Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten OIKEASTI aloitan yliopisto-opinnot itsenäisesti??

13.08.2018 |

Tuntuu että oleb ihan hukassa taas. Lopetin työt 2pvän jälkeen kahvilassa viime viikolla. Nyt ahmin ja oksennnan taas. Helvetti. Miten saisin täytettyä päiväni järkevästi??? Oikeustieteen opinnot.... Ahdistaa taas

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne Avoimen asioita, mutta olen Helsingin yliopiston puolella ja Moodlea käytetään sielläkin. Koska se on internetpohjainen palvelu, uskoisin että aukeaa samalla lailla ihan mistä maasta sen avaakin. Sulla pitää olla yliopiston tunnukset että pääset kirjautumaan sinne.

Moodle-alustahan on sellainen, jossa käydään keskusteluja, jaetaan infoa ja jonne esseet palautetaan. Eli kurssin tärkein resurssi.

Eli aluksi pitää ilmoittautua Avoimeen opiskelijaksi ja saada ne tunnukset.

Äläkä usko noita mollaajia, kyllä Avoimessa opiskelevan on mahdollisuus myöhemmin päästä yliopiston puolelle.  Reippaasti vain opiskelemaan!

Kiitos. Moodle on tuttu lukiosta mutta siellä ei koskaan ilmoitrttu kirjallisuutta lukio-aikoina!

Vierailija
42/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaan lypsäisit rahaa siltä SD:ltä, sijoittaisit ne jonnekin, opiskelisit jonkun tavallisen itsellesi paremmin sopivan ammatin ja sitten eläisit mukavasti palkallasi ja sijoitustuotoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sähköpostia avoimen toimistoon jos sivuilla ei suoraan ole nimetty yhteysopettajaa. Kysy toimistosta ja opettajalta ne tiedot joita tarvitset.

Ahkeraa opiskelua!

Vierailija
44/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt vieläkään ymmärrä ongelmaasi. Jos sinulla on aikaa, nyt vain luet pääsykokeeseen ja sen rinnalla voit suorittaa jonkun avoimen kurssin. Missä ongelma, jos olet jo ottanut avoimen kursseistakin selvää? 

Voi jumalaita!!! Ongelma on se, että """parhaimmassa""" tapauksessa maksan melkein 100e kurssista ja moodletunnyksista vain huomatakseni, etten pysty saamaan kurssilla käytrttävää kirjaa käteeni jos siitä ei löydy sähköistä versiota!! Kirjallisuuden löydän vasta moodlests jonka tunnukset saadakseni maksan 100e. Mikä tässä on epäymmärrettövää??

Vierailija
45/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt vieläkään ymmärrä ongelmaasi. Jos sinulla on aikaa, nyt vain luet pääsykokeeseen ja sen rinnalla voit suorittaa jonkun avoimen kurssin. Missä ongelma, jos olet jo ottanut avoimen kursseistakin selvää? 

Voi jumalaita!!! Ongelma on se, että """parhaimmassa""" tapauksessa maksan melkein 100e kurssista ja moodletunnyksista vain huomatakseni, etten pysty saamaan kurssilla käytrttävää kirjaa käteeni jos siitä ei löydy sähköistä versiota!! Kirjallisuuden löydän vasta moodlests jonka tunnukset saadakseni maksan 100e. Mikä tässä on epäymmärrettövää??

Ei tuo kurssi perustu minkään yhden kirjan lukemiseen. Suurin osa materiaalista on muuta. Luettavista kirjoista, jos sellaisia on, voi yleensä neuvotella opettajan kanssa tapauskohtaisesti. 

Vierailija
46/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vaan lypsäisit rahaa siltä SD:ltä, sijoittaisit ne jonnekin, opiskelisit jonkun tavallisen itsellesi paremmin sopivan ammatin ja sitten eläisit mukavasti palkallasi ja sijoitustuotoilla. 

Saan nykyään 250puntaa/vk. 100menee vuokraan viikossa. 20 menee matkaan tapaamispaikkaann. Sitten ahmimisraha joka on 10-20vk. Ei jää sijoitettavaa vsrsinksan kun tapaamisemme on epäsäännöllistä ja pitää säästää seur vuokraan. Ahdistun tästäkin. Ja yritöb saada kunnon työn ja säännölliset tulot mutta om vain niin hankalaa pitää työpaikka kun en voi keskittyä mitä teen ja teen idioottivirheitä. Olen oikeasti siinä pisteessä että kohta en enää jaksa yhtään mitään.

43: olen laittanut jo eilen mutten ole saanut vastaudta!!!

Vierailija
47/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://courses.helsinki.fi/fi/ayoik-101/125283369

jonka kurssimateriaalit täällä: https://blogs.helsinki.fi/avoin-johdatusoik/

Muu oheiskirjallisuus ilmoitetaan opettajan toimesta kurssin jo alettua.

Eihän ollut vaikeaa, vai mitä?

Vierailija
48/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kurssi perustu minkään yhden kirjan lukemiseen. Suurin osa materiaalista on muuta. Luettavista kirjoista, jos sellaisia on, voi yleensä neuvotella opettajan kanssa tapauskohtaisesti. 

Voiko? Oletko aivan varma?? Tuskin he anravat mitään vapautusta olla lukematta jos ei löydy e-kirjana?! Kuulostaa oudolta

Vierailija
49/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nykyään 250puntaa/vk. 100menee vuokraan viikossa. 20 menee matkaan tapaamispaikkaann. Sitten ahmimisraha joka on 10-20vk. Ei jää sijoitettavaa vsrsinksan kun tapaamisemme on epäsäännöllistä ja pitää säästää seur vuokraan. Ahdistun tästäkin. Ja yritöb saada kunnon työn ja säännölliset tulot mutta om vain niin hankalaa pitää työpaikka kun en voi keskittyä mitä teen ja teen idioottivirheitä. Olen oikeasti siinä pisteessä että kohta en enää jaksa yhtään mitään.

Sijoita ne ahmimisrahat. 

Vierailija
50/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko? Oletko aivan varma?? Tuskin he anravat mitään vapautusta olla lukematta jos ei löydy e-kirjana?! Kuulostaa oudolta

Ei tässä kukaan mistään vapautuksesta puhunutkaan. 

Vierailija
51/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisit terveellisesti niin aivosikin pelaisivat Colette.

Vierailija
52/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoita ne ahmimisrahat. 

En pysty!!

Ja tuollr jollekin, en edelleenkään näin 4sivun jälkeen tiedä että onko sitä kurssin kirjallisuutts löydettävissä sähköisesti. Eli on vaikeaa,todells vaikeaa.

Vierailija
53/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne Avoimen asioita, mutta olen Helsingin yliopiston puolella ja Moodlea käytetään sielläkin. Koska se on internetpohjainen palvelu, uskoisin että aukeaa samalla lailla ihan mistä maasta sen avaakin. Sulla pitää olla yliopiston tunnukset että pääset kirjautumaan sinne.

Moodle-alustahan on sellainen, jossa käydään keskusteluja, jaetaan infoa ja jonne esseet palautetaan. Eli kurssin tärkein resurssi.

Äläkä usko noita mollaajia, kyllä Avoimessa opiskelevan on mahdollisuus myöhemmin päästä yliopiston puolelle.  Reippaasti vain opiskelemaan!

Kiitos. Moodle on tuttu lukiosta mutta siellä ei koskaan ilmoitrttu kirjallisuutta lukio-aikoina!

Hgin yliopistolla Moodle on kaikilla kursseilla käytössä. Ihan normaalia, että kaikki kurssin tiedot ja tiedonvälitys kulkee sitä kautta.

Ja jos maksat kurssimaksun, kyllä heidän pitää mielestäni tavalla tai toisella varmistaa että voit saada kursiin kirjallisuuden käsiisi.

Jos saat Helsingin yo:n tunnukset, pääset niillä kirjastojen kokoelmahakuun Helkaan. Helkasta voi lukea monet kirjat e-kirjoina. Helsingin yliopiston kirjaston nettisivu on toinen resurssi, jonka kautta pääsee lukemaan vaikka mitä.

Selvitä mihin niillä Avoimen tunnuksilla pääsee ja mitä aineistoja voi käyttää. Näin lukee tunnuksista Avoimen sivuilla (jos siis kyse Helsingistä):

"Miten saan Helsingin yliopiston käyttäjätunnuksen kun minulla ei ole henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia?

Täytä käyttäjätunnushakemus ja lähetä se helpdeskiin sähköpostitse (helpdesk@helsinki.fi). Helpdesk luo tunnuksen ja lähettää siitä sähköpostiisi kuittauksen, kun olet saanut viestin, käy ID Point tunnistautumispisteellä todistamassa henkilöllisyytesi. Tämän jälkeen voit soittaa helpdeskiin (02 941 55 555) ja saada salasanan."

Huom! Tuosta saa sen kuvan, että tunnusten saamiseksi sun täytyy käydä Helsingissä.

Vierailija
54/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! ♡

Yksi asia kerrallaan selvität pienissä osissa.

Vierailija
55/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin että jokainen tätä keskustelua seurannut on jo selvillä ko. kurssin materiaaleista paitsi kurssille menijä itse...

Vierailija
56/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoita ne ahmimisrahat. 

En pysty!!

Ja tuollr jollekin, en edelleenkään näin 4sivun jälkeen tiedä että onko sitä kurssin kirjallisuutts löydettävissä sähköisesti. Eli on vaikeaa,todells vaikeaa.

No mut hei! Sä oot kuitenkin roikkunut jossian vauvafoorumilla lukemassa jonnin joutavia viestejä vähintään neljä sivullista kirjottaen aina välillä itsekin mielenkiintoisia huomioita asioista. Se on erinomainen alku! Olen varma, että kunhan jatkat samaan malliin, niin valmistut ennätysajassa oikiksesta rikkaaksi ihmiseksi, jonka elämä on Helppoa&Hyvää!

Tsemppiä! Vielä on parisen tuntia aikaa viestitellä täällä, ennen kuin hiljenee. Käytä aika hyvin!

Vierailija
57/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh. Perusopinnoista aloitetaan ja jokaisen kurssin lisätiedoista kyllä löytyy tiedot, miten kurssi suoritetaan ja mitä kirjallisuutta kurssiin kuuluu.

Olen ihan varma, että tämä henkilö ei mitään opiskeluja oikeasti ole aloittamassa. Jos on jo näkyvillä, koska pääsee ilmoittautumaan ensimmäiselle kurssille, on näkyvillä kyllä opintosisällöt ja vaadittavat materiaalitkin. Ei siitä mitään sähköposteja tarvitse lähetellä. 

Tämän sieltä löysin:

https://courses.helsinki.fi/fi/ayoik-101/123844451

"OPPIMATERIAALI

Kurssin verkko-oppimateriaali http://blogs.helsinki.fi/avoin-johdatusoik/, moodle-ympäristössä olevat tallenteet sekä muu opettajan osoittama oheiskirjallisuus."

Ei kerrota mikä kirjallisuus tai sitä, pystynkö sen ulkomailla sähköisenä lukemaan. Olen perehtynyt asiaan ja ahdistss kun en tiedä. Syksyn oppimateriaali on sama, tuo kesön kurssi

”Muu opettajan osoittama oheiskirjallisuus” = joko joku tai joitain kirjoja TAI esim opettajan itse keräämä monistepruju. Niitä meillä aikanaan ainakin avoimessa oli käytössä.

Ja erittäin suosittua nykyään on myös käytännössä kaikissa kursseisaa joku ”ryhmäprojekti” (epäreilua, no ei tarvi mulle kertoa, Mä vihaan niitä!)

Ja Ainakin joissain Kasvatustieteiden ja Kauppatieteiden avoimen kursseissa sai osallistua kokeeseen vain jos oli istunut riittävästi tunteja.

Sinällään AP, jos olen oikein ymmärtänyt, eikä sinulla vielä ole opiskelupaikkaa Oikeustieteellisessä, melkein suosittelen sinua tekemään aika tiukan opiskelu-lukujärjestyksen ihan pääsykoemateriaaliin. Se ei ole ihan pala kakkua...(jostain luin että joku oli koko välivuoden opiskellut 8-16 kaikki päivät päästäkseen sisään... sinä varmaan osaat itse parhaiten arvioida mikä riittäää sinulle)

Vierailija
58/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla niin että jokainen tätä keskustelua seurannut on jo selvillä ko. kurssin materiaaleista paitsi kurssille menijä itse...

Rakastan sössön ketjuja. Hän on aina aivan ulapalla asioista ja väittää kivenkovaan näkemyksiään. Kiva, että tyttö on tullut palstalle takaisin.

Vierailija
59/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
60/72 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colette kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hgin yliopistolla Moodle on kaikilla kursseilla käytössä. Ihan normaalia, että kaikki kurssin tiedot ja tiedonvälitys kulkee sitä kautta.

Ja jos maksat kurssimaksun, kyllä heidän pitää mielestäni tavalla tai toisella varmistaa että voit saada kursiin kirjallisuuden käsiisi.

Jos saat Helsingin yo:n tunnukset, pääset niillä kirjastojen kokoelmahakuun Helkaan. Helkasta voi lukea monet kirjat e-kirjoina. Helsingin yliopiston kirjaston nettisivu on toinen resurssi, jonka kautta pääsee lukemaan vaikka mitä.

Selvitä mihin niillä Avoimen tunnuksilla pääsee ja mitä aineistoja voi käyttää. Näin lukee tunnuksista Avoimen sivuilla (jos siis kyse Helsingistä):

"Miten saan Helsingin yliopiston käyttäjätunnuksen kun minulla ei ole henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia?

Täytä käyttäjätunnushakemus ja lähetä se helpdeskiin sähköpostitse (helpdesk@helsinki.fi). Helpdesk luo tunnuksen ja lähettää siitä sähköpostiisi kuittauksen, kun olet saanut viestin, käy ID Point tunnistautumispisteellä todistamassa henkilöllisyytesi. Tämän jälkeen voit soittaa helpdeskiin (02 941 55 555) ja saada salasanan."

Huom! Tuosta saa sen kuvan, että tunnusten saamiseksi sun täytyy käydä Helsingissä.

Kiitos todella paljon! Mutts minun ei tarvitse käydä kasvokkain tunnistautumassa kun on verkkopankkitunnukset?? Ymmärsinkö oikein?