Apua.... Lapsella ympäri kehia punaisia laikkuja
Tänään tyttö alkoi raapia itseään ja kyljessä on 2 punaista laikkua/näppyä, käsivarsissa toiset sekä yhdessä teidessä toinen. Iho-ongelmia ei ole koskaan ollut. Vesirokon kunnolla sairastanut ja muuhun rokkoon ei sovi. Mitä tämä on? Joku hyönteisen purema? Ei olla matkusteltu mutta ulkona ollaan oltu tänään jalkapallokentällä ja sen ympäristössä. Jopa luteen mahdollisuutta katsottu mutta mitään merkkiä sängyssä tai muualla ei ole. Olen ihan paniikissa. Huomenna täytyy mennä lääkäriin.
Kommentit (29)
Miten voin nyt tietää ettei ole rokkotauti kyseessä? Siis te vesitte huomenna hoitoo? Mitä sitten kun ryhmässä on lapsia kenellä on epilepsia, allergiaa, diabetes. Niin sinne vaan vaikka ei tiedä mikä on? Voi olla ihan nokkosihottumaa mutta kun ei voi tietää 😢😡 en halua kuitenkaan omatunnolleni sitä että joku muu sairastuu ja vakavammin.
Ap
Tilaappa aika lastenlääkärille. Voihan se olla lintukirpun tekosia.Oletko kuivatellut ulkona pyykkejä. Lintukirput on muuten sellaisia ,että vain jostakin perheessä tykkäävät,ja muita eivät maistele. Kokemusta on-siihen loppui mun pyykin kuivaus maalla ulkona.Tosi kiusallisia.Googlaile näyttääkö yhtään samalta.Minulla tuli aina yöllä lisää,eikä huushollissa näkynyt yhtään mitään ötököitä.Lintukirpput on sairaan pieniä.
Mut käykää siellä erikoislääkärillä lähipäivinä.
Käytiin lastenlääkärissä joka on myös allergiaan erikoistunut. Ei voinnut sanoa mistä johtuu. Ehkäpä virusperäistä oli hänen veikkaus. Tarhaan voi huomenna mennä jos ei niitä tule lisää tai vointi huononee. Onko jollakin kokemuksia mitä vois olla. Lintukirppuja ei lääkäri epäillyt kun ihottuma tai näpyt ovat niin "yksistään".
Ap
Olen paljonkin kuivattanut pyykkiä ulkona. Luulis että jollakin muulla perhejäsenillä olis myös sitten?
Ap
Olen paljonkin kuivattanut pyykkiä ulkona. Luulis että jollakin muulla perhejäsenillä olis myös sitten?
Ap
Laikut/näpyt ovat vielä jäljellä tänä aamuna. Näyttävät hieman minusta hyttysten pistoksilta jollakin tavalla. Onko kokemuksia. Olen ihan paranoidi kun luulen jo että ollaan saatu luteita kotiin. Olen tarkistanut tytön sängyn taskulampulla mutta mitään en löydä. Olen kiitollinen vastauksista.
Ap
No jos lastenlääkäri ei kerran pitänyt minään vaarallisena niin älä siitä enää murehdi. Uudestaan lääkäriin jos ei parissa viikossa ole mennyt ohi tai tulee uusia oireita.
Mä sairastin parikymppisenä jonkun mystisen sieni-infektion.. koko kroppa täynnä sellaisia 1e kolikon kokoisia läikkiä, osa kutisi osa ei. Meni ohi itsestään n. viikon kuluttua. Lekuri epäili, että sen oli aiheuttanut joku eläin jota olen rapsutellut, systerillä oli tuohon aikaan marsu, saattoi olla siitä peräisin. Ei tullut uudelleen, edes siitä samasta marsusta.
Nokkosrokko ei todellakaan mene parissa päivässä ohi. Sietämätöntä kutinaa on monta viikkoa, kädet turpoaa, sormet turpoaa, kyynärpäät, huulet, korvanlehdet, kaikki herkemmät paikat. Ei kannata antaa antihistamiinia. Antihistamiini pahimmillaan juuri aiheuttaa nokkosrokkoa. Mukula allergiatesteihin, sitten kemikaalejen käyttö (saippuat, shampoot, hoitoaineet) vähemmälle. Auttoi ainakin minulla. Myös lapset voivat olla stressaantuneita, joten stressiä pitää myös vähentää.
Nokkosrokko on siitä viheliäinen vaiva, että se kuluttaa henkisesti, kun ei saa olla rauhassa omassa kehossaan. Kutina ja turpoilut vaivana.