Saako leski helpommin uuden parisuhteen kuin eronnut nainen?
Kokevatko miehet lesket pelottaviksi vai 'paremmiksi saaliiksi' kuin eronneen naisen?
Kommentit (12)
Minä sanoisin, että leski yleensä koetaan paremmaksi saaliiksi (vaikka tietysti eroneen tapauksessa eron syy voi yhtä lailla olla toinen osapuoli) ja tietyllä tapaa arvostettavammaksi, mutta toisaalta ehkä pelottavammaksi. Kyllähän parisuhteeseen lesken kanssa liittyy omat hankaluutensa ja kipupisteensä, ainakin, jos leskeksi jäämisestä on alle 5 vuotta.
Leski ei ole parempi saalis jos mies on kuollut tapossa, josta kyseinen leski joutui istumaan kaksi vuotta.
Oli runsaasti ottajia kun oli 35 - vuotias lapseton leski. Harva leski kuitenkaan avioituu uudelleen. Itse niin tein.
Ehkä. Kumpikin saa kuitenkin helpommin uuden parisuhteen kuin sellainen nainen/mies, joka ei ikinä ole pitkässä parisuhteessa ollutkaan.
Luulen että miespuoliset lesket erityisen suosittuja, ei ne kauaa ole vapaana.
Jäin itse leskeksi 29-vuotiaana ja miehet koko sen jotenkin TODELLA pelottavaksi. Sen mitä keskusteluista ymmärsin, niin kokivat jotenkin vaikeaksi sen, että tulisivat "kuolleen paikalle", kun olin ollut niin valtavan rakastunut mieheeni.
hl kirjoitti:
Jäin itse leskeksi 29-vuotiaana ja miehet koko sen jotenkin TODELLA pelottavaksi. Sen mitä keskusteluista ymmärsin, niin kokivat jotenkin vaikeaksi sen, että tulisivat "kuolleen paikalle", kun olin ollut niin valtavan rakastunut mieheeni.
Menin lopulta uusiin naimisiin 7 vuotta ensimmäisen mieheni kuoleman jälkeen ja ehdin vielä perustamaan perheenkin. Tämä mies hyväksyi menneisyyteni ja sen, että edesmenneen mieheni perhe ja yhteiset ystävät olivat minulle edelleen erittäin läheisiä. Tänä päivänä tuntuu, että meidän lapsilla on kolmet isovanhemmat
Vierailija kirjoitti:
Luulen että miespuoliset lesket erityisen suosittuja, ei ne kauaa ole vapaana.
Allekirjoitan tämän täysin: miespuoliset lesket ovat naisten keskuudessä todella suosittuja. Naispuoliset lesket (ainakin nuoret sellaiset) ovat miesten keskuudessa jotenkin pelottavia
Vierailija kirjoitti:
Paremmiksi saaliiksi. Eronnut nainen = jotain vikaa kun ei pysynyt suhteessa, leski = sinkkuna vastoin omaa tahtoaan. Tämä siis ei oma mielipide, vaan miesten, joita olen leskeksi tuloni jälkeen jututtanut.
T: (Nuori) leski
No eiköhän tuo koske ihan miehiäkin. Leskimies ei ole kuitenkaan jättänyt ketään ja siten "arvokas".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmiksi saaliiksi. Eronnut nainen = jotain vikaa kun ei pysynyt suhteessa, leski = sinkkuna vastoin omaa tahtoaan. Tämä siis ei oma mielipide, vaan miesten, joita olen leskeksi tuloni jälkeen jututtanut.
No eiköhän tuo koske ihan miehiäkin. Leskimies ei ole kuitenkaan jättänyt ketään ja siten "arvokas".
Toki. Mutta AP kysyi naisista. Olen tottunut lukemaan kysymyksen, sisäistämään sen ja vastaamaan ainoastaan siihen.
Ihan sama. Yksin olin parisuhteessa ja yksin kuolen. Jouduttaisinko asiaa itse, tuntuu liian pitkältä ajalta odottaa 30-40 vuotta.