Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko ikinä takaisin juopoille huutelijoille?

Vierailija
14.08.2018 |

Tarkoitan että kommentoidaan vaikka koiran haukahdusta inhottavasti tai kävelytyyliä arvostellaan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska juoppo huutelija voi helposti äityä väkivaltaiseksi. Yritän vain päästä nopeasti mahdollisimman kauas tällaisesta ihmisestä.

Fobioita on monenlaisia. Juopporinkien edustajat eivät käy tavallisten ohikulkijoiden kimppuun käytännössä koskaan. 

Niillä on keskinäisiä nahisteluja. 

Naisiin otetaan juopuneiden taholta fyysistä kontaktia hyvin helposti. Isokokoiseen mieheen ei ehkä niinkään.

Vierailija
22/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei koskaan huudella mitään. 

Joskus ne tervehtii ja tervehdin takaisin, vaikken tunnekaan. Tuijotatko jotenkin ikävästi heitä? Vai miksi sinuun kiinnittävät huomiota?

Hyvin kasvatettu koira ei hauku ohikulkijoille tai ostarin penkillä istuville eli kasvata räksysi. 

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Järkyttäviä kaltaisesi vanhemmat, jotka opettavat syyn olevan aina itsessä, jos joku huutelee/kiusaa.

On kolmekin. 

Olen pyrkinyt opettamaan, että jokainen ihminen on arvokas ja ketään ei saa ylenkatsoa. Juoppous ei ole rikos. 

Tässäkin ketjussa oikein paistaa: "minä olen parempi ihminen kuin nuo surkimukset". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin saunaan männäviikolla :D En vastannut, kun menin pyörällä ohi ja oli kiire oman kullan kanssa vaikka sinne saunaan. Mutta otin kohteliaisuutena.

Vierailija
24/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei koskaan huudella mitään. 

Joskus ne tervehtii ja tervehdin takaisin, vaikken tunnekaan. Tuijotatko jotenkin ikävästi heitä? Vai miksi sinuun kiinnittävät huomiota?

Hyvin kasvatettu koira ei hauku ohikulkijoille tai ostarin penkillä istuville eli kasvata räksysi. 

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Järkyttäviä kaltaisesi vanhemmat, jotka opettavat syyn olevan aina itsessä, jos joku huutelee/kiusaa.

On kolmekin. 

Olen pyrkinyt opettamaan, että jokainen ihminen on arvokas ja ketään ei saa ylenkatsoa. Juoppous ei ole rikos. 

Tässäkin ketjussa oikein paistaa: "minä olen parempi ihminen kuin nuo surkimukset". 

Myös se lapsesi kiusaaja on arvokas, ole nöyrä sitä kohtaan! Älä ylenkatso sitä ja painota lapsellesi, että sen on täytynyt itse tehdä jotain että joutuu kiusatuksi! Ketään ei syyttä kiusata!

Vierailija
25/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta eipä mulle juuri huudellakaan. Oon niin huomaamaton ja harmaa.

Vierailija
26/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanotaan kaunista, kiitän. Kerran apteekissa aivan kosittiinkin, kun olin niin ihana ja kaunein maanpäällä.

Mutta jos huudellaan rumasti, huudan takaisin, en vain voi mitään, kun  jo huomaan huutaneeni.

En pelkää, sen verran juoppoja suvussa ollut.

Vierailija
27/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopoille huutelijoille?? En asu Suomessa. Onneksi.

Vierailija
28/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jos olen yksin. Mutta mulla on lapsi joka on iholtaan tummempi kuin suomalaiset, ja jos huutelevat lapsen kuullen lapseen liittyvää niin kyllä vastaan, että siinäpä oikein varsinainen yhteiskunnan tukipylväs jolla on varaa muita arvostella! (On muuten uskomattoman törkeitä valkoinen nainen + tummempi lapsi yhdistlemää kohtaan jotkut, olen kuullut kaikenlaista kuten "kato tolla on lemmikkiapina", "toi on saanu mokkamunaa", "onhan noi apinanpoikasetkin ihan söpöjä pienenä")

Onko totta? 

Vai onko kyseessä "Valtteri jätettiin pysäkille" -tyylinen stoori? 

Kesätyöni on marjamyyjä ostarin aukiolla (Helsinki)  ja siinä päivystää juopporemmi aamusta iltaan. Ohi kulkee tummempia lapsia yksin, ryhmässä, äitinsä kanssa oli äiti valkoinen tai tummempi tai miten milloinkin. 

En ole koko kesänä kuullut mitään kommentointia. 

Tapahtuuko nåin jossain junttiloissa?

Ei ole Helsingissä vaan länsisuomalaisessa keskikokoisessa kaupungissa. Ehkä Helsingissä on tosiaan niin paljon kaikenväristä väkeä ettei tuo asia enää ole edes juoppojen pilkan ja huutelun kohde. Hyvä jos/kun näin on :) 

Jos tarkoitat länsisuomalaisella pohjanmaata, niin ymmärrän. Kokkolasta terveisiä,ne huutelijat eivät ole pelkästään juoppoja vaan ihan ns.normaaleja ihmisiä ja ilmeisen ääliöitä.

Lapset voitaisiin jättää rauhaan.

Vierailija
29/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juopot sanovat jotain ystävällistä, mutta annan palaa takaisin, jos joskus sanovat jotain törkeää. Liikun aika harvoin alueilla jossa juopot viihtyvät.

Vierailija
30/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän juopon olemuksesta. Osa on reppanoita, osa saattaa olla jotenkin sekakäyttäjä. Jotkut sanoo positiivisiakin asioita mutta vuosia sitten tulin talvi-iltana iltavuorosta hieman syrjäistä 'pyörätietä'. Vastaan käveli uhmakas keski-ikäinen mies joka piti meteliä jo kauempaa. Yritin vaivihkaa hivuttautua ohitse kun oltiin kohdakkain, mutta kävi käsiksi ja tönäisi pyörätien viereen lumihankeen. Huusi kokoajan että tappaa minut huo***n. Nousin ylös hangesta ja mies jatkoi kuitenkin matkaansa mutta huusi kokoajan mennessään ja pysähtyikin välillä. Tälle henkilölle en tainnut sanoa sanaakaan ja oli vaikea tulla samaa tietä pitkin enää toista kertaa iltavuorosta. En soittanut poliisille koska puhelin oli kotona ja olisivatko enää tavoittaneet henkilöä eikä minulla ollut yhtään todistajaa tapahtuneelle koska siellä pyörätiellä ei liikkunut ketään muita kuin minä ja se humalainen sekopäinen mies. 

Miehen ulkonäkö oli kuitenkin huomiotaherättävä olemukseltaan ja näin kyseisen henkilön joitakin kertoja juoppoporukoissa kaupungilla myöhemmin.

Vierailija
31/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämäkin saadaan käännettyä ihmisen omaksi viaksi? Toisen henkilön toiminta...

Se on se suomalainen anteeksi että olen olemassa-mentaliteetti. Tikkatauluksi asettuminen. Marttyyrius.

Vierailija
32/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Olen myös kerran lyönyt.

Vierailija
33/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät oo ikinä huudellu mulle mitään.. ihmetyttää mikä saa ne huutelee jollekki. Mut jos huutelis ni oisin ku en ois kuullukkaa.

Vierailija
34/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka juoppo/huumekäyttäjä ei huutelisikaan, kerron hänelle ihan suorat sanat. En nimittäin siedä ollenkaan tuollaisia kadulla päivästä toiseen rellestäviä ja ihmisiltä rahaa pummaavia yhteiskunnan elättejä. Enkä liiemmin pelkää heidän hyökkäävän kimppuuni, sillä osaan kyllä puolustaa itseäni. Muutaman kerran minun kimppuun on kyllä käyty ihan jopa veitsen kanssa, mutta olen aina selvinnyt sellaisistakin tilanteista.

Minun luonnolleni ei vaan sovi, että yhteiskunnassa on noin törkeitä siivelläelijöitä kävelemässä vapaana. Jonkunhan on sanottava heille suorat sanat ja pistettävä heidät ruotuun.

Vierailija
35/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä kotimaassani ei tuollaista edes tapahdu. Suomessa se oli ikävä kyllä arkipäivää.

Vierailija
36/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan yleensäkin aina, jos joku kysyy jotain.

Vierailija
37/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan yleensäkin aina, jos joku kysyy jotain.

Mutta entä jos ei kysy vaan kommentoi epäasiallisesti?

Vierailija
38/38 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne juopot luulee olevansa kovia jätkiä kun niillä on sellanen kävelytyyli. T. Pelle Hermanni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän