Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästynyt miehen syyttelyyn

Vierailija
13.08.2018 |

Alan olla lopen uupunut miehen käytökseen ja asenteeseen. Tuntuu, että aina kun hänellä menee joku asia pieleen tai joku asia ärsyttää häntä, se on minun syyni. Sitten hän myös purkaa sen minuun ja todella voimakkaasti. Mies ei oikeastaan osaa keskustella tällaisista asioista asiallisesti, vaan hän raivoaa ja huutaa, sekä pahimmillaan haukkuu ja nimittelee. En oikein tiedä mitä tehdä kun näitä "hyökkäyksiä" saattaa tulla aivan puskista ja ilman mitään varoitusta.

Yksi esimerkki on nyt sunnuntailta... Meillä oli taloyhtiön talkoot ja juhlat lauantaina. Pidimme naapureiden kanssa hauskaa ja juttelimme porukalla yömyöhään. Itse hipsin nukkumaan aiemmin ja mies tuli muutaman tunnin päästä perässä. Aamulla heräsin krapulaisena ja siirryin sohvalle potemaan. Mies heräsi, pyysi vettä ja aloitti syyttämiseni. Olin kuulemma jutellut naapurin miehen kanssa niin intensiivisesti, että häntä ei oltu huomioitu tässä keskustelussa ollenkaan ja häntä ärsytti. Istuimme siis koko taloyhtiön porukka pitkän pöydän äärellä ja kun puhuin tälle yhdelle miehelle, siinä istui ympärillä muitakin ja mieheni vieressäni. Hänestä oli kuulemma tuntunut että ihan kuin olisin ensitreffeillä tämän miehen kanssa, niin intensiivistä keskustelu oli. Lisäksi miestä ärsytti kun puhuimme yliopistojutuista, eli akateemisia juttuja (mies ei ole valmistunut koskaan). Vaikutti kuulemma flirttailulta. Olin aivan ihmeissäni (ja aivot nollilla huonon yön ja krapulan vuoksi) ja yritin sivuuttaa asian toteamalla että ehkä miehen olisi parempi mennä takaisin nukkumaan humala pois. Tämä kuitenkin vain lisäsi vettä myllyyn ja mies suuttui kun syytin häntä humalassa olosta. Pyysin anteeksi jos mies koki olleensa ulkopuolinen keskustelussa, mutta kielsin flirttailun tai minkäänlaisen kiinnostuksen ja sanoin kuinka tuollainen vihjailu loukkaa. Mies suuttui vain lisää ja syytti minua kaiken kieltämisestä (vaikka osaa siis jo pyysin anteeksi) ja oli edelleen vauhkona siitä kun sanoin ettei hänen kanssaan voi jutella koska hän on vielä kännissä. Sitten mies alkoi uhriutua siitä kuinka hänen kanssaan ei voi enää keskustella, että minun pitäisi mennä naapuriin keskustelemaan kun sen miehen kanssa juttu niin luistaa. Olin aivan puulla päähän lyöty. Sitten mies haukkui minut mulkuksi ja vitun lehmäksi. Minulla keitti yli....

Mitä ihmettä tällaisissa tilanteissa voi tehdä? En omasta mielestäni ole tehnyt mitään pahaa, mutta saan täysilaidallisen syyttelyä, huutoa ja vielä haukutaan päälle. Tänään mies huomasi tehneensä itse virheen työssään, mutta sai väännettyä senkin minun syykseni. Miten tällaisia tilanteita voi välttää? Mitä ihmettä tässä voi tehdä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA!!

Vierailija
2/13 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkö itsessäsi mitään vikaa?

-Miestä ärsyttää koska se ei ole valmistunut yliopistolta..

-Olet kännissä, kanssasi ei voi jutella..

Kyllä itsessään täytyy nähdä miten flirttaillee toisille ja on loukkaavaa jos ei omaa kumppania huomaa illan aikana ja keskustelee liian tiiviisti jollekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joop. Jos tuo tuollaista on, niin kannattaa hommata tuttavia, joita voi tavata ilman miestä.

Tosiasia on, että miehesi on reppana, eikä siitä muuksi muutu kuin jatkuvalla kehumisella.

Vierailija
4/13 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi tuollaista miestä, kauhea valittaja.

Vierailija
5/13 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on henkisesti väkivaltainen, ikävä kyllä.

Vierailija
6/13 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsessään täytyy nähdä miten flirttaillee toisille ja on loukkaavaa jos ei omaa kumppania huomaa illan aikana ja keskustelee liian tiiviisti jollekin.

Tämä kyseinen keskustelu naapurin kanssa kesti ehkä vartin. Puhuin paljon enemmän muiden kanssa illan aikana ja olin mieheni seurassa melkeinpä koko ajan. Hän ei siis ole ollut vailla huomiota koko iltaa. Kaiken lisäksi mies istui vieressäni tuon keskustelun ajan, hän olisi aivan hyvin voinut osallistua itsekin. En flirttaillut missään vaiheessa.

AP

Vierailija
7/13 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltani liitto ois ohi siinä  vaiheessa kun mies alkaa nimitellä noilla sanoilla. Mutta sulla ei varmaan ole sanko  vielä  täynnä.

Vierailija
8/13 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tällaisissa tilanteissa voi tehdä? En omasta mielestäni ole tehnyt mitään pahaa, mutta saan täysilaidallisen syyttelyä, huutoa ja vielä haukutaan päälle. Tänään mies huomasi tehneensä itse virheen työssään, mutta sai väännettyä senkin minun syykseni. Miten tällaisia tilanteita voi välttää? Mitä ihmettä tässä voi tehdä?

Ihmettä sinä saat odottaa loppuikäsi, jos et tee jotain radikaalia ratkaisua.

Näitä tilanteita voi välttää siten, että välttää tuollaisia miehiä. Joo, tiedetään: se on muuten aivan ihana ja sinä rakastat sitä niin kovasti, että et voi kuvitella elämääsi ilman häntä ja pelkäät, että et kelpaa kenellekään muulle.  

Jos et mitenkään voi luopua, niin toinen vaihtoehto on räjähtää kerran kunnolla. Lopeta se Kiltin Tytön roolin esittäminen ja heittäydy kaulinta heiluttavaksi Justiinaksi. Arvaa, kummalla on mukavampi parisuhde ja parempi mies, Kiltillä Tytöllä vai Justiinalla.

Vierailija
9/13 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kyseinen keskustelu naapurin kanssa kesti ehkä vartin. Puhuin paljon enemmän muiden kanssa illan aikana ja olin mieheni seurassa melkeinpä koko ajan. Hän ei siis ole ollut vailla huomiota koko iltaa. Kaiken lisäksi mies istui vieressäni tuon keskustelun ajan, hän olisi aivan hyvin voinut osallistua itsekin. En flirttaillut missään vaiheessa.

AP

Vähän nihkee osallistua keskusteluun jos ei ole koulutuspohjaa siihen keskusteluun.

Vierailija
10/13 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen auttaa.

Vierailija
11/13 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karmealta :(

Et missään nimessä ansaitse tuollaista kohtelua!

Vierailija
12/13 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yritin _sivuuttaa asian_ toteamalla että ehkä miehen olisi parempi mennä takaisin nukkumaan"

Tästä tuo vuorovaikutustilanne lähti menemään ryteikköön. Jos mies olisi saanut kuulla tulleensa kuulluksi ja hänen kokemuksensa olisi validoitu, tuskin olisi tullut lisäsuuttmusta jne. Ketä ei suututa, jos läheisin ihminen sivuuttaa, kun yrität kertoa itsellesi tärkeää asiaa?

Vierailija
13/13 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oivoi, tuskin meno muuttuu. miksi haluat olla ihmisen kanssa, joka käyttäytyy sua kohtaan noin inhottavasti?