Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa polttareita..?

Itku
13.08.2018 |

Häät ovat alle kuukauden päästä (3 viikonloppua) ja sain kaveriltani eilen kuulla että kaasoni alkoi vasta eilen järjestää polttareita, tai siis perusti watsap-ryhmän jossa kyselee sopivia aikoja ja tapahtumaideoita osallistujilta...

Tulin niin vihaiseksi ja itkettää ihan hulluna. Hääpäivä on ollut tiedossa vuoden ajan, olen kertonut milloin miehen polttarit ovat (niiden ajankohta päätetty 2kk sitten). Kaaso valitteli muutama kuukausi sitten että "ei osaa" järjestää mitään. Olen antanut osallistujalistan ja käskenyt pyytää niiltä apua eihän niitä yksin tarvitse suunnitella.

Jotenkin on ollut tunne että näin voisi käydä mutta en kuitenkaan halunnut uskoa... Tiedän että monella kaverillani on paljon viikonloppuohjelmaa, lapsia ja TÖITÄ niin vaikea uskoa että lyhyestä osallistujalistasta moni pääsee näin lyhyellä varoitusajalla mukaan...

Mun mielestä tämä on niin töykeää ja nöyryyttävää. Moni tuttu on jo kysellyt että joko minulla oli polttarit, mutta näyttää siltä että jään kokonaan ilman. :(
En todellakaan halunnut mitään isoa hulabaloota vaan perus mökillä olo olisi riittänyt.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit järjestänyt ne itse. Kaasona olo on kyllä hanurista.

Vierailija
2/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on osa juonta. Annetaan sun luulla, ettei oo polttareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ainoa tehtävä mikä kaasolle on annettu. Mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä.

Ilmeisesti oma vikani siis. En ole kuullut että morsian itse juhlansa järjestäisi.

Vierailija
4/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku kirjoitti:

Tämä on ainoa tehtävä mikä kaasolle on annettu. Mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä.

Ilmeisesti oma vikani siis. En ole kuullut että morsian itse juhlansa järjestäisi.

Tavallaan morsian järjestää itse, kun antaa kaasolle vieraslistan ja sanoo, että järjestä mulle polttarit.

Vierailija
5/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa tosi lapselliselta kiukuttelijalta. En ymmärrä tuollaista polttarien kinuamista. Jos sun kaaso ja kaverit ei halua järjestää polttareita, niin sitten niitä ei tule. Eikös polttarit ole ystävien järjestämät yllätysjuhlat, joiden ajankohtaa ei kerrota etukäteen?

Vierailija
6/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syytä kaasoa jos on suoraan sanonut ettei osaa järjestää polttareita. Luultavasti ei edes halunnut tuota taakkaa harteilleen

Vierailija
7/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä kaasoa jos on suoraan sanonut ettei osaa järjestää polttareita. Luultavasti ei edes halunnut tuota taakkaa harteilleen

Itse hän halusi olla kaasoni! Kysyi että kai minä olen sun kaaso?? Olisi varmaan osannut kieltäytyäkin. Ja minä sanoin ettei niitä tarvitse yksin suunnitella. Olen antanut myös vinkkejä tekemiseen.

Miksi tämä onkin minun vikani? Järjestääkö todella moni morsian itse juhlansa? Olisi sitten edes ajoissa kertonut ettei aio järjestää niin olisin itse saanut aikaa, nyt on vähän myöhäistä pyllistää kun kakka on jo housussa...

Eikä varmasti ole mikään salajuoni jossa annetaan ymmärtää että polttareita ei tule.

Vierailija
8/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei tule, mene kapakkaan muutama päivä ennen häitä. Saat sellaiset pamputuspolttarit kun haluat.

Vierailija
9/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä epäempaattista porukkaa. Ymmärrän AP:n harmituksen oikein hyvin. Kaasoksi ei ole kenenkään pakko ryhtyä, mutta jos ryhtyy, niin ajattelen polttareiden olevan melkeinpä se keskeisin juttu hääpäivän ohjelmassa avustamisen lisäksi. Ei minusta ole yhtään liikaa vaadittua, että kaaso järjestää ystäväporukan kanssa polttarit tai sitten edes suoraan sanoo, ettei usko siihen kykenevänsä! 

Toki tässä elää edelleen toivo siitä, että vain huijaavat sinua ja oikeasti kaikki on jo järjestelty ja jotakin kivaa luvassa. 

Vierailija
10/20 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhheijaa mitä kommentteja osalta... Kyllä minunkin mielestä tuo on tosi ikävästi tehty. Jos kaason tehtävään on suostunut (aikuinen ihminen osaa varmaan pestistä kieltäytyäkin jos homma on "hanurista"???) niin kyllä siihen velvollisuuksia kuuluu. Vai mikä teidän mielestänne kaason rooli on?

Tuli paha mieli aloittajan puolesta... Ihme etteivät muut kaveritkaan ole polttareita alkanut kysellä tai järjestää jos kaaso on noin avuton. Tai miksei ole ajoissa kertonut että tarvitsee apua/ei halua järjestää mitään? Jos morsian haluaa polttarit niin olisi kyllä kohteliasta ne hänelle suoda.

Vierailija
11/20 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ikävä temppu kaasoltasi. Toivottavasti saavat kuitenkin jotain järkättyä.

Vierailija
12/20 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei itse tarvitse enää koskaan ryhtyä kenenkään kaasoksi! Karsein homma ikinä. Polttareiden suunnittelu ja järjestäminen on tosi raskasta hommaa. Oon ollu mukana kaasona ja pelkkänä osallistujana. Harmillista tietysti ap:lle, jos hän ei saa haluamiaan polttareita.

Vierailija
13/20 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa tosi lapselliselta kiukuttelijalta. En ymmärrä tuollaista polttarien kinuamista. Jos sun kaaso ja kaverit ei halua järjestää polttareita, niin sitten niitä ei tule. Eikös polttarit ole ystävien järjestämät yllätysjuhlat, joiden ajankohtaa ei kerrota etukäteen?

Ja polttareiden jälkeen saamme lukea lapsellista kiukuttelua kuinka polttori oli järjesetty ihan väärin.

Vierailija
14/20 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle annettiin väärää tietoa, että luulet ettei polttareita järjestetä? Perinteen mukaanhan ne järjestetään häiden aattoiltana.

Vierailija
15/20 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asioista pitää pahoittaa se mieli ennen kun edes tiedetään kuinka asioissa tulee käymään? Ehkä tuo kaikki on vain suunnitelmaa pitää asia salassa viimeiseen asti?

Vierailija
16/20 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttareiden järjestämisessä on paljon hommaa. Olen ollut itse kaasona bestiksen häissä ja osallistunut monen kaverin polttareihin ja polttareiden järjestämiseen. Ei ne ihan vasurilla järjesty.

Vierailija
17/20 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta. Sitten saat polttarit, mihin kaikki tulevat jonnekkin mökille väkisin ja kiroavat mielessään, kun menee taas viikonloppu pilalle, kun piti lähteä morsmaikkua juottamaan ja pläräämään tyhjänpäiväisiä, kun olis ollut tärkeämpääkin tekemistä.

Vierailija
18/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun mies oli kaasolta kysynyt että mikä tilanne polttareiden kanssa ja samana iltana tuli kahdelta osallistujalta minulle viestiä että kivan ajoissa kaaso liikenteessä, kun ilmeisesti oli herännyt vasta miehen viestiin ja kyhännyt äkkiä sen watsap ryhmän.

Kaksi on jo sanonut minulle, että on töitä/muuta sovittua ohjelmaa jokainen viikonloppu ennen häitä. Itselläkin on menoa parina viikonloppuna niin näyttää siltä että jos kaaso saa jotain kyhättyä kasaan niin osallistujia ei pääse kuin pari paikalle...

Ja en todellakaan halua mitään ryyppybileitä koska en itse edes käytä alkoholia.

En ole jutellut kaason kanssa pariin päivään.

Mun mielestäni tämä on vaan jotenkin niin nöyryyttävää.. Ja kaikki kutsutut ovat kuitenkin sen verran läheisiä minulle (eivät kyllä toisilleen kovin tuttuja) että rupean miettimään jo ystävyyttämme jos kerta ystävän polttarit ovat ihan "tyhjänpäiväinen" tapahtuma josta menee oma päivä/viikonloppu pilalle??

Ilmeisesti teillä ei sitten ole ystäviä jos noin ajattelette?

Vierailija
19/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku kirjoitti:

Mun mielestäni tämä on vaan jotenkin niin nöyryyttävää.. Ja kaikki kutsutut ovat kuitenkin sen verran läheisiä minulle (eivät kyllä toisilleen kovin tuttuja) että rupean miettimään jo ystävyyttämme jos kerta ystävän polttarit ovat ihan "tyhjänpäiväinen" tapahtuma josta menee oma päivä/viikonloppu pilalle??

Ilmeisesti teillä ei sitten ole ystäviä jos noin ajattelette?

Ihan tiedoksi, että to, etteivät kutsutut ole kovinkaan tuttuja toisilleen, ei ainakaan helpota polttarien järjestämisen vaikeutta. Se vaikeus voi nimittäin olla juuri tällaisten järkkääminen puolituntemattoman porukan kanssa, varsinkin jos kaaso on vähänkään arempi.

Vierailija
20/20 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan tiedoksi, että to, etteivät kutsutut ole kovinkaan tuttuja toisilleen, ei ainakaan helpota polttarien järjestämisen vaikeutta. Se vaikeus voi nimittäin olla juuri tällaisten järkkääminen puolituntemattoman porukan kanssa, varsinkin jos kaaso on vähänkään arempi.[/quote]

Niin, tätä olen itsekin stressannut sillä kaaso on arka. Pidin häntä kuitenkin luotettavimpana ja täsmällisenä joten tuli todellakin yllätyksenä että on näin myöhään liikenteessä. Mutta tuo arkuus minua on jännittänyt ja siksi sanoinkin että pyydä muilta apua... Sitä suuremmalla syyllä olisi ehkä kannattanut AJOISSA sanoa että ei kykene/halua/osaa järjestää minulle mitään. Olisin ottanut ohjat käsiini ja pitänyt itse jonkun illanistujaisen, mutta nyt on aika myöhäistä ja todellakin kiusallista.

Mies on myös ihan "järkyttynyt" kaason toiminnasta ja paha mieli kun ei tajunnut itse kysellä kaasolta aikaisemmin. Mutta ei se nyt miehenkään vika tai tehtävä ole painostaa ja varmistaa että homma on hoidossa.

Ja kun olen itse antanut vinkkejä mitä haluaisin tehdä niin ei kyllä luulisi olla iso ongelma. Olen kieltänyt kaikki nolaamiset/kaupungilla hillumiset ja pyytänyt esim mahdollisesti jotai eläimiin liittyvää (kaikilla lemmikkejä), ratsastusta (lupasin myös maksaa vähintään oman osuuden koska on kallista), joku lyhyt vaellus hevosin tai koirien kanssa tai vaikka jollain maatilalla vierailu ja edes yhteinen ruoanlaitto/ruokailusessio esim mökillä tai jonkun kotona..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän