Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia halpaläppäreistä?

Vierailija
13.08.2018 |

Tekeekö noilla 150-300e koneilla mitään? Opiskeluun ja perus surffailuun tulisi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella usein olen ohjeistanut tuttujani, jotka ovat ihan "peruskäyttäjiä":

- Acer koneisiin en koske pitkällä tikullakaan. En edes suostu enää korjaamaankaan niitä romuja. Paras merkki on Asus.

- Itse en koskaan suosittele konetta, jossa on ATI -näytönohjain. Ongelmia tulee usein, kun joskus sitten pitää Windows asentaa uudelleen ja pitäisi sopiva ajuri löytää siihen ATI:iin.

Peruskäyttäjän koneen minimivaatimukset:

- Tuplaydinprosessori (pitäisi löytyä kaikista jo nykyään). Neliytiminen tietysti vielä parempi, mutta ei välttämätön.

- Vähintään 4 GB RAM -muistia ( Tämä on tärkeä ja ehdoton minimi!).

- Kovalevy: Yleensä noissa halvoissa on n. 125-250 GB kovalevy, mikä on peruskäyttöön aivan riittävä.

Monella noista tutuillani on 250-350e läppäreitä Kyllä ne heille ovat riittäneet ja toimineet ihan ok. Paitsi ne Acerit.

Vierailija
2/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä 150-250€ koneissa on myös melkein järjestää 32-64GB mmc SDD joka täyttyy todella nopeasti. Kannattaa sijoittaa vähintään se 250-300€ ja katsoa, että siinä on vähintää se 4GB RAM ja 125GB SSD kovalevy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaksi vuotta hp-merkkinen kone, joka maksoi n. 325 euroa. On toiminut ihan moitteettomasti. Käytän lähinnä opiskeluun, uutisten lukemiseen, vauvapalstan selailuun. Joskus katson ohjelmia esim. Netflixistä. Eli ainakin oma koneeni on sopinut ihan hyvin peruskäyttöön.

Vierailija
4/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin palo sammuu kun päälle kaataa lasin kylmää vettä. Ei mennyt takuuseen kun läppäri hinta oli alle takuun omavastuu summan.

Vierailija
5/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te oikein teette koneillanne kun ne täyttyy ja tilat ja muistit loppuu?

Joku Officen ja Firefoxin käyttö onnistuu ihan millä läppäriään vaan, itselläkin viis vuotta takana 199€ hp:llä, still going strong!

Vierailija
6/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alle 200e maksanut 2GB/320GB halpaläppäri satunnaisessa käytössä kai seitsemättä vuotta. Myyjäkin haukkui laitteen eikä suositellut. Näyttö on huono mutta muuten ihan riittävät speksit videoiden katseluun ja pelaamiseenkin. Mitään vikaa ei ikinä ole ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan