Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vegaani/vegetaristi, alatko syödä "clean meat"ia sen tullessa markkinoille?

Vierailija
14.08.2018 |

CNN:llä tosta äsken oli juttua, ja oli kuviakin. Aivan oikean näköistä lihaa, mutta laboratoriossa tuotettua.
Kuulemma ei mene kauaa että lihantuotanto vaihtuu "clean meat"inb tuottamiseksi, koska maapallo ei kestä enää perinteitsä lihantuotantoa.

Itse en ole syönyt lihaa 30 vuoteen, silti olen sekasyöjä, en vegaani tai edes vegetaristi (kala on perusruokani). mutta asiaan, en usko ryhtyväni clean meatin kuluttajaksi, koska en ikävöi lihaa muutenkaan.<

Hyvä juttuhan se silti on että lihantuotanto ennenpitkää loppuu, en vain usko että tarpeeksi aikasin. Luultavasti ihmiskunta loppuu ennenkuin kaikki lihantuotanto on vaihdettu clean meatin kasvatukseen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio.

Vierailija
2/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en pidä lihan mausta/suutuntumasta enkä ikävöi sitä.

Vierailija
4/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CNN:llä tosta äsken oli juttua, ja oli kuviakin. Aivan oikean näköistä lihaa, mutta laboratoriossa tuotettua.

Kuulemma ei mene kauaa että lihantuotanto vaihtuu "clean meat"inb tuottamiseksi, koska maapallo ei kestä enää perinteitsä lihantuotantoa.

Itse en ole syönyt lihaa 30 vuoteen, silti olen sekasyöjä, en vegaani tai edes vegetaristi (kala on perusruokani). mutta asiaan, en usko ryhtyväni clean meatin kuluttajaksi, koska en ikävöi lihaa muutenkaan.<

Hyvä juttuhan se silti on että lihantuotanto ennenpitkää loppuu, en vain usko että tarpeeksi aikasin. Luultavasti ihmiskunta loppuu ennenkuin kaikki lihantuotanto on vaihdettu clean meatin kasvatukseen.

Kala on myös lihaa...

Vierailija
5/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan. Nykyään käytän soijarouhetta ja sillä korvaan lihan, teen siitä esim makaroonilaatikkoa, kastiketta ja lasagnea. En kaipaa lihaa.

Vierailija
6/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala on myös lihaa...

Ei sitä kutsuta lihaksi, vaan kalaksi. 

Vierailija
7/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion. Olen vegetaristi pelkästään eettisistä syistä, en koska en pitäisi lihan mausta. Itse asiassa pidän siitä todella paljon, mutta olen silti 16 vuotta pidättäytynyt koska en hyväksy nykyisen tehotuotannon eläinten oloja. Mutta labraliha kyllä maistuisi!

Vierailija
8/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio. olen vegaani terveydellisistä syistä. ihmiselle optimaalinen ravinto on tärkkelyspitoista ja kasvis/hedelmäpohjaista.

Vierailija
9/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jo Quorn on liian tehtailtua makuuni.

Vierailija
10/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä, mutta kasvispainotteisesti. Tuo clean meat ei tunnu mitenkään houkuttelevalta ajatukselta; pyrin syömään mahdollisimman puhtaasti, eikä laboratoriossa kehitelty lihanpala vastaa käsitystäni luomu-lähiruoasta.

Vierailija
11/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekasyöjä, mutta kasvispainotteisesti. Tuo clean meat ei tunnu mitenkään houkuttelevalta ajatukselta; pyrin syömään mahdollisimman puhtaasti, eikä laboratoriossa kehitelty lihanpala vastaa käsitystäni luomu-lähiruoasta.

Clean meatia kasvatetaan tulevaisuudessa maassa ja kasvihuoneissa. Ei oikeasti laboratorioissa, siellä se on vain kehitetty.

Vierailija
12/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tämäntapaiset jaksaa aina ihmetyttää. Ymmärrän sen että moni ei halua pelkästään eläinten kärsimysten vuoksi lopettaa lihansyöntiä, joka kuitenkin on ikiaikainen perinne. Mutta sitä en ihan, että jos tarjolle tulisi vaihtoehto saada lihaa ilman tarvetta tehokasvattaa eläimiä ahtaissa oloissa joissa ne eivät voi toteuttaa luonnonmukaisia käytösmallejaan, niin sitten sanotaan ei, koska joku puhtausideologia...

Vierailija
13/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio. Lihan haju ja jo ajatus sen syömisestä yököttää. En pysty edes syömään vegaanilihoja, jotka maistuu oikealle lihalle (esim. oumph), koska muistuttaa liiaksi lihaa.

Vierailija
14/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion, uutinen labralihasta on mielestäni iloinen ja vähentää eläinten kärsimyksiä tulevaisuudessa valtavasti.

Vierailija
15/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno asia, mutta henkilökohtaisesti pysyn selkeillä itse-raaka-aineista -linjalla. Siis lanttu lanttuna, siitä ei ole pakko tehdä lanttulaatikkoa kummempaa mössöä.

Vierailija
16/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tämäntapaiset jaksaa aina ihmetyttää. Ymmärrän sen että moni ei halua pelkästään eläinten kärsimysten vuoksi lopettaa lihansyöntiä, joka kuitenkin on ikiaikainen perinne. Mutta sitä en ihan, että jos tarjolle tulisi vaihtoehto saada lihaa ilman tarvetta tehokasvattaa eläimiä ahtaissa oloissa joissa ne eivät voi toteuttaa luonnonmukaisia käytösmallejaan, niin sitten sanotaan ei, koska joku puhtausideologia...

Mistä se clean meat sitten tehdään? Mitä se on? Jos syön lihaa sen kaksi kertaa vuodessa ja kanaa/kalaa kerran kuukaudessa niin kyllä kiitos otan sen ihan sinä itsenään.

Vierailija
17/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että se on yhtään sen terveellisempää kuin oikean eläimen lihakaan.

Syön vegaanisti terveyssyistä.

Liha ja maito pahentavat selkeästi ms-taudin oireita kohdallani. 

Olen huomannut, että vointini on paras kun syön täysin vegaanisti.

Siispä jatkan lihattomalla linjalla.

Vierailija
18/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koe tarvitsevani tai haluavani kyseistä tuotetta. Jotenkin karmii se lihamaisuus siinä. Mut onneks luodaan vaihtoehtoja.

Vierailija
19/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten se on kasvatettu. Mitä itse löysin tietoa on se, että solut sun muut silti otetaan eläimistä, mikä tarkoittaa ettei liha olisi vegaanista. 

Vierailija
20/21 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se clean meat sitten tehdään? Mitä se on? Jos syön lihaa sen kaksi kertaa vuodessa ja kanaa/kalaa kerran kuukaudessa niin kyllä kiitos otan sen ihan sinä itsenään.

Se on eläimen solukkoa joka on kasvatettu kasvatusalustalla eläimen ulkopuolella. Onhan nytkin kaikenlaisia soluviljelmiä, ja kun soluille on sopivat olot ja ravinteet niin ne lisääntyy ja kasvaa. Toki ne ensimmäiset solut täytyy kerätä eläimistä, mutta sen jälkeen ei enää, koska labroissa on aina niitä viljeltyjä soluja olemassa, joista voidaan perustaa uusia viljelmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän