Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt mammat heittäkää huuhteluaineet pois käytöstä ja ottakaa käyttöön huuhteluetikka

Vierailija
13.08.2018 |

Raikastaa pyykin ja pitää koneen puhtaana. Kotimainen tuote. Löytyy marketeista. Luonto kiittää.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän ihan tavallista etikkaa, ja se toimii hyvin. Miksi ostaa kallista, hajustettua pyykkietikkaa? Ettei olisi taas mammat sortuneet turhan rahastuksen uhreiksi.

Vierailija
22/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lisää ne hajustetut pyykkietikat tuo verrattuna tavalliseen etikkaan?

Miksi en huomannut mitään eroa siihen, että laitoin etkkaa verrattuna pelkäl pesuaine pesuun? Onko hyöty todellinen vai kuviteltu?

Hajustetuista jää mieto tuoksu pyykkiin. Jos pesee hajusteettomalla pesuaineella ja ottaa vaikka kuningasliljan tuoksuisen etikan, vaatteet tuoksuvat miedosti juuri tuolle kukalle - ei millekkään muulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

CityMarketeissa on ainaki huuhteluaineiden vieressä suomalaista pyykkietikkaa. Tuoksuna kesäsade.

Vierailija
24/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän mitä mä tykkään, käytä ite vaan.

Vierailija
25/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä käytä huuhteluaineita. Turhaa rahanmenoa. Pyykinpesuaine ja vesi riittävät.

Vierailija
26/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkietikan edut:

Korvaa huuhteluaineen

Poistaa vaikeat hajut kuten esimerkiksi savun, hien, rasvan tai homeen hajut

Poistaa pyykistä pesuainejäämät pidentäen vaatteiden käyttöikää

Ei jätä jälkiä pyykkiin ja etikan tuoksu poistuu kokonaan pyykin kuivuessa – jäljelle jää raikas tuoksu

Soveltuu käytettäväksi kaikkiin materiaaleihin

Vähentää vaatteiden sähköisyyttä

Kirjopyykin värit kirkastuvat sekä ehkäisee valkopyykin kellastumista

Pyyhkeiden imukyky säilyy (vrt. tavallinen huuhteluaine)

Estää pesuainesaostumien muodostumisen pyykkikoneessa

Raikastaa rummun poistamalla tunkkaisen hajun: puhdas ja raikas pesukone

Antiseptinen eli pyykkietikka desinfioi pyykin myös matalassa lämpötilassa

Ekologinen eikä sisällä allergisoivia tai herkkyyttä aiheuttavia ainesosia

Lopputuloksena raikas ja ihanan pehmeä pyykki!

Vierailija
27/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese ollenkaan pyykkiä. Käytän likaisia vaatteita ja luonto kiittää.

Vierailija
28/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on pelkkä etikka ilman hajusteita.

Samaa mieltä, lidlistä on toistaseks tullut ostettua, en tiedä saako jostain (ei tukusta) mahdollisesti vielä halvemmalla kohtuullisen kokoisen pullon. Useamman vuoden jo käyttänyt etikkaa. Joskus harvoin ihan pienen tilkan käyttänyt huuhteluainetta esim. verhoihin, ja sekin vähä kerääntyy pesukoneen huuhteluainelokeroon. Kannattaa ottaa irti jos huuhteluainetta käyttänyt ja haluaa alkaa vähentää vaatteiden hajusteita.

Vierailija
29/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen etikka ajaa saman asian ja on paljon edullisempaa.

Tämäpä juuri. Väkiviinaetikkaa olen käyttänyt lakanapyykkiin ja peittoihin ym. Kirkastaa hyvin ja ovat puhtaita. Etikan haju haihtuu samantien kun pyykit ovat kuivuneet. Litra väkiviinaetikkaa Lidlissä, 89 senttiä.

Jos kissalla taipumus pissiä sänkyyn, etikka poistaa sen hajun. 

Vierailija
30/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen etikan ja tuoksuetikan välillä ei ole mitään muuta eroa kuin se tuoksu. Eli jos et välitä tuoksuista, voit hyvin käyttää tavallista halpaa etikkaa.

Vierailija
31/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tulee ihquu kun lisää vauvan ripulia huuhteluaineeks, niin tulee sametinpehmeää pyykkiä, eikä tuoksu. Haisee kylläkin.

Vierailija
32/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen etikan ja tuoksuetikan välillä ei ole mitään muuta eroa kuin se tuoksu. Eli jos et välitä tuoksuista, voit hyvin käyttää tavallista halpaa etikkaa.

Ja tuoksuetikkaa voi tehdä edullisesti itsekin, niin kuin jo mainittiin.

Vierailija
33/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt etikkaa huuhteluaineena jo kymmenen vuotta.Tuoksuetikassa on se hyvä puoli, et se pieni hetki kuivumisvaiheessa kun etikka tuoksuu, niin mieluummin kylpyhuoneessa se tuoksuetikan kuin pelkän etikan tuoksu.

Onneksi on tullut marketteihin myös kotimaisia valmistajia, teennäisten ulkomaisten rinnalle, esim mänty.

Vierailija
34/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko jo lopettaa kaikki hajusteet pyykinpesussa? Pestään ne pyykit puhtaaksi ja antaa niiden tuoksua vain puhtaalle?

Itse olen käyttänyt pari pulloa etikkaa pyykinpesussa, lopetin senkin, kun en huomannut eroa. Huuhteluaineelle kävi mulla samoin, parikyt vuotta sitten.

Vierailija
35/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ohjeita te jotka teette itse pyykkietikkaa. Eli mitä etikkaa ja kuinka paljon? Kuinka paljon eteeristä öljyä? Mitä tuoksuja suosittelette eteerisistä öljyistä?

Vierailija
36/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan mitään huuhteluaineita käytettykkään. Turhaa luonnon tuhoamista, samassa ilmatilassa olevien rääkkäystä ja vaatteiden kuluttamista.

Vierailija
37/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta on pelkkä etikka ilman hajusteita.

Samaa mieltä, lidlistä on toistaseks tullut ostettua, en tiedä saako jostain (ei tukusta) mahdollisesti vielä halvemmalla kohtuullisen kokoisen pullon. Useamman vuoden jo käyttänyt etikkaa. Joskus harvoin ihan pienen tilkan käyttänyt huuhteluainetta esim. verhoihin, ja sekin vähä kerääntyy pesukoneen huuhteluainelokeroon. Kannattaa ottaa irti jos huuhteluainetta käyttänyt ja haluaa alkaa vähentää vaatteiden hajusteita.

K-supermarketeista saa K-menu etikkaa 1,5 litran pulloissa edullisesti. Täytyypä seuraavan kerran kun Lidlissä käyn, katsoa onko siellä etikka edullisempaa. 😊 Mä olen kai jonkin sortin etikan suurkuluttaja. Käytän sitä pyykkien lisäksi siivouksessa ja tunkkaisten tekstiilien "raikastussuihkeena" tarpeen mukaan.

Vierailija
38/38 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa ohjeita te jotka teette itse pyykkietikkaa. Eli mitä etikkaa ja kuinka paljon? Kuinka paljon eteeristä öljyä? Mitä tuoksuja suosittelette eteerisistä öljyistä?

Mä käytän ihan tavallusta väkiviinaetikkaa, pulloon johon sitä teen mahtuu kai puolisen litraa. Sekaan ehkä parikymmentä tippaa eteeristä öljyä. Nyt on piparminttua, myös eukalyptusta olen käyttänyt. Tilaan ne edullisesti iHerbista.