Mistä saa ostettua SD-kortin
saako samasta paikasta kuin itse tuotteenkin, vaikkapa riistakameran vai teleliikkeestä
Kommentit (14)
Käy kysymässä Alkosta jos niillä olisi.
ok..saakohan xxl-kaupasta myös? sieltä kun ostan tuotteenkin
Eiköhän sen SD-kortin saa nopeasti tästä osoitteesta:
Siltasaarenkatu 18-20 C, 6. krs.
00530 HELSINKI
Toimistolle sisäänkäynti C-rapun kautta.
Ma-pe 9-16.00
On aika vaikea keksiä paikkaa josta EI saisi ostettua SD-korttia. Ehkä jossain tosi pienessä Alepassa tai nakkikioskissa ei noita ole.
"Kaupasta". Ne sijaitsevat usein alimmassa kerroksessa, niissä on isot ikkunat joissa räikeitä mainoksia.
Mutta tarvitsisit myös "raha"a. Sen selitän joskus toiste.
No niitä kortteja on jos jonkunlaisia, mistäs sen tietää millanen passaa just siihen mun vehkeeseen?
onko se samanlainen muistikortti kun vaikkapa ixus kamerassa?
Vierailija kirjoitti:
ok..saakohan xxl-kaupasta myös? sieltä kun ostan tuotteenkin
Kallista verrattuna prismaan
Verkkokaupasta, gigantista, prismasta, cittarista, amazonista, kaikista sekatavarakaupoista, ja ylipäätään melkein mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
No niitä kortteja on jos jonkunlaisia, mistäs sen tietää millanen passaa just siihen mun vehkeeseen?
Jos vehje on riistakamera eikä suurta tallenusnopeutta vaativa 4k-videokamera niin ainoa asia jolla on väliä on muistikortin koko.
Mitä isompi kortti, sitä enemmän mahtuu mutta jotkin todella alkeelliset laitteet eivät välttämättä osaa käyttää yli 32 tai 64 megan kortteja. Katso manuaalista.
Osta suurin kortti jolle manuaalissa luvataan tuki. Eivät ne max 64 megan kortit maksa nykyään enää juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vehje on riistakamera eikä suurta tallenusnopeutta vaativa 4k-videokamera niin ainoa asia jolla on väliä on muistikortin koko.
Mitä isompi kortti, sitä enemmän mahtuu mutta jotkin todella alkeelliset laitteet eivät välttämättä osaa käyttää yli 32 tai 64 megan kortteja. Katso manuaalista.
Osta suurin kortti jolle manuaalissa luvataan tuki. Eivät ne max 64 megan kortit maksa nykyään enää juuri mitään.
kiitos, olet enkeli
pusu poskelle
SD kortti kertoo jo mitä mallia kortti on. Lisäksi muuttujiksi jää vielä muistin määrä ja nopeus. Laitteessa voi olla rajoitus että kuinka suurta muistia se tukee, eli suurempaa ei kannata ostaa. Periaatteessa mitä nopeampi kortti niin sitä parempi. Mutta olen kyllä kuullut että riistakameroiden kanssa on ollut ongelmia senkin vuoksi että onkäytetty hyvin nopeaa muistikorttia.
Kannattaa ensin lukea mitä muistikortsta lukee laitteen ohjekirjassa ja sen jälkeen kannatta googlata laitteen tyyppiä ja lukea muiden kokemuksia.
No saa ja saa viakka prismasta