Kombucha
Onko kukaan kokeillut? Mitä ne väitetyt terveysvaikutukset on ja oletko huomannut vaikutusta, tai vannotko tämän juoman nimeen muuten vaan?
Jenkeissä vissiin kovakin hitti.
Kommentit (9)
Joskus 20 vuotta sitten asuessani Lontoossa harrastin. Joku lähetti sellaisen sienen. Maksoi vitosen eli lähetyskulut käytännössä.
Ihan hyvää ja terveellistä kunhan maku vaan osuu kohdalleen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 20 vuotta sitten asuessani Lontoossa harrastin. Joku lähetti sellaisen sienen. Maksoi vitosen eli lähetyskulut käytännössä.
Ihan hyvää ja terveellistä kunhan maku vaan osuu kohdalleen.
Miten teit sitä itse?
Sellaisesta K-sienestähän sitä tehdään. Sokeria, vettä ja lampöä.
Sehän on maitohappobakteerijuomaa eli samat vaikutukset kuin maitohappobakteereilla ylipäänsä. Tukee vastustuskykyä ja on hyväksi suolistolle. En ole viitsinyt tehdä itse, joskus tulee ostettua valmiina Karma Kombuchaa.
Miltä se maistuu? Liittyykö tähän jotain riskejä (vatsatauti tms.), esim. jos säilyttää sientä väärin?
Olen muutaman pullon ostanut eri valmistajilta. En oikein pitänyt mausta, muistutti liikaa simaa.
Aineenvaihdunta nopeutuu, mahan vastustuskyky paranee ja suolisto elää terveemmin. Muita ilmoitettuja vaikutuksen kohteita ovat mm. mielialan parantuminen, stressitason aleneminen, painon lasku ja apua ruokahalujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miltä se maistuu?
Maistuu vähän simalta.
Kuulemma mm. Parantaa immuunijärjestelmää, auttaa diabetekseen ja ripuliin, reumaan ja herpekseen, sekä uniongelmiin. Lisää libidoa, poistaa rypyt ja auttaa harmaisiin hiuksiin, ehkäisee myös syöpää ja vaikka mitä muuta. Jaa a.