Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne laskettelemaan talvella lasten kanssa niin etten itse laske? eli missä olisi muutakin aktiviteettiä?

Vierailija
14.08.2018 |

En ole koskaan lasketellut (noloa myöntääkään) ja ikää on jo 40v, joten ajattelin etten kehtaa enää opetellakaan.
Lapset sen sijaan ovat laskettelusta innostuneita ja pyytäneet päästä jonnekin kunnon rinteeseen talvilomalla. He ovat tähän asti laskeneet vain lähirinteillä Etelä-Suomessa.
Tiedän että olen ajoissa liikkeellä kysymässä tätä, mutta kun en tiedä Suomen laskettelukeskuksista mitään. Mikä olisi siis sellainen paikka, että mäkin viihtyisin siellä, kun lapset ovat rinteessä.

Paikka, missä olisi vaikka jotain kylpylää tai kuntosalia tai toki mä ihan murtsikkaa voisin harrastaa hätätilanteessa.
Vai miten te mun sijassa ratkaisisitte tämän jutun? Kiitän kovasti kaikista neuvoista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokatti, Ruka, Levi nyt ainakin. Tahkollakin on ainakin kylpylä ja saattais löytyä kuntosalikin. Murtsikkaa voi hiihtää keskuksessa kuin keskuksessa.

Vierailija
2/4 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-v voi ihan hyvin vielä opetella jos hermot kestää. Otat yksityisopettajan päiväksi tai pariksi, niin pääset alkuun. Lapsetkaan ei ehkä ole vielä niin pro, että laskisivat vain vaikeita rinteitä, joten voitte mennä yhdessä helpompia ainakin osan ajasta. Ja varmaan lapsillekin hauskaa, jos pääsevät neuvomaan äitiä (jos vaan oma hermo kestää :D)

Olisi myös hyvä esimerkki lapsille, että jos jotain ei ossa, niin sen voi sinnikkyydellä opetella, eikä ikä ole este

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpylöitä on toki muuallakin, esim Saariselällä tai Luostolla. Ounasvaara toimii kaupunkikeskuksena, vaikkakin se ei ole mikään iso keskus ja hissit aika iänaikuiset.

Vuokatti on minulle yksi suosikkikohteista Suomessa juuri siitä syystä, että siellä on paljon muutakin tekemistä kuin rinteet (meidän perheessä on yksi, joka ei laskettele). Löytyy niin urheiluopiston palvelut liikuntatiloineen ja uimahalleineen kuin keilahallia, kylpylää, angry birds -parkkia (vai onkohan se vaihtanut nimeä SuperParkiksi, sama konsepti joka tapauksessa). Sotkamossakin voi piipahtaa.

Riippuu tietysti, miten kauas olette valmiita lähtemään ja mistä asti olette tulossa. Pohjoiseen monen tiedän menevän autojunalla Rovaniemelle ja jatkavan siitä ajaen. Tai lentäen vaikka Kittilään.

-ensimmäinen vastaaja

Vierailija
4/4 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti rinteeseen vaan. Itse laskin ekan kerran 45-vuotiaana. Esim. Levillä on mukavia pitkiä ja loivia rinteitä, joissa voit lasten kanssa laskea, otettuasi muutaman tunnin opetusta. On ihan parasta, kun koko perhe nauttii yhdessä laskettelusta. Illalla voi sitten mennä kylpylään lillumaan.