Jos sulle jäisi vuokran/asuntolainan+vastikkeen jälkeen 1300 euroa/kk
miten käyttäisit loput? Pärjäisitkö loistavasti ja saisit säästöönkin reilusti vai pärjäisitkö vain jotenkuten?
Tästä pitää siis maksaa kaikki laskut ja ruoka ym. eläminen.
Kommentit (25)
Pärjään mukavasti. On vara siihen mitä haluan ja jää vähän säästöön. Tosin mun tottumukset on aika pihejä. En osta uusia vaatteita, laukkuja tai kenkiä jos ei ole tarvetta ja syön töissä eväitä.
No suunnilleen tuon verran minulle on vuokran jälkeen jäänyt sinkkuna ja töissä ollessa, ehkä satanen enemmän, hyvänä kuukautena kaksi. (vuototyö, vaihtelevat lisät) Siitä vielä 250€ autolainaan ja toisinaan 300€ poikaystävän vuokraan. Useimmiten säästöön jäi hyvin. Yksi lapsi, joka viikko-viikko systeemillä eksän kanssa ja lapsilisä siis puoliksi hänen kanssaan.
Nykyään taas opiskelen ja poikaystävä on nykyään aviomies joka tienaa monta kertaa enemmän joten ei tarvitse itse rahasta huolehtia vaikka töissä osa-aikaisesti käynkin.
Vuokra + laskut on kuukaudessa 220e. Lisäksi menee ruokaan ja huvituksiin 200-300e/kk. Sijoituksiin jää hieman yli 2200e/kk.
Vastaa aika lailla nykyistä elintasoani.
Hyvin riittäis vaikka on lainaakin lyhennettävänä.
Olisin tyytyväinen. Pienet tulot ja naurettavan suuri vuokra niiltä ajoilta, kun olin vielä terve. Uutta asuntoa en ole vielä löytänyt.
Ei riittäisi nykyisellä kulurakenteella. Jostain pitäisi luultavasti säästää. Saisin kyllä riittämään.
Aika luksusta olisi. Nykyisin jää vuokran jälkeen -50e/kk.
Aivan valtava tulotaso. Pakolliset elämisen menot ovat noin 400. Jos ihminen on minimiturvan varassa, hänelle jää satunnaisiin menoihin 80 euroa. Jos tulot ovat kertomasi mukainen, jää pakollisten menojen jälkeen lähes 10 kertainen määrä. Siitä saa halutessaan säästettyä helposti 10 tuhatta vuodessa.
Jos ei ole auton kuluja, tuolla saa ihan hyvän elintason.
Minun filosofiani on eri kuin ketjun aiempien säästäjien, minulle riittää säästäminen asuntovarallisuuden kasvaessa + perinnöt eli käytän mielelläni sen mikä tulee.
Minä ja kaksi lasta pärjättäisiin oikein hyvin ja jäisi säästöönkin rahaa. Tuo on paljon enemmän mitä nyt jää käteen.
Minulla jää tuon verran ja omasta mielestäni elän mukavasti. Pystyy syömään ulkona, voi shoppailla sen mitä tarvitsee, hieman jää säästöönkin. Olen ihan tyytyväinen.
Mulle jää parhaimmillaan 1700 e / kk säästöön. Viimeksi keräsin 10 000 e ja sijoitin. Nyt menee BN:n tilille ja rahastoon.
Tarkoitus olisi ostaa lisää sijoitusasuntoja, tavoite 5 asuntoa, joissa tuotto väh. 1400 e kaikista yhteensä / kk ja sitten ostaisin vuodessa vähintään yhden asunnon lisää joka vuosi.
En käytä velkavipua tällaisina aikoina.
Mulle jää ton verran sen jälkeen, kun olen maksanut kaikki oaskutkin. Pärjään kahden lapsen kanssa. Mutta ei siitä säästellä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra + laskut on kuukaudessa 220e. Lisäksi menee ruokaan ja huvituksiin 200-300e/kk. Sijoituksiin jää hieman yli 2200e/kk.
Jotain rajaa näihi trollauksiin.
Pärjään hyvin, syön kerran viikossa ulkona ja teen noin kolme ulkomaan matkaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää parhaimmillaan 1700 e / kk säästöön. Viimeksi keräsin 10 000 e ja sijoitin. Nyt menee BN:n tilille ja rahastoon.
Tarkoitus olisi ostaa lisää sijoitusasuntoja, tavoite 5 asuntoa, joissa tuotto väh. 1400 e kaikista yhteensä / kk ja sitten ostaisin vuodessa vähintään yhden asunnon lisää joka vuosi.
En käytä velkavipua tällaisina aikoina.
Mistä muuttotappioalueelta niitä tuohon tahtiin pysytyy ostamaan?
Ap: elätkö tuollsasimmalla yksin, vai onko perhettä?
Yhdelle ihan reippaat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole auton kuluja, tuolla saa ihan hyvän elintason.
Minun filosofiani on eri kuin ketjun aiempien säästäjien, minulle riittää säästäminen asuntovarallisuuden kasvaessa + perinnöt eli käytän mielelläni sen mikä tulee.
Minulla jää verojen jälkeen 1300. Puolisolla 500. Asutaan omakotitalossa, meillä on kaksi (vanhaa) autoa, joita pidetään itse kunnossa. Asumiseen menee 200 kuussa. Meillä jää ihan mukavasti säästöönkin ja esim. matkustellaan kaksi kertaa vuodessa.
pärjäisin loistavasti. Minulle jää asumiskulujen ja sijoitusten jälkeen elämiseen noin 600 euroa kuussa. Riittää hyvin, eikä tarvitse pihistellä. Varallisuuteni kasvaa noin 4000 euroa kuussa.