Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhaku edessä, taas...

Vierailija
14.08.2018 |

Pomo on kevään mittaan väläytellyt mahdollista organisaatiomuutosta ja että tarvetta olisi. Olen siis määräaikaisella sopimuksella paikkaamassa yhtä projektia. No, vuoden loppu ja sopimuksen päättyminen lähestyy vääjäämättä ja tänään sitten kysyin esimieheltä että miltä näyttää. Ei taida olla jatkoa luvassa, ei tule organisaatiomuutosta. Talon sisällä on kyllä paljon paikkoja auki mutta ei juuri minun osaamistaustallani ja eri yksiköissä. Tiesin kyllä että määräaikainen mikä määräaikainen, mutta silti, olo on tosi lamaantunut. En jaksa TAAS lähteä työnhakurumbaan, aktiivimallipelleilyihin, te-toimiston mielivaltaisuuksiin jne. Itkettää :(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mol.fi avoimet työpaikat 20559

Kun ei niihin kelpaa. Ei vain pääse vaikka hakee.

Vierailija
22/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sain torjunnan kahdesta paikasta. Toiseen olin kahden parhaan joukossa, mutta kumpaakaan ei palkattukaan ja rekry jatkuu. V*ttu!

Tämä. Tässä näkyy todellisuus siitä "huutavasta työvoimapulasta", joka maassa muka vallitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisillä pienet murheet. Joku työ on koko elämän suola :DD Reps ja LOL!

Vierailija
24/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne työmurheet on aika isoja murheita. Olen aina ( en enää ) elänyt sellaisessa naiivissa lapsenuskossa että kyllä työtä on tekeville ihmisille. Ei niitä ole. ☹️ olen tehnyt aina töitä, poislukien äitiyslomat ja vuoden opintovapaa. Elämäni on määrittynyt liikaa työn kautta vaikka tiedän että ei saisi. Turta js tyhjä olo, tekis mieli riipasta kännit ( hieman sarkastisesti 🙄) 😢 ap

Vierailija
25/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että jos jäisin työttömäksi eikä oman alani paikkoja olisi tarjolla, niin lähtisin muualle töihin. Ja kyllä, olen perheellinen (4 koululaista ja mies), mutta siltikään en jäisi tänne kitkuttelemaan ja ahdistumaan. Muissa Euroopan maissa töitä osaajille on, joten ei muuta kuin uskallusta peliin! En ole muuten _koskaan_ kuullut kenenkään katuneen vastaavaa päätöstä.

Oletko Ap ajatellut tätä mahdollisuutta? Maailma ja elämä on muutakin kuin Suomi...

Vierailija
26/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä ulkomaille muuttoa on tullut myös mietittyä mutta ajatus perheen ( lapsien ) repimisestä juuriltaan ahdistaa. Jos ei olisi miestä ja lapsia, olisin lähtenyt aikapäiviä sitten. Nyt päätökseni vaikuttaa liikaa muiden ihmisten elämään 😢 ei se niin vaan käy kun on perheellinen vaikka kuinka haluaisi. Ap

Vierailija
28/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi valmistuin silloin, kun tuo ap:n tilanne on ollut jo normi. Ei putoa korkealta tai ole korkeat odotukset. Suomestakin voi poistua. Lapsia tuskin tulee joten uuden asuinmaan sosiaalisten etujen ei tarvitse olla hyviä.

Vierailija
29/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se sun ala on?

Vierailija
30/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ollut asiantuntijatehtävissä teollisuudessa. Koulutukseltani olen tradenomi, lisäksi yamk tutkinto englanniksi. Kielitaitoa on ja työkokemusta lähes 20v. Mutta ikä alkaa tulla vastaan kaiken muun lisäksi. Ap

Vierailija
31/32 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla piti olla määräaikaisen työsuhteen jälkeen vakinaistaminen edessä, niin annettiin ymmärtää. Eipä vaan ollut, määräaikaiseni päättyi ja tilalle palkattiin ulkopuolelta kokonaan toinen. Toisaalta harmitti että edes hain koko paikkaa, koska intuitio sanoi ettei tässä hyvä heilu, vaistosin että uusi esimieheni ei vain pitänyt minusta. Hakuprosessi vielä oli pitkä ja raskas, kun taustalla takaraivossa on se, ettet todennäköisesti tulekaan valituksi, niin en pystynyt antamaan parastani haastatteluissa, testeissä jne. Toisaalta ajattelin, että ihan sama, jos haluavat vaihtaa minut toiseen, tekevät sen vaikka seisoisin päälläni.

Potutti tulevat aktiivimallit ja muut täysillä,  mutta hain uutta työpaikkaa, pääsin haastatteluun ja sain vakipaikan samantien. En tiedä mikä lottovoitto mulle tahtomattani tapahtui, mutta tällä hetkellä en vaihtaisi vanhaan mistään hinnasta takaisin. Nyt säännölliset työpäivät, ei ylitöitä, aikaa tehdä työt hyvin, mutta töitä ei kuitenkaan ole liian vähän.

Tsemppaan sua, edessä voi olla vielä parhaat työvuodet hyvässä työyhteisössä. Minä olen jo viisissäkymmenissä, joten kyllä sulla on vielä hyvät mahdollisuudet.

Vierailija
32/32 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^kiitos tsempistä! Täytyy sanoa että fiilis tulla tänään töihin on kyllä ihan miinuksella. Olen tehnyt työni hyvin ja ahkerasti, pomo jopa kehui asennettani työt aloitettuani että määräaikaisuudesta huolimatta olen innokas ja teen työni hyvin. Keväällä väläytteli mahdollista jatkoa ( oliko vain keino pitää minut "virkeänä" ) ja nyt sitten tämä. Työsähköposti paukkuu koko ajan kiireellisiä juttuja, mutta ei - ei kiinnosta pätkääkään. Saas nähdä koska fiilis paranee, vai onko viimeiset 4,5 kk tällaista matalapainetta. Ei paljoa innosta, ei. Ap