Miten tämä nyt oikeasti menee? Asuntolaina!
Ollaan puolison kanssa hakemassa yhteista asuntolainaa. Nettotulot yhteensä noin 4500 ekeä kuussa, ollaan säästetty noin 15% asunnon hinnasta ja meiltä löytyy pantteja. Ongelmaksi pelkään muodostuvan sen että mulla vanha luottomerkintä. Huom, vanha! Velka maksettu lainarahalla jota lyhennän joka kuukausi vielä pari vuotta. Saadaanko mitään lainaa? Kokemuksia kiitos...
Kommentit (14)
Löydän itseni kerta toisensa jälkeen samasta tilanteesta, mieli on pettynyt ja loukkaantunut.
Se velka vähentää teidän käytössä olevaa rahamäärää. Kulu siinä missä ruoka ja muut laskutkin eli sen verran vähemmän on pelivaraa. Jos saatte lainan,nostavat marginaalia tuon takia - enemmän kuluja teille.
Kauanko se luottomerkintä sun tiedoissa näkyy?
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt kotiin, vaan sen yrittäjän vaimon pitää olla siellä firman tiloissa tarjoilemassa asiakkaille sitä laittamaansa jauhelikastiketta tietenkin, vauva nukkuu käsipuolessa samalla.
No tämä
Ei saa lainaa ku on merkintä luottotiedoissa.
Itsellä sama tilanne päällä. Löydän itseni kerta toisensa jälkeen samasta tilanteesta, mieli on pettynyt ja loukkaantunut.
Mä en usko että kukaan olis oikeasti noin tyhmä kuin ap esittää olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan puolison kanssa hakemassa yhteista asuntolainaa. Nettotulot yhteensä noin 4500 ekeä kuussa, ollaan säästetty noin 15% asunnon hinnasta ja meiltä löytyy pantteja. Ongelmaksi pelkään muodostuvan sen että mulla vanha luottomerkintä. Huom, vanha! Velka maksettu lainarahalla jota lyhennän joka kuukausi vielä pari vuotta. Saadaanko mitään lainaa? Kokemuksia kiitos...
Riippuu pankista ja miehesi pankkisuhteista, joita harvoilla enää on, ellei ole yrittäjä. Merkintä sinun mielestäsi vanha, ei kovin vanha, jos on vielä osin maksamatta. Pankin näkökulmasta se ei ole vanha. Eli voi olla este.
Joudutte täyttämään lisäksi kuukausimenoistanne selvityksen, jossa on kaikki kiinteät asumismenot, luottokortit, velanlyhennykset plus muut elämiseen menevä ruoka, huvitukset jne. Pankilla on myös jokin keskimääräinen arvio per nenä, minkä he vähintään siihen vaativat.
Sitten laskutoimitus ja loppu on ns. puskurivara, mikä teille menojen jälkeen jää ja mikä on teidä kykynne selviytyä lainanlyhennyksen kk-erästä. Sen mukaan pankki lainanne mitoittaa pantista huolimatta.
Jos olisin pankki niin sanoisin, että katsotaan uudestaaan sitten kun nuo vanhat maksamatta jääneet on maksettu...
Miksi pankin kannattaisi ottaa riski tuollaisen asiakkaan kanssa?
Monella eri sektorilla. Itse ostan yhä useammin ulkomaisia tuotteita
No ei nyt kotiin, vaan sen yrittäjän vaimon pitää olla siellä firman tiloissa tarjoilemassa asiakkaille sitä laittamaansa jauhelikastiketta tietenkin, vauva nukkuu käsipuolessa samalla.