Sairaanhoitopiiri käynnisti selityksen Sillanpään nesteytyspusseista
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005790084.html
Manageria ei vielä kuultu kun on vuosilomalla, poliisiin vasta oltu yhteydessä
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs takia nesteytyspusseja ei olisi saanut Sillanpäälle antaa? Kyseessä on korkeintaan näpistys sairaanhoitajan osalta, mutta ei mitään vakavampaa. Nesteytyspussi ei ole mikään huumaava lääke jota voi käyttää jotenkin väärin. Kukaan ei varmaan huvikseen itseään myös nesteytä. Aivan sama mistä tarve nesteytykselle on tullut, mutta tarve mitä ilmeisimmin on ollut. Menee ajojahdiksi tämä Sillanpäänkin juttu.
Ai minkätakia ei? Koska sairaanhoitaja on tiennyt , mihin pusseja käytetään.
Ja muutenkin, jos ei olisi tarkalleen tiennyt, ´kotinesteytykseen`liittyy aina jotakin hämärää. Tässä tapauksessa Sillanpää itse sanoi, että pussit oli Annen ja hänen juttu.
Ajatelkaapa niitä vanhempia, joiden syöpää sairastavia lapsia Anne Nieminen on hoitanut. Sanoisivatko, ettei väliä.
En ollenkaan puolustele Siltsun toimia. Mutta, joku raja sentään tähän läyhäämiseen; ensinnäkin mä ainakin ymmärsin jutusta, että Siltsu tarkoitti "meillä" itseään ja kumppaniaan, ei itseään ja manageria. Ja toisekseen, se mitä manageri tekee vapaa-ajallaan ei vaikuta siihen miten hyvä/huono työntekijä hän on.
Kyllä vaikuttaa. Manageri varastaa nestepusseja, vaikka se on kielletty. Manageri tukee vaarallisen huumeen käyttöä varastamalla. Kyllä se liittyy työntekoon tässä asiassa ihan varmasti.
Miten? Hoitaja voi olla äärimmäisen ammattitaitoinen, empaattinen, lämmin, hyvä hoitaja. Hän voi osata kohdata lapsen ja perheen kunnioittavasti ja lämpimällä ja osaavalla otteella.
Se että hän on mokannut siviilissä ja sössinyt asiansa mahd. varkauksilla, ei vaikuta _välttämättä_ mitenkään siihen, miten hän on työnsä hoitanut.
Asiaa katsotaan kokonaisuutena suhteuttaen asian ko. henkilön työhön. Hän on voinut hoitaa potilaat hyvin, mutta kokonaisuus ratkaisee. Lääkevarastelijatkin ovat olleet ehkä erittäin empaattisia, mutta lääkevarkaus on rikos niinkuin nestepussienkin varastaminen.
OLen itse ollut valitsemassa työntekijöitä ja kokonaisuus ratkaisee. Tässä tapauksessa lienee (eihän se ole vielä todettu) , että hoitaja on varastanut työnantajaltaan. Seuraus ei välttämättä ole uran loppu.
Mokannut siviilissä! Voi tätä yksisilmäistä näkokulmaa!!
Erikoistumiskoulutus Manageriksi (Googlettamalla löysin)
Musiikkimanagerin työhön kuuluu artistin uran edistäminen ja etujen valvominen kaikilla uran osa-alueilla. Työ koostuu tekijästä riippuen monenlaisista eri tehtävistä: se voi olla yhteistyötahojen kokoamista hyvin kuin artistiensa hyvinvoinnista vastaamista.
Anne on toteuttanut artistinsa hyvinvoinnin ihan tappiinsa. Sisäistänyt mikä on Manageri ja managerin tehtävät. Hyvä Anne !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antoiko se Sillanpää ihan tuosta vaan sitten tämän hoitsun nimen. Tai oli kai pakko sitten antaa kun kuullusteltiin.
Kyllä niihin poliisin kysymyksiin on vähän niinkun pakko vastata! Vai meinasitko että Jari ohimennen totes että pussit muuten sain sitten manageriltä. Ja poliisit tähän että kiva kun kerroit ei oltais ite huomattu tota edes kysyä!
Ei ole pakko vastata. Ainoastaan oma henkilötunnus.
Jere Karalahti taisi sanoa sen 103 kertaa kuulusteluissa " En kommentoi. "
Tässäkin asiassa kärpäsestä on selvästi tehty härkänen. On totta että varastaminen ei ole oikein olisi sillanpäällä ollut varaa maksaakin myös nesteytyksestä mutta mielestäni nesteytystä voitaisiin myydä kaikille jotka sitä haluavat ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs takia nesteytyspusseja ei olisi saanut Sillanpäälle antaa? Kyseessä on korkeintaan näpistys sairaanhoitajan osalta, mutta ei mitään vakavampaa. Nesteytyspussi ei ole mikään huumaava lääke jota voi käyttää jotenkin väärin. Kukaan ei varmaan huvikseen itseään myös nesteytä. Aivan sama mistä tarve nesteytykselle on tullut, mutta tarve mitä ilmeisimmin on ollut. Menee ajojahdiksi tämä Sillanpäänkin juttu.
Ja muutenkin, jos ei olisi tarkalleen tiennyt, ´kotinesteytykseen`liittyy aina jotakin hämärää. Tässä tapauksessa Sillanpää itse sanoi, että pussit oli Annen ja hänen juttu.
Ajatelkaapa niitä vanhempia, joiden syöpää sairastavia lapsia Anne Nieminen on hoitanut. Sanoisivatko, ettei väliä.
En ollenkaan puolustele Siltsun toimia. Mutta, joku raja sentään tähän läyhäämiseen; ensinnäkin mä ainakin ymmärsin jutusta, että Siltsu tarkoitti "meillä" itseään ja kumppaniaan, ei itseään ja manageria. Ja toisekseen, se mitä manageri tekee vapaa-ajallaan ei vaikuta siihen miten hyvä/huono työntekijä hän on.
Kyllä vaikuttaa. Manageri varastaa nestepusseja, vaikka se on kielletty. Manageri tukee vaarallisen huumeen käyttöä varastamalla. Kyllä se liittyy työntekoon tässä asiassa ihan varmasti.
Miten? Hoitaja voi olla äärimmäisen ammattitaitoinen, empaattinen, lämmin, hyvä hoitaja. Hän voi osata kohdata lapsen ja perheen kunnioittavasti ja lämpimällä ja osaavalla otteella.
Se että hän on mokannut siviilissä ja sössinyt asiansa mahd. varkauksilla, ei vaikuta _välttämättä_ mitenkään siihen, miten hän on työnsä hoitanut.Asiaa katsotaan kokonaisuutena suhteuttaen asian ko. henkilön työhön. Hän on voinut hoitaa potilaat hyvin, mutta kokonaisuus ratkaisee. Lääkevarastelijatkin ovat olleet ehkä erittäin empaattisia, mutta lääkevarkaus on rikos niinkuin nestepussienkin varastaminen.
OLen itse ollut valitsemassa työntekijöitä ja kokonaisuus ratkaisee. Tässä tapauksessa lienee (eihän se ole vielä todettu) , että hoitaja on varastanut työnantajaltaan. Seuraus ei välttämättä ole uran loppu.
Kyllä, ymmärrän täysin, ja olen samaa mieltä. Minä vastasinkin tuolle yhdelle, joka jeesusteli että "ajatelkaapa niitä vanhempia joiden syöoää sairastavia lapsia Anne on hoitanut, lässynlää". Minä ainakin vanhempana pitäisin ensiarvoisen tärkeänä sitä, miten hoitaja hoitaa työnsä ja kohtaa asiakkaansa ja potilaansa. Siinä tilanteessa en todellakaan olisi kiinnostunut hoitajan siviilielämästä. Sitä ajan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin asiassa kärpäsestä on selvästi tehty härkänen. On totta että varastaminen ei ole oikein olisi sillanpäällä ollut varaa maksaakin myös nesteytyksestä mutta mielestäni nesteytystä voitaisiin myydä kaikille jotka sitä haluavat ostaa.
En keksi, mistä Sillanpää olisi pussinsa ostanut. Ne ovat nimittäin reseptituotteita.
Jos ja kun ilmeisesti Jarilla on monta riippuvuutta, alkoholi, huume ja seksi, niin siinä kyllä on aika monta pahaa riippuvuutta.
Jos Jari oikeasti haluaa muuttaa suuntaa elämässään, niin riittääkö enää loppuelämä näistä riippuvuuksista irtaantumiseen?
En kyllä yhtään ihmettele enää Jarin itkuisuutta, varmaan huomannut nyt, että toisinkin olis voinu elämä mennä. On nyt selkä seinää vasten näiden riippuvuuksiensa kanssa.
Jos oikeasti Jari mutta suuntaa elämässään, niin :
- jättää laakista kaikki ympärillään pörräävät "kaverit
- jättää poikakaverin
- heittää pihalle kaikki managerinsa
- jättää keikkaillut, palaa sitten, kun on selvillä vesillä
- menee alkoholivieroitukseen
- menee huumevieroitukseen
- hakee apua sekxijuttuihinsa
Siinäpä sitä sitten on tehtävää kerrakseen. Säälittää koko mies, mutta sääli ei Jaria nyt auta. Suurten artistien elämä on aina tragedia kulisseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan et tähän on sotkeutunut vielä joku lääkärikin ( naislääkäri ) ? joka on kirjoittanut reseptit joilla sitten hoitsu on ne Siltsu-kullalle hommannut.
Varastelu olisi jo liian paksua.
Oma arvaukseni on edelleen että ne on päiväyksen takia hävitettäviä pusseja.
Niin ja manageri olisi näin siis löhes tarkoituksella antanut Sillanpäälle vanhentunutta ainetta :)
Sillanpään ura tais olla tässä. Toivottavasti on rahaa jemmassa niin että pärjää eläkeikään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos nuo pussit on muualta hankittu, niin sen ku sanovat. Ei taida silti olla Suomessa sallittua nesteyttää kotihoidossa.
Pitääkö mun huolestua vai onko itselläsi väärää tietoa? Nimittäin kyllä minua vaan on nestetetty kotihoidossa. Kanyyli oli kädessä. Joka aamu tuli kotia sairaanhoitaja käymään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä virtsaa peräsuoleen-juttu on? Linkki?
En ole ikinä kuullutkaan, vaikka paljon sitä on kaikkea hullua todistanutkin. Varmaankin joku avautuu fetisseistään mutta ei sillä kyllä huumeiden käytön kanssa ole mitään tekemistä.
Terv entinen iv-käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että hän on mokannut siviilissä ja sössinyt asiansa mahd. varkauksilla, ei vaikuta _välttämättä_ mitenkään siihen, miten hän on työnsä hoitanut.Asiaa katsotaan kokonaisuutena suhteuttaen asian ko. henkilön työhön. Hän on voinut hoitaa potilaat hyvin, mutta kokonaisuus ratkaisee. Lääkevarastelijatkin ovat olleet ehkä erittäin empaattisia, mutta lääkevarkaus on rikos niinkuin nestepussienkin varastaminen.
Kyllä, ymmärrän täysin, ja olen samaa mieltä. Minä vastasinkin tuolle yhdelle, joka jeesusteli että "ajatelkaapa niitä vanhempia joiden syöoää sairastavia lapsia Anne on hoitanut, lässynlää". Minä ainakin vanhempana pitäisin ensiarvoisen tärkeänä sitä, miten hoitaja hoitaa työnsä ja kohtaa asiakkaansa ja potilaansa. Siinä tilanteessa en todellakaan olisi kiinnostunut hoitajan siviilielämästä. Sitä ajan takaa.
En minäkäämn ole kiinnostunut hoitajan siviilielämästä. Mutta jos hoitaja varastaa työpaikaltaan ja hoitaisi lastani, en haluaisi hänen hoitavan. Jokaisella on siviilielämä, mutta rikokset ovat eri juttu.
Lasten kanssa työskentelevät joutuvat myös esittämään rikosrekisteriotteen. Siinä voi toki jotakin olla eikä se estä työntekoa, mutta esimiehet päättävät.
Ajatelkaa, miten asiat olisivat ehkä kehittyneet eteenpäin, jos Sillanpää ei olisi jäänyt kiinni.
Toisaalta se on turhaa jossittelua, mutta osaan kuvitella, miten ne etenisivät myös managerin osalta.
Toki jokainen voi tehdä suunnanmuutoksen, mutta huumepiireissä olevat yleensä jatkavat, jos eivät jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos nuo pussit on muualta hankittu, niin sen ku sanovat. Ei taida silti olla Suomessa sallittua nesteyttää kotihoidossa.
Pitääkö mun huolestua vai onko itselläsi väärää tietoa? Nimittäin kyllä minua vaan on nestetetty kotihoidossa. Kanyyli oli kädessä. Joka aamu tuli kotia sairaanhoitaja käymään.
Minulla, kun jouduin olemaan nesteytys- tiputuksessa, kanyyli laitettiin niin, että se oli siinä paikallaan ja joko menin telkkariin päivittäin tippaan tai kotiin tuli hoitsu ne pussit tiputtamaan.
Sinne asti meni hyvin, kun suonet veti, mutta kun ne rupes oleen tukossa, laitettiin kaulaan Tayssissa sellainen härpäke-kanyyli, oliko se nyt laskimoon vai valtimoon ja siitä sai verikokeen otettua ja tippa meni hyvin. Mutta se sai olla siinä vain kolmisen viikkoa tulehdusvaaran vuoksi.
Eli ei se nesteytys suoneen ole ihan taputeltu juttu, että sitä voi aina vain tehdä ja tehdä. Suonet kun ei vedä, niin ne ei vedä, käsi vain turpoaa ja on saamarin kivulias sitten.
Ja vielä kyllä jonkun on vähän katsottava perään paljonko tiputetaan !
Aina ennen tiputusta minulta ainakin otettiin verikoe, josta määriteltiin paljonko tiputetaan ja missä ajassa. Lääkäri AINA määritteli sen koko homman.
Siksi minä ainakaan en ymmärrä tätä Annen touhua ollenkaan ellei siinä touhussa ole ollut lääkäri taka-alalla määrittelemässä paljonko tiputetaan. Pakko siinä touhussa verikoettakin on ottaa, ei sitä umpimähkään noin vain tiputeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla, kun jouduin olemaan nesteytys- tiputuksessa, kanyyli laitettiin niin, että se oli siinä paikallaan ja joko menin telkkariin päivittäin tippaan tai kotiin tuli hoitsu ne pussit tiputtamaan.
Sinne asti meni hyvin, kun suonet veti, mutta kun ne rupes oleen tukossa, laitettiin kaulaan Tayssissa sellainen härpäke-kanyyli, oliko se nyt laskimoon vai valtimoon ja siitä sai verikokeen otettua ja tippa meni hyvin. Mutta se sai olla siinä vain kolmisen viikkoa tulehdusvaaran vuoksi.
Eli ei se nesteytys suoneen ole ihan taputeltu juttu, että sitä voi aina vain tehdä ja tehdä. Suonet kun ei vedä, niin ne ei vedä, käsi vain turpoaa ja on saamarin kivulias sitten.
Ja vielä kyllä jonkun on vähän katsottava perään paljonko tiputetaan !Aina ennen tiputusta minulta ainakin otettiin verikoe, josta määriteltiin paljonko tiputetaan ja missä ajassa. Lääkäri AINA määritteli sen koko homman.
Siksi minä ainakaan en ymmärrä tätä Annen touhua ollenkaan ellei siinä touhussa ole ollut lääkäri taka-alalla määrittelemässä paljonko tiputetaan. Pakko siinä touhussa verikoettakin on ottaa, ei sitä umpimähkään noin vain tiputeta.
No hei, on eri asia tiputtaa lääkettä kuin pelkkää natriumkloridia (fysiologista keittosuolaa). Jos saa lääkettä, otetaan verikokeet ja kanyyli voi olla päivittäin toteutettavien hoitojen ajan. Pelkkä nesteytys toteutetaan ja on toteutettu ilmeisesti satunnaisesti ja kertakanyloinnein.
Epäilen, että sairaala suhtautuu vakavasti nestepussivarkauksiin. Valviraakin asia kuulemma kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kyllä jonkun on vähän katsottava perään paljonko tiputetaan !Aina ennen tiputusta minulta ainakin otettiin verikoe, josta määriteltiin paljonko tiputetaan ja missä ajassa. Lääkäri AINA määritteli sen koko homman.
Puhutko nyt nesteytyksestä vai iv-antibioottien annosta? Henkilöillä joilla on terveydellisiä ongelmia kuten sydämen vajaatoiminta tai munuaiaisten vajaatoiminta on nesteiden määrään tarkkailu ja elekrolyyttitasapainon tarkkailu labroin tarpeellista. Perusterve voi kyllä tuon 500 ml aika huoletta ottaa laskimoonsa melko nopeastikin ilman että siitä mitään suurempaa seuraa. Normaali keittosuolaliuokset (joissa osassa kalium -lisä) myydään 500ml tai 1000 ml infuusionestepusseissa. Jos on huumehommissa kuivahtanut niin tuo 500 - 1000 ml varmaan juuri sopivasti korjaa tilaa ja vointia paremmaksi.
kallematias kirjoitti:
Ajatelkaa, miten asiat olisivat ehkä kehittyneet eteenpäin, jos Sillanpää ei olisi jäänyt kiinni.
Toisaalta se on turhaa jossittelua, mutta osaan kuvitella, miten ne etenisivät myös managerin osalta.
Toki jokainen voi tehdä suunnanmuutoksen, mutta huumepiireissä olevat yleensä jatkavat, jos eivät jää kiinni.
Huumeannosten määrän kasvaessa Jari olisi löydetty huumepiikki käsivarressa, nesteytyspiikki toisessa kädessä.
Tai, kun tämä kristalli nostaa ruumiin lämpötilaa, niin hänet olisi bongattu kadulta juoksemassa alasti viilentääkseen olotilaansa. Täysin sekaisena.
Tai, aletaan nähdä ihosta, kun mönjät alkaa tulla ulos ja paiseita koko vartalo täynnä.
Tai joutunu suljetulle psykoosien takia. Jäänyt sitten sinne loppuelämäkseen.
Kiva, että mammablogaajakin saa rentoutua rankan blogikevään ja suurten häiden jälkeen.
Tämä!