Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu paniikkiheräämiset öisin

Vierailija
13.08.2018 |

Olen 9kk vanhan lapsen äiti ja perheessämme on toki hässäkkää ja tapahtumia enemmän ja vähemmän päivisin. Usein saatan herätä öisin paniikissa ja puhua miehelleni ihmeellisiä asioita, kuten miksi hänellä on tietynlaiset vaatteet/ei vaatteita, miksi hän on siinä ja mitä tekee.. En myöskään tiedä missä olen tai mitä tapahtuu. Muistan vaan pelkääväni paljon. Tästä tilasta heräämiseen voi mennä aikaa hyvinkin pitkään, joskus en ehdi herätä kunnolla ennen kuin nukahdan uudelleen. Kuulin joskus, että epilepsia voi aiheuttaa tätä. Onkohan tämä ihan vaaratonta? Kiinnostaisi tietää, onko tämä ns. normaalia, lääkäriä kun en kehtaisi vaivata asialla, jos ei ole oikeaa aihetta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta, kuulostaa että hormonisi ovat ehkä sikinsokin tai/ja että olet pahassa univajeessa. Menisin lääkäriin ja myös naturopaatille.

Vierailija
2/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ollamyös PTSD tai joku muu stressioireyhtymä. Mene lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus? googleta

Vierailija
4/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi. Muistan itse samanlaista ja sitten sellaista kun yritin herätä, mutta en pystynyt. Stressi on yleisin unihäiriöiden aiheuttaja.

Vierailija
5/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihäiriötyyppejä on yli 80 erilaista. Unipolygrafiassa viidaan näitä selvittää. Itselläni parasomnia ja siltä tuo kuulostaa.

Vierailija
6/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasomniaa veikkaan minäkin.

Vierailija
7/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi..

Vierailija
8/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressistä. Yritä jakaa vastuuta ja saada itsellesi lisää lepohetkiä. 

Vierailija
9/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unihalvaus? googleta

Ei tuo unihalvaukselta kuulosta ollenkaan.

Vierailija
10/10 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ollamyös PTSD tai joku muu stressioireyhtymä. Mene lääkäriin.

Tämä on minulla diagnosoitu jo vuosia sitten, sairastan myös muita mt-sairauksia. Suurin osa saatu rauhoitettua lääkkeillä kuten Mirtazapin, Lamictal ja Propral. Varmaan nuo voivat vaikuttaa myös? En olisi arvannut, että PTSD edelleen vaikuttaa elämääni näin paljon.

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme