Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TÄSSÄ on Helsingin huonot puolet (7 vuoden kokemuksella)

Maalle muuttamassa
13.08.2018 |

Vaikka moni ihannoi Helsinkiä Suomen parhaana paikkakuntana, oma kokemukseni Helsingin ihanuudesta on toinen.

Tässä Helsingin miinukset seitsemän vuoden kokemuksella:
- kaikki on ajallisesti kaukana, koska liikkuminen on hidasta
- ruuhkat, väenpaljous
- moni asia (mm. palvelut) ovat kalliimpia kuin muualla
- ihmiset ovat varautuneempia, sanoisinpa että jopa vähän peloissaan
- ihmiset vetävät roolia ja pitävät ns. kulisseja
- mykkäkoulu julkisissa välineissä yms. tyhmät kirjoittamattomat säännöt
- mitä lähempi naapuri, sitä huonommin tutustut
- rahaa menee enemmän esim. kahvitteluun, koska ihmiset eivät pyydä kylään vaan haluavat tavata "puolueettomalla" alueella
- rikollisuus pelottaa minuakin ja rajoittaa vapauttani ilta- ja yöaikaan
- kerjäläiset ja "kadunmiehet"
- kusenhaju ja tahmeat kadut kesäaamuisin
- luonto on kaukana (pienet puistot ja kulunut keskuspuisto ei riitä minulle)
- tasainen lättymaasto ei miellytä silmiäni
- talvet ovat märkiä ja lauhoja, mutta kostea merituuli käy luihin ja ytimiin (muutama kymmenen km pohjoiseen on ihan eri hieno talvi)
- kevät ja alkukesä on viileää
- meri on kuin likaviemäri

Maaseudulla asuessani minulla jäi käytettäväksi paljon enemmän aikaa ja rahaa. Tuntuu että nukuinkin maalla paljon paremmin.

Mutta sehän on jokaisen oma mielipide ja valinta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpana sanoisin kuitenkin lapsi- ja äitivihamielisyyden.

Helsinkiläiset on monessa mukavan liberaaleja, mutta tämän varjopuolena on perheiden ja äitiyden halveksunta sekä lapsiviha.

Käsittääkseni Helsingissä on paljonkin (nuoria) aikuisia, joilla ei ole henkilökohtaisessa elämässään mitään kontaktia lapsiin ja on paljon ihmisiä, jotka eivät ole ikinä edes pitäneet vauvaa sylissä(!!!).....

Helsinki on aika rakkaudeton kaupunki rakkaudettomine ihmisineen.

Riippuu varmaan alueistakin tuo lapsiin suhtautuminen. Me asumme erittäin lapsiperhevaltaisella Eko-Viikin alueella ja täällä ainakin lapsiin suhtaudutaan tosi mukavasti. Lapset saavat elää aika vapaasti ja kaikki naapurustossa katsoo toistenkin lasten perään.

Jopa lapsettomat tuntuu olevan ystävällisiä lapsille, esim. kun meidän taloon muutti yksinäinen, vähän tuiman näköinen ehkä 40-50 v nainen, meinasin että ei saa antaa lasten häntä häiritä, mutta kerran sitten poika oli päässyt sille jotain selittämään dinosauruksista ja tuo nainen iloisesti jutteli pojan kanssa ja kyseli niistä sauruksista. Sanoi että tykkää kyllä lapsista vaikkei omia ole hankkinutkaan.

Vierailija
22/24 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ihmisellä tuntuu olevan vaikeaa erottaa niitä omia ominaisuuksiaan siitä mitä ympärillä näkevät.

Ap esimerkiksi lienee varautunut ihminen jonka ei ole helppoa tutustua uusiin ihmisiin, joten tämän hän panee naapureidensa syyksi.

Samoin kuten vaikkapa tuo toinen erivärisiä ihmisiä kammoava kirjoittaja: Helsingissä on paljon kaikennäköisiä ihmisiä, joten kammoajalle riittää kyllä bongattavaa.

Olen minäkin varautunut ja sisäänpäinkääntynyt, mutta tiedän nämä omiksi ominaisuuksikseni. Sitenpä voinkin olla tyytyväinen siihen että taloyhtiössäni kaikki moikkaavat kaikkia, ja aina on juttuseuraa jos menee pihalle sillä mielellä.

Ympäristö ihmisellä on pitkälti sitä miksi sen itse tulkitsee. Aina ei ole pakko tulkita negatiivisen kautta, mutta sellainen tulkinta näemmä jää herkästi päälle ihmisillä jotka tulevat Helsinkiin pienemmiltä paikkakunnilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto kaukana? Hmm, no sekin riippuu ihan siitä missä päin Helsinkiä asuu... Ei täältä kyllä hirveästi asuinalueita löydy, jossa ei olisi jonkin sortin luontoa lähellä. Toki ihan ydinkeskusta hienoinen poikkeus sääntöön. Mutta eipä yleensä muidenkaan vähän isompien kaupunkien keskustat ole millään luontopoluilla täytettyjä.

Musta Helsingissä on paljon ihanaa luontoa. Esim. Uutela, Lammassaari, Kivinokka Herttoniemessä, Viikin luonnonsuojelualue, Lauttasaaressa on paljon ihanaa luontoa... Tässä vain muutama mainitakseni ja mielestäni jokainen edellämainittu on todella kauniita paikkoja.

En ole myöskään huomannut, että missään Suomen kaupungissa, jossa olen käynyt, että julkisissa kulkuneuvoissa ihmiset hirveästi juttelisi tuntemattomille? Helsinki ei siis todellakaan ole poikkeus.

Vierailija
24/24 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hienoa sinulle joka kerroit tuon ,Todellisen kuvion, olen ollut Helsingissä, mutta se on kova ihmisruuhkainen, ja kylmä, EI vedä ollenkaan puoleensa, minä olen metsä ihminen. Todellisuus on ihan muuta kuin kuin yleisesti puhutaan, tuohan olikin hlökohtainen kertomus, ja TOSI. KIITOS.