Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita liität työttömyyteen?

Vierailija
14.08.2018 |

Jossain keskustelussa työttömyys oli turn off niin liitättekö siihen jotain muutakin? Ja ei nyt pelkästään turn offin kannalta vaan yleisesti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisuus, nöyryyttäminen, tukala tilanne. Ei se mikään turn off olisi minulle ainakaan - nykyään työttömyys voi osua kenen kohdalle vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus, eristäytyminen, köyhyys, häpeä

vähän samoja asioita kun sairaslomalla tai sairaseläkkeellä olemiseen.

Itse ollut nyt sairaseläkkeellä pari vuotta ja olen hyvinkin eristäytynyt kotiin koska häpeän itseäni ja työkyvyttömyyttä. Surullista on

Vierailija
4/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhalliset aamut kun ei tarvitse paniikissa kiirehtiä töihin.

Vierailija
5/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän työttömiä tasa-arvoisina ihmisinä

Vierailija
6/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus, rahapula, toivottomuus, näköalattomuus, tarkoituksettomuus

Vierailija
7/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ainakin paljon aikaa. Rahaa on vähän, koska työttömyys vaan kestää ja kestää. Työkokeiluilla ja tukitöillä ei ole rikastunut, vaikka ne on olleet suuri helpotus kituuttamiseen.

Liitän työttömyyteen sen, että jaksan hyvin eikä ole kiire. On aikaa kuntoilla, liikun paljon, nukun tarpeeksi ja pidän ympäristöni siistinä. Töissä ollessa ne asiat jää usein vähän rempalleen tai pitää tinkiä jostain harrastuksista ja tehdä, vaikka ei niin jaksaisi.

Se lisäksi, että kyllä koen olevani jotain alhaista kastia. Työttömyys hävettää ja nolottaa, vaikka ei ole oma vika. Muuten ei ole erityisen ankeaa töitten puutteen takia ja tekemistä riittää, vaikka käyn mielelläni töissäkin. Teenhän usein töitä ilmaiseksi ja myös kaikenlaista hyödyllistä itselle ja muille työttömänä.

Tapasin yhtä ystävääni, on hyvä, ettei ystävät jätä vaikkei toinen voi osallistua kalliisiin huveihin tai harrastuksiin. Hän kertoi venekaupoistaan, suunnitelmista ostaa sijoitusasunto ja mökkihaaveista, lomamatkoista. Kyllä ne on todella kaukana minun elämästäni varmaan ikuisesti. Ehkä en vaan kuulu samaan maailmaan kuin useimmat, vaikka työttömiä onkin paljon. Kuluttaminen ei toisaalta ole erityisemmin intresseissäni, kunhan nyt jotenkin pärjäisi vähän mukavammin.

Vierailija
8/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatuaika, kaveripiiri, kaljabaari.

Vierailija
9/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

masennus, eristäytyminen, köyhyys, häpeä

vähän samoja asioita kun sairaslomalla tai sairaseläkkeellä olemiseen.

Itse ollut nyt sairaseläkkeellä pari vuotta ja olen hyvinkin eristäytynyt kotiin koska häpeän itseäni ja työkyvyttömyyttä. Surullista on

Eihän sitä eläkkellä oloa tarvitse kertoa, sanooolevansa työtön jos se tuntuu paremmalta, työttömyys on niin tavallista. Mutta kummassakaan ei oikeasti ole mitään hävettävää.

Vierailija
10/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi näkökulma: jouduin sairastuessani työttömyys-sairausloma -vaihteluun. (Useinhan kela ei myönnä lääkärin määräämää saikkua.) Olin aina ollut supertehokas, eikä sairastuminen johtunut ainakaan "loisimisesta". Katselin tuolloin TV-ohjelmia joissa työttömyyden kuvaus oli tätä: ylipainoinen perhe, aina samannäköinen pitkätukkainen homssunainen laittoi perheelle beessinväristä ruokaa, usein tonnikalariisiä tai tonnikalamakaronia.

Katselin aikani ja mietin että kas, minulla on silti värit. Niistä en luovu. Postasin värikkäitä kuvia someen, laitan yhä samaa kirjavaa ruokaa, vaikken ruokapostauksia enää harrastakaan. Mutta se medianäkyvyys oli viime viikollakin jossain Ylen uutisissa tismalleen sama: pitkätukkainen muodoton nainen harmaissa. Tämä viestii minulle "häpeän". Meitä on moneksi.

Ei ainakaan mikään hävetä. Mitä tapahtui, voi tapahtua kenelle tahansa. Tajuan kyllä että median luoma kuva vaikuttaa ihmisten ajatuksiin, mitä työttömyyteen mahdollisesti liitetään.

Vierailija
11/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän varteenotettavampana seksikumppanina. Ai miksikö? Siksi, koska 20euroa on 20euroa ja sille työttömälle aukeaa taivas, kun saa päivän kaljat sillä, että aukaisee vähän ruskeaa tunneliaan.

Vierailija
12/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, syrjäytyminen. Toivottomuuden tunteet, epätoivo.

Vierailija
13/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus, saamattomuus, toisten rahoilla eläminen, leppoisa elämäntapa

Vierailija
14/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jokainen vähintään normaalilla älyllä varustettu tietää, ettei ole ihmisen oma vika jos tuolileikissä ei kaikille tuoleja riitä, niin kyllä sitä työttömänä tuntee itsensä arvottomaksi ihmiseksi.

Ihmiset ovat niin julmia.

Rahattomuus tuo hirveän määrän stressiä. Vielä olen saanut kaikki laskut maksetuksi ajallaan ja on luottotiedot tallessa. Hirveästi ei ylimääräistä ole luxus tuotteisiin, kuten hammasharjat, tiskiaineet ja talouspaperit.

Jos tässä tilanteessa oleva ihminen äänestäisi; tiedätte kyllä mitä puolueita, täytyisi sellainen "ajattelija" ohjata suoraan jonnekin holhoukseen.

Vierailija
15/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pskaa ilmapiiiri.

Vierailija
16/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vapaus, lenkkeily, valokuvaaminen, kahviloissa istuminen, lapsille lettuja välipalaksi esim nämä minun kohdalla.

Vierailija
17/18 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide ja kulttuuri, oma aika, rakkaus, perhe, ihmisyys ja filosofinen ponderointi työssäkäyvän hektisyydestä

Vierailija
18/18 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistarpeetontavara

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi