Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi pitää syksystä? Niin masentava vuodenaika :(

Vierailija
14.08.2018 |

Vaikka nytkin on vielä elokuun alku, ilmassa tuntee selvästi jo syksyn. Ei pärjää enää t-paidalla ja shortseilla vaan päälle on vedettävä kevyt takki/neule. Kohta luonto taas kuolee, alkaa pimeys, märkyys ja kylmyys. Miten joku voi nauttia tästä vuodenajasta? Minä odotan kauhulla taas miten masennukseni huononee ja miten jaksan taas tämänkin syksyn yli :(

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy paras, talvi toiseksi paras.

Vierailija
42/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tätä edes perustella? En tykkää olla hikinen ja rakastan raikkaita ilmoja. Tykkään myös pukeutua muihin kuin perseshortseihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä, joilla on kaamosmasennus ja asumme etelässä ei paljoa taas naurata. Kohta alkaa taas se jokavuotinen ahdistus siitä miten pahasti masentuu tänä syksynä/talvena. Ja joo, on käytössä kirkasvalolamppu, liikunta, vitamiinit, kaikki. Ei se ole ihan aina siitä pelkästä "asenteesta" kiinni jos pimeys lannistaa.

Tänä vuonna kokeiluun menee matka toiselle puolelle maailmaa pariksi viikoksi.

Vierailija
44/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö edes nauttia syksystä? Hommaa ihana peitto, kaunis muki, hyvä kirja ja joku kiva kynttilähärpäke. Tai hanki kiva syystyyli jossa on mukava lähteä ulos nauttimaan raikkaasta ilmasta. 

Ei siihen auta mitkään peitot, mukit tai kynttilät. Mitään uusia vaatteitakaan ole varaa ostaa, ei sen puoleen mikään mahdu mun päälle.

Ilma on liian raikas...jäätävä kylmyys. Nytkin melkeen untsikka päällä.

Haikeeta oli viikonloppuna pestä kaikki kesävastteet.

-24

Liikkeelle, ruokavalioremotti ja kilpirauhaskokeet. Jos normaali suomalainen kesäkeli +20 saa kaipaamaan untsikkaa, jossain on vikaa.

En pysty kun kävelemään eikä kukaan saa mua tonne illalla palelemaan. Ruokavalio terveellinen mutta suolisto-ongelmien takia moni ruoka-aine pannassa. Kilppariarvot ok.

Aamulla töihin lähtiessä t-paita, neule ja takki sekä huivi. Hanskat täytyy huomisaamuksi kaivaa esille. Kotiin kun tulin niin tuuli oli jäätävä, takki kylläkin auki.

Huomisaamuna kevytuntsikka menee kyllä päälle.

T. Se paleleva syysvihaaja.

Hyvä että on tutkittu! Mulla itsellä (edellinen) on sekä kilpparivikaa (Hashimoto, TPOAb metsässä, muut viitearvoissa) että crohnin tauti (hei vaan, tutut!), ja olin ennen samanlainen palelija. Nykyää on verenkierto parantunut, ja tukkakin kasvaa kohisten. B12-vitamiini ja varastoraudat olivat persiillään. Kun ne saatiin korjattua, loppui palelukin, ja talvikin on nykyään kiva. Tsemppiä.

Vierailija
45/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on ihan paras. Varsinkin syksyn ja talven taitekohta, kun yrittää tulla lunta ja lumi sulaa loskaksi. Kostean syksyn ja hien hajun sekoitus ruuhkabussissa on omiaan saamaan hajunystyrät kierroksille. Voisin kerätä sen ummehtuneen tuoksun purkkiin ja haistella ympäri vuoden.

Vierailija
46/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä, joilla on kaamosmasennus ja asumme etelässä ei paljoa taas naurata. Kohta alkaa taas se jokavuotinen ahdistus siitä miten pahasti masentuu tänä syksynä/talvena. Ja joo, on käytössä kirkasvalolamppu, liikunta, vitamiinit, kaikki. Ei se ole ihan aina siitä pelkästä "asenteesta" kiinni jos pimeys lannistaa.

Etelässä? Eiköhän se kaamosmasennus enemmän häiritse pohjoisessa kun aurinko ei nouse kuukausiin ollenkaan.

Vierailija
47/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan kaikista niiiiiin ihanista virustaudeista, jotka taas tulee mukaan kuvioihin. 👌

Vierailija
48/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelässä? Eiköhän se kaamosmasennus enemmän häiritse pohjoisessa kun aurinko ei nouse kuukausiin ollenkaan.

Etelässä on vielä pimeämpää kun ei ole lunta tuomassa valoa kuin osan ajasta (yleensä vasta tammi-helmikuu). Tämän olen kuullut useammalta.

Vierailija
49/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksystä nauttijoilla näyttää olevan passiivinen elämäntyyli - töistä kotiin ja sitten vaan löhötään onepiece päällä sohvalla viltin alla.

Ei harrastuksia, ei eläimiä (esim. koira, hevonen), ei vuorotyötä, ei pitkää työmatkaa, ei pihaa, ei mökkiä tai venettä..?

Ja kesällä ihmiset liikkuu. Elo-huhtikuussa edes näe ketään kuin supermarketissa tai leffateatterissa. Jopa koirankusettajat katoavat jonnekin. Ulkona piipahdetaan vain pakolliset, koska on kylmää ja märkää ja pimeää ja kuollutta.

Vierailija
50/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eteläaaä ei juurikaan lunta. Täysmustaa siis...

Vierailija
51/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän syksystä..ilma on ihanan raikasta. Iltaisin saa käpertyä viltin alle ja juoda teetä :)

Toista se on ollut tänä kesänä kun varsinkin raskaana näillä helteillä on ollut yhtä tuskaa..aurinko aiheuttanut päänsärkyä ja siitepölyallergia tehnyt myös tehtävänsä.. plus ne ötökät ja ampiaiset inhoaann!!

Vierailija
52/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan rapsakoita syysiltoja. Ajoissa on pimeetä. On ihanaa käydä iltalenkillä kuulaassa syysillassa. Mä herään aina henkiin syksyisin.

Vierailija
53/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä ei heräile aamuyöstä tyyny märkänä. Raika ilma niin ulkona kuin makuuhuoneessakin.

Vierailija
54/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuusta lokakuun puoliväliin on mun 💜aika.

Vierailija
55/68 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen kuin ap inhoan syksyä, lehtien putoamista, synkkyyttä, viimaa kun kaikki häviää, ilo ja kesä.

Yritän jollain ravalla selvitä jaksoissa, syksyllä nyt ulkoilu ja salilla käyminen jotain pikku maalausta vanhoihin huonejaluihin. Sitten alkaa marraskuu ja jouluvalmistelut. Sit voikin joulukuun lopussa huokasta et pimeys voitettu mennään kohti valoa :)

Vierailija
56/68 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miten olenkaan tätä syksyä odottanut! Poissa on unettomat yöt,ruokahaluttomuus,paha olo,ahdistus, väsymys ja ärtymys! Lihapata uunissa ja kynttilöiden luoma rauhallinen tunnelma. Kissa kehräämässä sylissä välillä katsoen sinisillä silmillään raukeana ja rauhallisena. "Onhan kaikki hyvin"?  On.

Täh? Nyt on elokuun puoliväli. Kesä! Tämä + 20 astetta eli viileys on Suomessa ihan normaali kesäsää. Kuivan ja kuuman kesän jälkeen tuleva vähän viileämpi ja sateisempi jakso EI ole syksy, vaan ihan kesää edelleen. Olet kaivannut siis perinteistä Suomen kesää. 

En, vaan syksyä ja talvea! Tällaisen hellekesän jälkeen nautin jo tästäkin Pari päivää on ollut 15+-16+ ja yöllä 8+- 9+. Illatkin pimenevät. Syksyn tunne ei katso kalenteria. Hyvää alkavaa syksyä!

Vierailija
57/68 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä miten joku voi pitää syksyä masentavana?  Ihana vuodenaika, pimeys on tunnelmallista.

Vierailija
58/68 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä miten joku voi pitää syksyä masentavana?  Ihana vuodenaika, pimeys on tunnelmallista.

Samoin ajatuksin myös täällä! Kohta ajattelin asetella ulkolyhdytkin paikoilleen, on sitten mukava katsella niiden tunnellmallista valoa. Sisällä olen kynttilöitä jo poltellut jonkin aikaa. Erityisesti pidän aidoista. Kausivaloja (led) en ihan vielä asenna. 

Vierailija
59/68 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on ihanaa aikaa, ilma on raikasta, luonnossa kauniit värit, ei turhaa hikoilua. Minua harmittaa luonnonvesien kylmeneminen (tänä kesänä nekin olivat liian lämpimät paikka paikoin, kun tuli leväongelmaa, oma lähiranta joen varrella ei tosin kärsinyt tästä). Uiminen luonnonvesissä on parasta kesässä. Harmaa loppusyksy räntäsateineen ei ole myöskään mieleeni.

Vierailija
60/68 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksystä nauttijoilla näyttää olevan passiivinen elämäntyyli - töistä kotiin ja sitten vaan löhötään onepiece päällä sohvalla viltin alla.

Ei harrastuksia, ei eläimiä (esim. koira, hevonen), ei vuorotyötä, ei pitkää työmatkaa, ei pihaa, ei mökkiä tai venettä..?

Ja kesällä ihmiset liikkuu. Elo-huhtikuussa edes näe ketään kuin supermarketissa tai leffateatterissa. Jopa koirankusettajat katoavat jonnekin. Ulkona piipahdetaan vain pakolliset, koska on kylmää ja märkää ja pimeää ja kuollutta.

Itselläni on hevosia ja koiria. (Niistä muuten täytyy pitää huolta niinä veemäisinä hellepäivinäkin). Kaikki muukin mainitsemasi löytyy. Lisäksi on vielä hamsteri 🐹

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi