Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H#lvetin luomet. Olenko mä ainoa joka kärsii luomien takia?

Vierailija
14.08.2018 |

Olen perinyt äidin puolelta pskat luomigeenit. Mulla on useita koholla olevia luomia enkä voi edes raapia kutiavaa ihoa ilman että pitää varoa repimästä luomia verille.
Olen harkinnut pitkän aikaa poistattamista mutta näissä on niin järkyttävä työmaa. Pitäisi poistaa ainakin 10 luomea, joista kärsin koko ajan.

Kohtalotovereita? Onko ihan mahdoton ajatus että 10 luomea saisi poistettua saman lääkärikäynnin aikana vai kuinka pitkä prosessi tästäkin tulisi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 200-300 luomea ympäri kehon. En tiedä tarkkaa lukua. Toisesta kädestä olen laskenut noin 50. Koko vaihtelee sentin halkaisijaltaan, ihan pikkuriikkiseen pisteeseen.

Vierailija
22/27 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös paljon luomia ja niutä on poistettu vuosien myötä varmaan parikymmentä. Arpiakin on jäänyt. Paria on pitänyt tutkia enemmän, mutta ovat onneksi olleet terveitä.

Olen päättänyt että en välitä enkä valita luomista, koska niin kauan kuin ovat terveitä, olen onnekas.

Käy hyvällä ihotautilääkärillä kysymässä poistosta. Terveitä luomia ei nykyään mielellään poisteta, koska arpokudos on myös ihosyöpäriski.

Osa voi olla muuta kuin luomia ja niitä on helppo poistaa.

Heh kääk. Minulta aikoinaan poistettiin luomi "varmuuden vuoksi", tuli aika iso arpi johon muutaman kuukauden päästä alkoi kehittyä ruskeitä läikkiä. Leikkasivat sitten uudestaan, laajemmalta alueelta ja syvemmältä.

Mitäköhän tuossa tapahtui, tuskin sentään alkavaa melanoomaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös paljon luomia ja niutä on poistettu vuosien myötä varmaan parikymmentä. Arpiakin on jäänyt. Paria on pitänyt tutkia enemmän, mutta ovat onneksi olleet terveitä.

Olen päättänyt että en välitä enkä valita luomista, koska niin kauan kuin ovat terveitä, olen onnekas.

Käy hyvällä ihotautilääkärillä kysymässä poistosta. Terveitä luomia ei nykyään mielellään poisteta, koska arpokudos on myös ihosyöpäriski.

Osa voi olla muuta kuin luomia ja niitä on helppo poistaa.

Heh kääk. Minulta aikoinaan poistettiin luomi "varmuuden vuoksi", tuli aika iso arpi johon muutaman kuukauden päästä alkoi kehittyä ruskeitä läikkiä. Leikkasivat sitten uudestaan, laajemmalta alueelta ja syvemmältä.

Mitäköhän tuossa tapahtui, tuskin sentään alkavaa melanoomaa?

Luulen, että se luomi ei lähtenyt kokonaan. Mulle on käynyt sama, poistettiin vaan lisää.

Vierailija
24/27 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärän tuskasi. Olen aina ollut runsasluominen ja nyt nelikymppisenä on ruvennut tulemaan niitä mummoluomiakin eli rasvaluomia, oksettavaa :(

Vierailija
25/27 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten luomet saa pois laserilla, eikä niistä paljon jää jälkiä. Maksaa kyllä jonkin verran.  Olen ollut silloisessa laser Tilkassa poistattamassa.  

Vierailija
26/27 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ahdistava vaiva. Terveysasema ei hoida näitä ihmisillä.

Vierailija
27/27 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

H#lvetin luomet on S##tanan merkki.