Sairaanhoitopiiri käynnisti selityksen Sillanpään nesteytyspusseista
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005790084.html
Manageria ei vielä kuultu kun on vuosilomalla, poliisiin vasta oltu yhteydessä
Kommentit (348)
Yllätys että sairaanhoitopiirillä riittää virtaa tälläisiin selvittelyihin kun on julkisuuspaine.
Monia hoitajien/potilaiden kokemia vääryksiä, epäkohtia ja työntekijöiden kaltoinkohtelua ei ehditä hoitamaan.
Tässä on nyt yksi konkreettinen asia jonka osaavat ”hoitaa”. Hoitajalle potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sairaanhoitaja myös työntänyt ne nesteet näihin narkkeihin. Eikös siinä ole vaara että pääsee verenkiertoon pienikin ilmakupla ja se on sitten menoo.
Onko kukaan sanonut että ne on ollut suonensisäisessä käytössä?
Oletatko niiden juoneen ne nesteet ?
Vierailija kirjoitti:
Onko se sairaanhoitaja myös työntänyt ne nesteet näihin narkkeihin. Eikös siinä ole vaara että pääsee verenkiertoon pienikin ilmakupla ja se on sitten menoo.
No kyllä tyhmempikin oppii kerran ohjattuna täyttämään nesteensiirtoletkut. Ilmakuplaa pitkää olla melkein letkullinen ennen kuin se on vaarallista. Kun käytti suonensisäisesti niin osasi laittaa sitten iv-kanyylinkin itselleen tai poikaystävä? Mistä lie saanut kanyylit ja letkut, nekin 'lainattu' Tays:stä?
Kuka tietää, miksi nää huumeveikot suonensisäistä nesteteytystä tarvii, mikseivät voi juoda?
Vierailija kirjoitti:
Nuo pussit voi olla myös muuten poistoon meneviä, esimerkiksi koska päiväys on mennyt umpeen.
Jos olivat vanhoja, mitä epäilen, niin saako niitä sitten henkilökunta ottaa mukaansa ihan vapaasti? Tuskinpa :)
iranomaiset ovat kiinnostuneet Jari Sillanpään sairaanhoitajana työskentelevän managerin Anne Niemisen toiminnasta.
Poliisin esitutkintapöytäkirjan mukaan Sillanpää kertoi esitutkinnassa saaneensa käyttämänsä nesteytyspussit manageriltaan Niemiseltä.
Sillanpäähän kytkeytyvän huumevyyhdin esitutkinnassa selvisi, että Sillanpää on käyttänyt suonensisäistä nesteytystä palautuakseen metamfetamiinin käytöstä ja juhlimisesta.
Sillanpään esitutkinnassa kertomasta ei ilmene, miten nesteytyspussit on hankittu. Varmaa ei myöskään ole, puhuiko Sillanpää totta, sillä rikoksesta epäillyllä ei ole totuudessapysymisvelvollisuutta.
Apteekkariliiton mukaan kaikki suonensisäiseen nesteytykseen käytettävät lääkevalmisteet ovat Suomessa reseptivalmisteita eli niihin tarvitsee lääkärin määräämän reseptin.
Valviran terveydenhuollon valvonnan ryhmäpäällikkö Helena Mönttinen kertoo, että Valvira on tietoinen tapauksesta ja on pyytänyt Tampereen yliopistollista sairaalaa selvittämään asiaa.
- Luonnollisesti haluamme tarkastaa, mistä asiassa on kyse, kun tällaista tulee ilmi. Olemme olleet Tampereen yliopistolliseen sairaalaan yhteydessä. Työnantaja on ensisijainen selvittämään, mistä lääkeaineet ovat peräisin.
Mönttinen muistuttaa yleisellä tasolla, että Valvira valvoo terveydenhuollon ammattihenkilön toimintaa ammattitoiminnassa, joten vapaa-ajalla tapahtuneet asiat eivät yleensä kuulu Valviralle, ellei kyse ole terveydenhuollon ammattihenkilölle kuuluvista tehtävistä.
Mahdollisesta ammattitoiminnassa saadusta rikoksesta tuomitun rangaistuksen Valvira merkitsee terveydenhuollon ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.
Poliisin kanssa yhteistyötä
Myös Niemisen työpaikalla Tampereen yliopistollisessa sairaalassa asian selvittäminen on aloitettu.
Tampereen yliopistollisen sairaalan viestintäjohtaja Elina Kinnunen kertoo, että kyseinen työntekijä on vuosilomalla, mutta esimies on häneen yhteydessä.
- Selvitämme asiaa sitä kautta, että keskustelemme työntekijän kanssa. Jos on syytä epäillä jotain väärinkäytöstä, etenemme sen mukaisesti.
Turvallisuuspäällikkö Anna Tamminen sanoo, että asian selvittämisessä tehdään yhteistyötä myös poliisin kanssa.
Antoiko se Sillanpää ihan tuosta vaan sitten tämän hoitsun nimen. Tai oli kai pakko sitten antaa kun kuullusteltiin.
Nyt vois olla aika jänskä katella se parikymmentävuotta vanha dokumentti Veijarin Vuosi. Toisaalta aika surullistakin kun silloin oli uransa alussa ja nyt lopussa. Mutta veikaan että silloin ei olis kyllä yksikään arvannut mihin tää tulee päätymään.
Vaikken missään nimessä hyväksy nesteytyspussien varastamista, on minusta kuitenkin epälojalia kertoa kuulusteluissa ihmisen nimi, jolta on ne saanut, kun itse on tehnyt paljon suurempia rikoksia ja....
...toinen on ollut selainen fanipolo, täysin hyväksi käytetty fanipolo.
Eikös Sillanpäällä ole se joku kappale "Valkeaa unelmaa " :D
Sopii kyllä tällä hetkellä hyvin Sillanpään kuvioihin.
Seuraava kappale lienee kristalliunelmista
Epäreilua minustakin laittaa kaveri kiinni, tai jos ei edes itse tajunnut, minkä palveluksen(oman uransa kustannuksella) tuo hoitaja teki?
Vierailija kirjoitti:
Nuo pussit voi olla myös muuten poistoon meneviä, esimerkiksi koska päiväys on mennyt umpeen.
Roskiin meneviä elintarvikkeita ei saa viedä kotiin, Lidlistä taisi tulla työntekijälle potkut asian vuoksi. Päiväkodin työntekijät eivät saa viedä vanhentuvia elintarvikkeita kotiinsa vaan ne on heitettävä roskiin. Nesteytyspussit katsotaan lääkkeiksi joten oletan että lainsäädäntö on vielä tiukempi lääkkeiden kohdalla, muutenhan kaikki vanhentuvat huumaavat lääkkeet voitaisiin jakaa henkilökunnan kesken.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tietää, miksi nää huumeveikot suonensisäistä nesteteytystä tarvii, mikseivät voi juoda?
Tämä on tehokkaampi ja nopeampi tapa hoitaa nestehukkaa. Siksi sitä käytetään sairaaloissakin vesilasien sijaan.
No aiheuttaako tuo huumeidenkäyttö nestehukkaa?
Kyllä mä luulen että saa olla aika taparikollinen että poliisikuulusteluissa uskaltais ruveta valehtelemaan tai kieltäytyis vastaamasta. Miettikää niitä spekulaatioita mitä täälläkin lentelis mistä Jari on mukamas pussit saanut jos ei olis itse suoraan sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vaikken missään nimessä hyväksy nesteytyspussien varastamista, on minusta kuitenkin epälojalia kertoa kuulusteluissa ihmisen nimi, jolta on ne saanut, kun itse on tehnyt paljon suurempia rikoksia ja....
...toinen on ollut selainen fanipolo, täysin hyväksi käytetty fanipolo.
No Siltsu taitaa olla juuri niin raukkamainen pölö, että on vollottaen laulanut kaikki mahdolliset asiat poliisille, kun poliisi on vähänkään tiukemmin kysynyt.
Koska kotietsinnöissä on varmaan löytynyt iv-nesteitä ja nesteensiirtolaitteita ja ehkä niitä ruiskuja (?) joilla kusta on pruutattu peräsuoleen, niin kuulustelussa on todennäköisesti kysytty mitä tarkoitusta varten ne ovat olleet olemassa ja mikä saatu. Jari on kiltisti laulellut totuuden kaikesta? Miten muuten tuo uusi juttu olisi edes voinut tulla esiin...
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua minustakin laittaa kaveri kiinni, tai jos ei edes itse tajunnut, minkä palveluksen(oman uransa kustannuksella) tuo hoitaja teki?
Mutta kun minun mielestä tämä hoitaja on aikuinen ihminen joka kantaa itse vastuun teoistaan ja jos on tollassia "palveluksia" valmis tekemään niin sietääkin jäädä kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä luulen että saa olla aika taparikollinen että poliisikuulusteluissa uskaltais ruveta valehtelemaan tai kieltäytyis vastaamasta. Miettikää niitä spekulaatioita mitä täälläkin lentelis mistä Jari on mukamas pussit saanut jos ei olis itse suoraan sanonut.
Ei pidä paikkaansa. Juristien ykkösneuvo kuulusteluja varten on se, että ei pidä mennä puhumaan mitään. Ei ainakaan ilman, että on lakimies mukana. Ei todellakaan ole mitään tarvetta todistaa itseään vastaan eikä ainakaan suolata kavereita.
Tarkoitinkin juuri että kuuluiko siis managerin tehtäviin käydä nesteyttämässä tää huumehoureinen tähti että pääsee seuraavalle keikalle.