen asumisesta ja verojen maksusta on kyse? Kyllä minulla on varaa maksaa omat vakuutukseni itse. Tuskin joku Kelan pummi veroja makselee muutenkaan. 

Vierailija
15/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Kaikki vuokranantajat nykyään vaatii sitä, mahdoton löytää kämppää muulta kuin suoraan kunnalta joka ei tuota vakuutusta vaatisi.

Sain kaupungilta asunnon, ja kyllä siihenkin vakuutus vaadittiin.

Vierailija
16/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vaikea löytää sellaista kuntaa, joka ei vaatisi kotivakuutusta asiakkailtaan. Ensimmäinen asia, minkä minun piti hoitaa tähän asuntoon muuttaessani kymmenisen vuotta sitten, oli  kotivakuutus. Tietysti hankin sen, koska milloinkaan ei voi tietää, mitä voi tapahtua. Minä myös maksan vakuutuksen ihan itse. 

Vierailija
17/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan ja useimmat vakuutusyhtiöt eivät myönnä millään Kelan maksulla muutenkaan, koska luokittelevat nämä asiakkaat vahinkoaltteiksi. 

Selitäpä minullekin, miten vakuutusyhtiö voisi saada tietää, että rahat vakuutukseen tulee Kelalta.

Kelahan myöntää tukea jälkikäteen maksettuja kuitteja vastaan. Se ei rupea maksamaan kenenkään laskuja erikseen. Myöskään sossu ei ole menetellyt koskaan näin. 

Jotakin tolkkua näihin sinun väitteisiis olisi hyvä saada. Kannattaisi mainita palstalla sekin,  että luulet, kun et oikeasti tiedä. 

Vierailija
18/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitäpä minullekin, miten vakuutusyhtiö voisi saada tietää, että rahat vakuutukseen tulee Kelalta.

Kelahan myöntää tukea jälkikäteen maksettuja kuitteja vastaan. Se ei rupea maksamaan kenenkään laskuja erikseen. Myöskään sossu ei ole menetellyt koskaan näin. 

Jotakin tolkkua näihin sinun väitteisiis olisi hyvä saada. Kannattaisi mainita palstalla sekin,  että luulet, kun et oikeasti tiedä. 

Luottotiedottomathan näitä Kelan lappuja yrittävät tarjota. Vakuutusyhtiöt tarkistavat luottotiedot. 

Vierailija
19/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Expat kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen asumisesta ja verojen maksusta on kyse? Kyllä minulla on varaa maksaa omat vakuutukseni itse. Tuskin joku Kelan pummi veroja makselee muutenkaan. 

Tiedoksesi, myös sosiaalietuuksista pitää maksaa veroa. Yleensä veroprosentti on noin 20, eikä siihen ole helppo saada huojennusta, en ainakaan minä ole saanut, kun yritin. 

Vierailija
20/21 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olit 80-luvulla pinnalla, niin olisi kannattanut pistää säästöön osa keikkapalkkiista. kun olisi säästöjä, niin tarvitsisi kysellä taloudeen liittyviä kysymyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme