Miksi nykyään itserakkautta ja itsensä ihailua ei pidetä epämiellyttävänä?
Kun on niin suosittua että ihmiset ikään katsomatta ottavat itsestään kuvia ja julkaisevat niitä (yleensä vieläpä todellisuutta kaunistelevia) kuvia itsestään kaikkien nähtäville?
Eikö joskus pidetty tällaista itsensä ihailua narsistisena eli vastenmielisenä, ei-toivottavana ominaisuutena?
Miksi nykyään on niin ok, että jokainen voi julkisesti näyttää sen, kuinka paljon ihailee itseään?
Kommentit (28)
No rajansa tietysti kaikella mikä menee jo överiksi ja ylimielisyydeksi ja harhakuvitelmiin itsestään.
Mutta on tervettä tykätä itsestään ja olla onnellinen sellaisena kuin on.
Ei ole pakko enää olla nurkassa häpeämässä ja vihata itseään ja pyydellä anteeksi että on yleensä olemassa.
Kyllä sitä edelleen pidetään epämiellyttävänä ap.
Eikös nuo kaunistelevat ja muokatut kuvat nimenomaan kerro itse-epäilystä ja hyväksynnän kaipuusta? Teet turhan hätäisiä johtopäätöksiä, ap-mamma.
Ei, se on nykyaikaa että otetaan kuvia itsestä, ruuasta ja mistä tahansa. Se ei ole itserakkautta. Ehkä sinun pitää vähän löysätä pipoa ja hankkia vaikka joku harrastus?
Noh, myönnän kyllä että olen kateellinen. Kateellinen siitä, että joku saa nautintoa ihan vain ottamalla kuvia itsestään ja julkaisemaan niitä huomionsaamisen takia. Miten minusta voisi tulla tällainen normaali nykyajan ihminen? Auttaisiko terapia?
ap
Kukas kissan häntää nostaisi jollei kissa itse?
Mikä nyt sitten on liikaa tai epätervettä? Se on jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Noh, myönnän kyllä että olen kateellinen. Kateellinen siitä, että joku saa nautintoa ihan vain ottamalla kuvia itsestään ja julkaisemaan niitä huomionsaamisen takia. Miten minusta voisi tulla tällainen normaali nykyajan ihminen? Auttaisiko terapia?
ap
Teet sitä taas: hyppäät ihmeellisiin johtopäätöksiin. Mistä tiedät että saavat siitä nautintoa? Taidat olla vähän hömppä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on nykyaikaa että otetaan kuvia itsestä, ruuasta ja mistä tahansa. Se ei ole itserakkautta. Ehkä sinun pitää vähän löysätä pipoa ja hankkia vaikka joku harrastus?
Itseään puhelimen etukamerasta ihaileva ilmoittautui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Teet sitä taas: hyppäät ihmeellisiin johtopäätöksiin. Mistä tiedät että saavat siitä nautintoa? Taidat olla vähän hömppä, ap.
Voi kyllä olla näinkin. Ehkä se terapia ei olisi pahitteeksi.
ap
Parempi tämä nykytila kuin se "ettei vaan ylypistyisi" syystä varmuuden vuoksi joka päivä pieksetyt lapset. Se vasta vastenmielistä ja inhottavaa on kun ihminen on oikein kunnon luterilainen nöyristelijä ja tekee siitä muka nöyryydestään hirveän haloon.
Suomalaisilla on aina ollut joku ihmeellinen pelko ja kateus kaikkia kohtaan, ketkä kehtaavat nostaa päänsä harmaasta p4skasta ja olla häpeilemättä itseään.
Suomessa tuntuu, että ihmiset näkevät hirveästi vaivaa ja tuhlaavat tavattomat määrät energiaa siihen, että joku toinen kokisi itsensä arvottomaksi, häpeälliseksi ja huonoksi. Ei haluta itse kehittyä mitenkään tai nähdä vaivaa että tultaisi onnellisiksi, vaan poljetaan toisia p4skaan, kun on paha olla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä vaan että siitä suomalaisesta tekovaatimattomuudesta ja nöyristelyn kulttuurista on päästy.
Sellainen joka ei kehu itseään ja vähättelee "enhän minä nyt" "tää on vaan tämmönen", mutta kuitenkin haukkuu selän takana toisia ja arvostelee rumasti = Tekovaatimaton. Ja sellainen on vastenmielistä.
Sellainen joka ei pidä meteliä saavutuksistaan ja hae huomiota ja kehuja somessa, ja tämän lisäksi on arvostelematta muiden ulkonäköä ja tekemisiä= Terveellä tavalla nöyrä, ja se on hieno ominaisuus ihmisessä
Samalla sanalla ei voi kuvata kumpiakin henkilöitä.
Ennen ihmiset ihailivat itseään salaa kotona peilistä ennen kuin lähtivät juhlimaan.
Nykyään ihmiset ihailevat itseään peilistä koko maailman nähden, olivatpa kotona tai juhlimassa.
koska ihmiset ovat tajunneet että psykiatria on epätiedettä
Minusta on hyvä vaan että siitä suomalaisesta tekovaatimattomuudesta ja nöyristelyn kulttuurista on päästy.