Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pituus 168 cm ja paino, täysin yllättäen tänä aamuna 83,1kg?? What?

Vierailija
13.08.2018 |

En kyllä ymmärrä, mistä kilot on tulleet. En syö karkkia, ehkä kerran viikossa pienen tumma suklaa ritter-patukan. En syö ikinä hampurilaisia, siis ehkä kerran vuodessa voin käydä Hesellä.
En juo limppreita enkä mitään energiajuomia, sokeritonta karpalomehua kyllä menee.
Syön aamiaiseksi kaksi reissaria juustolla, kahvi kevytmaidolla. Lounas jotain vege-sekoitusta: riisiä, tofua, vihanneksia.
Illalla kaksi reissumiestä juustolla, mehua juomaksi. Herkutteluun mansikoita, hienoasokeria ja kevytmaitoa kulhossa, paras herkku tällä hetkellä.
Alkoholia viimeksi kaks viikkoa sitten.
Käyn rauhallisilla kävelyillä, max 30 min.
Onko nyt niin että pitää alkaa tosiaan lisäämään jotain hikiliikuntaa rajusti,vai mikä tässä mättää?
Olen jo yli 50 vuotta ja polvissa kulumaa, joten mitkään juoksulenkit ja superjumpat ei tule kyseeseen. Olenkin ihan rapakunnossa, että ei sikälikään kiinnosta kova urheilu.

En tajua, ehkä se on sitten tämä ikä. Parikymmentä vuotta sitten pudottelin painonvartijoiden 20 pisteen päivillä pari kiloa viikossa, ja eikä tehnyt tiukkaakaan.
Nyt olen punninnut itseni joka päivä kaksi viikkoa ja paino oli välillä 81,5 ja nousi siitä taas vuorokaudessa 1,7 kg.
Mikä ihme tässä mättää? Niin ja nyt olen siis lomalla eli en käy töissä ollenkaan. Olisi hyvää aikaa pudottaa painoa, mutta kyllä on vaikeeta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh mten niin paino noussu jos pituus oli 169cm ja paino 168kg,m niin silloin paino on pudonnut 85kg yön aikana.

Vierailija
2/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ikä ja mitään tekemättömyys sekä kaksi vuosikymmentä kestänyt laihtari kertovat jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä sä sitten eilen painoit?

Vähennät iltasyömistä, liikunnan lisääminen ei  auta. Rauhallinen lenkki  ei  paljon kuluta.

Vierailija
4/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän, joten keho ottaa siitä kaiken irti.

Vierailija
5/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihomiseen mitään ns. herkkuja tarvita. Riittää että syö tavallista ruokaa liian isoja annoksia.

Ruokavaliosi vaikuttaa aika proteiiniköyhältä, joten ehkä kroppasi huutaa sinua syömään kunnes proteiinintarve on tyydytetty, ja sen myötä tulet ahtaneeksi enemmän tärkkelystä kuin energiankulutuksesi on (esim. riisiä).

Korvaa ne aamiaisen reissarit vaikka kasvismunakkaalla. Onko niin ettet syö lihaa tai kalaa?

Rauhallinen puolen tunnin kävely ei minusta ole edes mitään liikuntaa vielä. Sitäkö ihmiset tarkoittavat, kun sanovat harrastavansa liikuntaa?  On sekin tietysti parempi kuin että sen ajan vain istuisit sohvalla, mutta ei siinä kaloreita olennaisesti enempää pala. 

Vierailija
6/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän kyllä syöt. Miten voit painaa noin paljon. Käy verikokeissa ottamassa kilpirauhasarvot. Itse syön enemmän ja olen 20kg kevyempi. Ikääkin 47v. Kurja juttu jos joudut syömään vielä tuotakin vähemmän laihtuaksesi.

Vierailija
7/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!!! Keho on säästöliekillä ja aineenvaihdunta seis---> keho varastoi jokaisen kalorin. Sulta puuttuu kaikki rasvat ja saat ihan liian vähän proteiinia. Hiilarin määrä lienee ok ja hyvälaatuista ainakin ruisleivistä.

Vierailija
8/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itse olen samanikäinen ja pituinen. Toukokuun aluss heräsin, kun vaaka näytti lukemaa 72,5. En nyt varsinaisesti ollut lihava, mutta vatsa ikäväntuntuinen löllykkä. Olen aina näyttänyt parhaimmalta ja olo ollut paras 65-kiloisena. Ensi alkuun etsin netistä laskurin, johon merkkasin päivittäisen aktiviteettini tason + muut tiedot, sain sieltä tulokseksi, että hitaasti laihtuakseni kulutuksen pitäisi olla noin 1750 kalorin luokkaa. Tuo on muuten tosi vähän! Sitten kirjauduin Fineliin ja aloin täyttää ruokapäiväkirjaa. Huomasin, että huolettomasti syömällä entiseen tapaan päivittäinen kalorimääräni huiteli 2100-2300:ssa.

Jotta painoni olisi pysynyt samana, olisin saanut syödä n. 2000 kaloria päivässä, mutta siis aioin laihtua. Lisäksi otin käyttöön 16:8 -dieetin, jossa syömisen aikaikkuna on 8 tuntia. Tuon 8 tunnin aikana siis saa syödä. Nyt olen ollut dieetillä 14 viikkoa, ja paino on tällä hetkellä 67,7 kiloa. Laihdutustahti on siis hidas, mutta en halua näännytttää itseäni kuitenkaan. Tosi kuitenkin on, että mielin määrin ei vaan saa syödä, ei maha mittään. Haluaisin kyllä mässäillä ja syödä enemmänkin, mutta jos haluaa laihtua, ei vaan voi. Pyrin vielä käymään joka päivä tunnin kävelylenkillä.

Suosittelen tuota Finelin ruokapäiväkirjaa! Se auttaa, kun laskee kaikki syömäsi kalorit. On hyvä olla

kartalla koko ajan, missä mennään. Jos joskus mässäilen esim. 2300 kaloria, muina päivinä sitten kevyemmin. Lasken vielä viikon kalorit ja pyrin siihen, että olisivat n. 1750 kaloria.

Vierailija
9/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!!! Keho on säästöliekillä ja aineenvaihdunta seis---> keho varastoi jokaisen kalorin. Sulta puuttuu kaikki rasvat ja saat ihan liian vähän proteiinia. Hiilarin määrä lienee ok ja hyvälaatuista ainakin ruisleivistä.

Ja sultahan puuttuu kokonaan välipala ja iltaruoka, noi ruisleivät illalla kuuluu iltapalaan. Eli aamiainen, lounas, välipala, iltaruoka ja iltapala.

Vierailija
10/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 8 täsmentää, siis n. 1750 kaloria/päivä

Vierailija
11/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, itse olen samanikäinen ja pituinen. Toukokuun aluss heräsin, kun vaaka näytti lukemaa 72,5. En nyt varsinaisesti ollut lihava, mutta vatsa ikäväntuntuinen löllykkä. Olen aina näyttänyt parhaimmalta ja olo ollut paras 65-kiloisena. Ensi alkuun etsin netistä laskurin, johon merkkasin päivittäisen aktiviteettini tason + muut tiedot, sain sieltä tulokseksi, että hitaasti laihtuakseni kulutuksen pitäisi olla noin 1750 kalorin luokkaa. Tuo on muuten tosi vähän! Sitten kirjauduin Fineliin ja aloin täyttää ruokapäiväkirjaa. Huomasin, että huolettomasti syömällä entiseen tapaan päivittäinen kalorimääräni huiteli 2100-2300:ssa.

Jotta painoni olisi pysynyt samana, olisin saanut syödä n. 2000 kaloria päivässä, mutta siis aioin laihtua. Lisäksi otin käyttöön 16:8 -dieetin, jossa syömisen aikaikkuna on 8 tuntia. Tuon 8 tunnin aikana siis saa syödä. Nyt olen ollut dieetillä 14 viikkoa, ja paino on tällä hetkellä 67,7 kiloa. Laihdutustahti on siis hidas, mutta en halua näännytttää itseäni kuitenkaan. Tosi kuitenkin on, että mielin määrin ei vaan saa syödä, ei maha mittään. Haluaisin kyllä mässäillä ja syödä enemmänkin, mutta jos haluaa laihtua, ei vaan voi. Pyrin vielä käymään joka päivä tunnin kävelylenkillä.

Suosittelen tuota Finelin ruokapäiväkirjaa! Se auttaa, kun laskee kaikki syömäsi kalorit. On hyvä olla

kartalla koko ajan, missä mennään. Jos joskus mässäilen esim. 2300 kaloria, muina päivinä sitten kevyemmin. Lasken vielä viikon kalorit ja pyrin siihen, että olisivat n. 1750 kaloria.

Tässä on järjen ääni!

Vierailija
12/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarin määrä lienee ok ja hyvälaatuista ainakin ruisleivistä.

Reissumiehessä esim. silkkaa vehnäjauhoa mukana.

Vierailija
13/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo 1,7 kg nousuko sua ihmetyttää vai mikä? Nestettähän se on. 

Vierailija
14/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"siitä" ?

Vierailija
15/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän näyttää menevän kasviksiakin. Tuskin jaksat lounaalla mättää päivän puolen kilon kiintiötä.

Uinti on hyvä liikuntamuoto silloin kun on polvet paskana. Sitä muutama kerta viikossa, vähitellen matkaa pidentäen. Jos vain on uimahalli lähellä. Kaikki jumpat eivät sisällä hyppyjä tms. polvia rasittavaa.

Vierailija
16/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette sulla ei ole oikeutta neuvoa muita ennen kuin itse lopetat ahmimisen ja oksentelun.

Vierailija
17/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colette sulla ei ole oikeutta neuvoa muita ennen kuin itse lopetat ahmimisen ja oksentelun.

Vinkkini olivat loistavia pysyvään elämäntapamuutokseen. Toivottavasti pysyvät ketjussa!!

Vierailija
18/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon juustovoileipiä, niillä minäkin lihoin. Eikö niinkuin mitään muuta voi keksiä syödä? Kokeile tosiaan vaikka sitä munakasta, jota suositeltiin. Tai uunijuureksia, jotka pyörittelet reippaassa määrässä yrttiöljyä ennen paistamista. Jos energiankulutuksesi on vähäistä, tuskin tarvitset riisiä tai perunaa, vaikka lautasmalli niin väittää.

Vierailija
19/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"siitä" ?

Syömästä ruuasta. Nykyinen yltäkylläisyys ruuan suhteen ei ole ollut kauaa, joten jos keho olettaa olevan ruokapula (syö liian vähän energiatarpeeseen nähden), niin se ottaa aivan kaiken energian siitä ruuasta mitä saa. Jos syö sopivasti niin osa energiasta menee hukkaan.

Vierailija
20/20 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Tsiisus, mitä läskidenialismia!!! Se toki hyvä, että olet herännyt tilanteeseen ja haluat muuttaa sen!! Vaatii kuitenkin tekoja ja sen, että myönnät syöneesi liikaa. Sillä ei ole mitään väliä, MITÄ olet syönyt liikaa. Olet silti syönyt aivan liikaa ja ylläpidät sitä vähentämättä syömisiä. Ja saanko kysyä, miksi ihmeessä otat kaloreita juomista kuten maidosta?? Laiduttaessa kannattaa suosia vesilinjaa. Ja jos satut juomaan alkoholia niin älä syö mitöän ennen sitä. Menee päähän paljon nopeammin ja säästyt ylimääräisiltä kaloreilra.

Ah, eipä se kovin pitkään siellä pysynyt