Miten ihmiset uskaltaa ostaa omakotitalon duunaripalkalla?
Tuttu pariskunta, mies tienaa 1600€/kk, nainen 1700€/kk.
Okt-talosta haaveilevat. Minusta tuntuu hurjalta ajatus, että tuollaisilla tuloilla haetaan asuntolainaa.
Kommentit (41)
Riippuu paljon sijainnista myös. Eihän ne tuolla periferialla niin kalliita ole.
... eikö toi oo ihan normitason palkka molemmilla? Missä utopialandiassa sä elät?
Ap ei siis ole lainkaan tietoinen siitä että ok-taloja on monessa hintaluokassa, eivät ne kaikki maksa 400 000 euroa. Onpas ap tyhmä ja tietämätön.
En edes tiennyt että kk-palkka voi olla noin pieni :D Noh, riippuu varmaan sijainnista. Pk-seudulta turha edes haaveilla.
No, jos reilu kolme tonnia on netot yhteensä niin sillä noin 150 tonnin lainaa toki makselee (50x kuukausinetto).
Vierailija kirjoitti:
Brutto vai netto?
Bruttotuloa käsittääkseni, en tiedä paljon maksavat veroa
Eihän tolla edes saa lainaa, missä työssä maksetaan tuollaisia taskurahoja? Mä oon pitänyt duunaripalkkana 2000-2500€/kk palkkaa
Vierailija kirjoitti:
No, jos reilu kolme tonnia on netot yhteensä niin sillä noin 150 tonnin lainaa toki makselee (50x kuukausinetto).
Asuvat etelä-suomessa. Näytä minulle omakotitalo, jonka saa tuollaisella summalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto vai netto?
Bruttotuloa käsittääkseni, en tiedä paljon maksavat veroa
No sitten on kyllä onnettomat tulot. Missä työssä noin vähän bruttona tienaa?
Etelä-Suomesta löytää paljonkin omakotitaloja reilusti alle 150k
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuvat etelä-suomessa. Näytä minulle omakotitalo, jonka saa tuollaisella summalla.
Ap
Esim. Oikotielle kun laittaa hakuehdoiksi omakotitalo, max 150000€ ja Uusimaa, niin tulee 260 myytävää asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt että kk-palkka voi olla noin pieni :D Noh, riippuu varmaan sijainnista. Pk-seudulta turha edes haaveilla.
t. Laura Räty
AP:lla kunnon wt-tuttuja. Ei toi ole mikään duunaripalkka edes, kuulostaa enemmän harjoittelijan tms. liksalta. Onko ne molemmat jotain siivoojia?
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Suomesta löytää paljonkin omakotitaloja reilusti alle 150k
Tuollaisilla tuloills ei kyllä saa kuin max. 70k lainan, jos sitäkään.
Varmaan jossain Helsingissä okt-talo tarkoittaa hyvää tulotasoa, mutta muualla Suomessa omakotitalossa ei ole mitään ihmeellistä. Vain sinkut ja eläkeläiset ostaa asunnon kerrostalosta, niin ja helsinkiläiset.
No vähän riippuu, mistä tönön meinaa hankkia.
Muutamalla kympillä saa ok-taloja tällä hetkellä. Lienee tosin selvä, että ne sijaitsevat periferioissa - eivät pk-seudulla.
Joten ei ne pienet tulot vaan suuret menot.
Te olette ihan todellisuudesta vieraantuneita. Mulle 1700€/kk olisi iso palkka.
T. 1100€/kk
Ei mikään pankki myönnä lainaa noin pienillä BRUTTOTULOILLA! Meidän nettotulot n. 4500€/kk ja erittäin nihkeästi saatiin pieni laina rivitaloasuntoon.
Se on kun nykyään pitää olla kulissit yllä. Enemmän ihmettelen, että ovat lainaa saaneet? Vai ovatko vasta hakemassa? Voi todellisuus iskeä kasvoille aika rankasti.