Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen nettilukiossa

Vierailija
13.08.2018 |

Haluatko kysyä jotain? :)

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko kuinka hyvä aiemmissa opinnoissasi? Oon itsekin miettinyt nettilukiota, mutta pelottaa, että olisin ihan huono vaikka peruskoulussa ja amiksessa olin hyvä.

Kannattaa kokeilla. Mitä jos olisitkin ihan hyvä?

Vierailija
42/56 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin aikoinaan halunnut aloittaa lukion, olin yhteen lukioon yhteydessä ja sieltä opettaja oli ottanut yhteyttä peruskouluni opettajaan ja tämä peruskoulun opettajani oli maininnut että ei suosittele lukiota minulle. Jäin ihmettelemään asiaa, kun tämä lukion ope otti yhteyttä, että eivät voi ottaa mua lukioon? Siis täh?

Olenko muka sitten niin tyhmä? Tästä jäi sellainen tunne että lukiossa opiskelee vain kaikki älyköt. Minulla oli matikka aina mukautettu eli siinä on aina ollut ongelmia, mutta muuten opiskelin ihan normaalisti, opin asioita siinä missä muutkin jne.

Monesti miettinyt nettilukiota, mutta en uskalla aloittaa, kun tuntuu, että minut on jo lytätty huonoksi kun en muka aikoinaan opettajan mielestä soveltunut lukioon :(

Minkälainen ihminen ei sovi lukioon? Kai nyt edes yrittää saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin aikoinaan halunnut aloittaa lukion, olin yhteen lukioon yhteydessä ja sieltä opettaja oli ottanut yhteyttä peruskouluni opettajaan ja tämä peruskoulun opettajani oli maininnut että ei suosittele lukiota minulle. Jäin ihmettelemään asiaa, kun tämä lukion ope otti yhteyttä, että eivät voi ottaa mua lukioon? Siis täh?

Olenko muka sitten niin tyhmä? Tästä jäi sellainen tunne että lukiossa opiskelee vain kaikki älyköt. Minulla oli matikka aina mukautettu eli siinä on aina ollut ongelmia, mutta muuten opiskelin ihan normaalisti, opin asioita siinä missä muutkin jne.

Monesti miettinyt nettilukiota, mutta en uskalla aloittaa, kun tuntuu, että minut on jo lytätty huonoksi kun en muka aikoinaan opettajan mielestä soveltunut lukioon :(

Minkälainen ihminen ei sovi lukioon? Kai nyt edes yrittää saa?

Hö onpa sulla huono kokemus taustalta. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan nyt uudelleen, kokeilla todellakin kannattaa ja saa! Ethän siinä mitään häviäisi?

Vierailija
44/56 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi koulukaveri! :D 

Vierailija
45/56 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo käytännössä toimii, tarviiko koululla käydä ollenkaan? Millaista opiskelu on?

Ei tarvitse käydä. Netissä on oppimateriaali ja tehtävät. Käytännössä kuitenkin mielestäni tarvitsee myös oppikirjat, jos haluaa kiitettäviä saada. Tenttejä ei ole, mutta kurssin aikana kirjoitetaan oppimispäiväkirjaa. Koska opettajaa ei ole, opiskelu vaatii ihan älyttömästi oma-aloitteista tiedon etsimistä ja sisäistämistä.

Tuo oppimispäiväkirja oli yksi suuri syy miksi lopetin koko pelleilyn. Täysin hyödytön juttu. Ihminen oppii sen minkä oppii. Osaaminen testataan kokeissa ja tehtävissä. Minä en ainakaan rupea kirjoittelemaan mitään selityksiä töistäni.

Vierailija
46/56 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin myös nettilukion :) valmistuin parisen vuotta sitten. Kesti 1,5 vuotta kirjoituksineen päivineen. Hauska ja helppo kokemus! Suosittelen kaikille.

Hieno suoritus! Mulla ei onnistuisi, koska olen perheellinen, käyn työssä ja väsyn aika helposti. En opiskele yleensä työpäivisin. Mutta jos voimavarat ois jees ja vois keskittyä vaan opiskeluun niin varmaan 2 vuotta ois aika realistinen 😊

Kiitti! Mulla oli motivaatio ihan 100% ja halusin nopeasti ulos :)

Aloitin kun esikoinen oli 3kk ja seuraava syntyi 2 viikkoa ennen viimeisiä kirjotuksia :D

Nyt en ehkä jaksaisi samalla tahdilla, kun työt jne.

Ymmärrän :) Mulle tämä on harrastus, joten suoritan aika hitaalla tahdilla enkä ota paineita. Mulla on pohjalla ammattikoulu, josta niin hyvä todistus, etten sinänsä tarvitse lukiota mihinkään. Oikoa voisi, jos ottaisi valinnaisiksi vaikka opon kursseja, mutta itse otin muun muassa psykologiaa ja saksaa niin en saanut työmäärää pienennettyä :D Ja amiksesta olisi saanut hyväksilukuja, mutta en ottanut.

Psykaa oli kyllä kivaa lukea. Kävin sen kirjoittamassa :) Kieliä en kyllä jaksanut ottaa :D hyvä että ruotsia pääsin läpi. 😅

Psykologia on kyllä kiva! Kielet aika ruosteessa, kun ammattikoulusta 10 vuotta aikaa :D Miten menestyit opinnoissa? 😊

Yllättävän hyvin meni kirjoitukset siihen nähden ettei päässyt kertaakaan niitä harjoittelemaan. Psyka lähti E:nä, mutta tuli C (en jaksanut yrittää uudestaan). Enkku E, matikka M ja äikkä taisi olla C. Muita en sitten kerennyt / jaksanut kirjoittaa. Keskiarvoa en kyllä muista, mutta varmaan sellaista 8 luokkaa veikkaisin. :)

Kielissä muistan, että enkussa opettaja taisi soittaa ja piti keskustella jostain aiheesta 5min :D onko teillä sama homma?

Joo, oli. Tai se oli 15 minuuttia. Käsittämätöntä miten voi hetkessä unohtaa kaikki sanat :) Mulla menee varmaan toisin päin. Eli tähän mennessä keskiarvo taitaa olla jotain 8.8, mutta mulla on niin huono muisti ja keskittymiskyky, että kirjoituksilta en paljon odota :/ Äikän opetus on minusta aika huonoa. Palautetta on tosi vaikea saada.

Ai se oli niinkin pitkä aika 🤦‍♀️ Muistan kyllä miten jännitti 😅

Äikän ja filosofian opettajat oli todella huonoja. Filosofiasta jäi paha maku suuhun, vaikka aiheesta tykkäsin :(

Äikkä ja ne vaihtuvat kirja-arvostelut.. hyi että ne kurssit oli inhottavat :D

Otavan opistossa on täysin ala-arvoiset opettajat. Mitään hyötyä niistä ei ole.

Vierailija
47/56 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo käytännössä toimii, tarviiko koululla käydä ollenkaan? Millaista opiskelu on?

Ei tarvitse käydä. Netissä on oppimateriaali ja tehtävät. Käytännössä kuitenkin mielestäni tarvitsee myös oppikirjat, jos haluaa kiitettäviä saada. Tenttejä ei ole, mutta kurssin aikana kirjoitetaan oppimispäiväkirjaa. Koska opettajaa ei ole, opiskelu vaatii ihan älyttömästi oma-aloitteista tiedon etsimistä ja sisäistämistä.

Eikö tenttejä ole siis lainkaan, vaan aikanaan sitten vain suoritat vain ylioppilaskirjoitukset yhdessä muiden kanss; jos siis tähtäät ylioppilaaksi, kuten kai lukiossa on yleensä tapana.  Tiedätkö voiko nettilukiossa opiskella vain yksittäisiä oppiaineita? Milliaista on tai on ollut matikan opiskelu nettilukiossa? 

Juurikin näin. Minun mielestäni voi, mutta en ole aivan varma että maksaako yksittäiset. Minusta matikka on vaikeinta. Just sen takia, että ei ole opettajaa vääntämässä rautalangasta :) Nykyään on onneksi hyviä videoita netissä, jotka auttaa.

Onko teillä koskaan "chatti" oppitunteja, jolloin saattaisitte käydä dialogia yhdessä opettajan tai muiden oppilaiden kanssa? (- Siis vähän samaan tapaan keskustella, kuin mitä me tällä palstalla?)

Joo on! :) Ja on myös monenlaisia muita ryhmiä, kuten tsemppiryhmä jne. Myös somen kautta pidetään opiskelijoiden kanssa yhteyttä. Opiskeluihin sitoutuu paremmin, kun tutustuu muihin. Ainakin itse olen kokenut näin.

Voiko muuten kuka vain aloittaa opinnot nettilukiossa? Mietin näet, että eräs ystäväni saattaisi hyvinkin yllättää vielä kaikki suorittamalla "salaa" lukion nettilukiossa, samaan aikaan kuin käy ammattikoulua; jonka valinnnasta hän on saanut sittemmin jo kuulla ihmettelyä, kun kuulemma kukaan fiksumpi ei  suurin surminkaan menisi ammattikouluun, jos vain voi mennä mihin tahansa lukioon. - Hänellä olisi ollut kyllä aika moneen lukioonkin mahdollisuudet päästä; hänen lukuaineiden keskiarvo oli viime keväänä 8,9

Täytyy olla 18 ellei ole jotain erityissyytä aloittaa alaikäisenä. Muuten kuka tahansa voi aloittaa milloin vain. Itsekin opiskelen "salassa", vain muutama tietää.

Tuosta oppimispäiväkirjasta olen kommentoineen kanssa samaa ja eri mieltä. Välillä, varsinkin kielissä se tuntuu turhalta lisätyöltä, mutta oppimispäiväkirjan tarkoitus on näyttää oman oppimisen kaarta. Se ikään kuin korvaa tuntiaktiivisuutta.

Oppimispäiväkirja on aivan karmea. Miksi Suomessa ei ole nettikoulutusta jossa saa vain opiskella ilman kaikkea roskaa? Mieluusti siitä maksaa.

Mutta kun jotain Otavan opiston tasoisia seurustelukerhoja mistä ei ole mitään hyötyä.

Oppimispäiväkirjaa, koko "luokan" yhteisiä keskustelutilaisuuksia (minä EN halua tuntea ketään sieltä), opintosuunnitelmia jne. Täyttä roskaa.

Niissä tehtävissäkin tuntui olevan enemmän kyse siitä että saa opettajalle mieluisat vastaukset eikä siitä mitä osaa ja kykenee.

Vierailija
48/56 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt nettilukion aloittamista, haaveena olisi yliopisto-opinnot. Yläasteelta päästyä en tiennyt mitä haluaisin tehdä isona, mutta nyt 10 vuoden jälkeen ja kaksi ammattitutkintoa käyneenä visio on selkeä.

Minua kiinnostaa etenkin tämä osio nettilukion sivuilta: "120ov tai 180osp laajan ammatillisen perustutkinnon suorittanut voi osallistua myös pelkästään ylioppilaskirjoituksiin ja opiskella vain niihin liittyviä oppiaineita yo-tutkinto- linjalla".

Eli tämäkö tarkoittaa, että jos haluan kirjoittaa aineet A, B, C ja D, niin kävisin vain näiden aineiden kurssit? Eikä muita kursseja tarvita? Ja tuo on pätevä yliopistoon hakiessa?

Vierailija
49/56 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tuoreita kokemuksia nettilukiosta? Onko opetusta teamsin kautta? Milloin opettajat pitävät yhteyttä ja milloin on yhteisiä nettitunteja muiden opiskelijoiden kanssa? Saako opettajilta neuvoja ja apua tarvittaessa? Miten olette menestyneet yo-kirjoituksissa? Valmistaudutaanko niihin jonkin kertausjakson avulla?

Vierailija
50/56 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto !

Tuoreita kokemuksia nettilukiosta kaivataan.

Harkitsen syksyllä aloittavani työn ohella.

Kerro kokemuksesi ja mikä nettilukio on paras? Ja miksi?

Vierailija
51/56 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri joulun alla valmistunut ko. paikasta ylioppilaaksi. Omalla tavallaan rankkaa kun pitää lähes yksin kaikki opiskella. Itsellä venyi suoritus neljään vuoteen kun oli kaikkea muuta hässäkkää elämässä samaan aikaan mutta ehdin hyvin valmistus kuitenkin. Kirjoitukset meni kanssa ihan mukavasti 

Vierailija
52/56 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ketjua. Miten tuo toimii vaikeissa aineissa kuten matematiikassa? Saako mitään tukea mistään jos ei tajua jotain? Vai pitääkö sitten maksaa opetuksesta muualle?

Vierailija
53/56 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Kiinnostaa täälläkin.

Vierailija
54/56 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan ketjua. Miten tuo toimii vaikeissa aineissa kuten matematiikassa? Saako mitään tukea mistään jos ei tajua jotain? Vai pitääkö sitten maksaa opetuksesta muualle?

Eirassa on ainakin tukitunnit matematiikkaan. Niihin voi osallistua myös etänä.

Vierailija
55/56 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eirassa on ainakin tukitunnit matematiikkaan. Niihin voi osallistua myös etänä.

Eiran matematiikan kurssit täällä ilmaiseksi:

https://matikka.omaantahtiin.com/

Vierailija
56/56 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kokemuksia kaipaan tähän nettilukioon.

Itsellä autisti alaikäinen lapsi, joka hyvinkin akateeminen -mutta haluaa tietää etukäteen mitä on luvassa.

Eli, jos olet ollut Mikkelin nettilukiossa, niin miten homma eteni?

Alussa ilmeisesti jotakin nettitunteja ja viikoittaisia nettijuttuja?

Mikä on tämä parjattu päiväkirja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme