Ekaluokkalainen pissasi housuun koulussa
Eli tänään opettaja soitti että juuri ekaluokan aloittanut tyttömme oli sitten pissannu housuun. No sitten kesken työpäivän hain tytön kotiin. Tilanne oli menny niin että koulu oli loppunu ja suurin osa oli jo lähtenyt pois mutta tyttö oli ilmeisesti sitten silloin pissannu housuun. Oli tarkoitus mennä samassa rakennuksessa olevaan iltsikkaan. Oli sanonu opelle että kaatu vesilasi syliin... ja mulle sitten sanoi kotona ettei löytäny vessaa (joka siis varmaankin vale, sillä vessat suoraan luokan vastapäätä ja on kyllä näytetty) Mikä on homman nimi? Tyttö ei ole mikään ujo, vaan menevä ja energinen tapaus. Että syyksi en usko että ei uskaltanut mennä...
Kommentit (26)
Kuten kirjoitetaan, ihan tavallista, että vahinkoja sattuu - ei uskalla, ei muista, ei huomaa mennä kesken mukavan touhun, ei ehdi välkällä! Ja pienellä lapsella se pissahätä muuttuu nopeasti vaiheesta "ei pissata" vaiheeseen "pissa tulee housuun" - sen olen omani kanssa monesti huomannut, kun jonnekin lähdetään. Eräs opettelun paikka sekin, että muistaisi aina kotoa lähtiessä käydä pissalla. Myös koulujen vessatilat voivat olla vailla yksityisyyttä - ehkei nykyään enää niinkään - tai muuten pelottavia. Nyt vain lapselle kuivat alkkarit ja jotkut legginsit reppuun, jotta saa vaivihkaa vaihtaa, jos vahinko sattuu.
Meillä on lapset pidätelleet aina koulupäivän ajan, koska eivät tykkää mennä vessaan koulussa.
Mulla oli alkuopetusaikana (nykyään olen yläkoulussa) luokan perällä olevassa kaapissa oman lapsen siistit collegehousut ja nilkkasukat laitettavaksi hätätilanteessa päälle. Kolmesti niitä tarvittiin vuosien aikana. Meni sitten kotiin ja palauttivat puhtaina takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Eli tänään opettaja soitti että juuri ekaluokan aloittanut tyttömme oli sitten pissannu housuun. No sitten kesken työpäivän hain tytön kotiin. Tilanne oli menny niin että koulu oli loppunu ja suurin osa oli jo lähtenyt pois mutta tyttö oli ilmeisesti sitten silloin pissannu housuun. Oli tarkoitus mennä samassa rakennuksessa olevaan iltsikkaan. Oli sanonu opelle että kaatu vesilasi syliin... ja mulle sitten sanoi kotona ettei löytäny vessaa (joka siis varmaankin vale, sillä vessat suoraan luokan vastapäätä ja on kyllä näytetty) Mikä on homman nimi? Tyttö ei ole mikään ujo, vaan menevä ja energinen tapaus. Että syyksi en usko että ei uskaltanut mennä...
Mulle kävi just noin ekan luokan ihan alussa. En löytänyt vessaa ja tuli pissa housuun.
Muistan vieläkin sen häpeän määrän, eikä päivittelevät aikuiset ainakaan helpottaneet tilannetta. Kärsin tämän jälkeen aika pitkään jännitys-pissahädästä, eli en uskaltanut lähteä mihinkään, kun pelkäsin pissan tulevan taas housuun.
Kehoitan miettimään tarkkaan, miten hoidat tilanteen, ettei lapselle jää traumoja asiasta.
Laita tyttösi vaipoissa kouluun, niin minäkin menin joka päivä 2lk loppuun asti ja koko luokka tiesi ja sanoivat vain, ihan normaalia, kyllä se siitä. Ja jopa nykyäänkin yöllä minun on pakko käyttää vaippoja kun tulee housuun vähintään 3 kertaa viikossa ja oon nyt 15 vuotta vanha! Kaikki lääkkeet ja muut on testattu, no pitää mennä vessaan kun oon tässä jo pidättny neljä tuntia voi ei! Tuli housuun moikka!!
Mun tyttöni pissasi ekaluokan alussa 2 kertaa housuun. Myöhemminkin tuli pienempiä vahinkoja, mutta keväällä ei enää ollenkaan. Sattuuhan sitä.