Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Varkaiden takia noi menettää asiakkaat ja turistien rahat myös hotellit menettää ja paikalliset työpaikkansa.
Kukaan ei mene toista kertaa esim. Syömään jos paska ruoka tai baariin jos rikollisia tai mihinkään missä huono kohtelu. Tiedetään nekin keitä ne on kun ostarilla varastaa asiakkaiden rahat tavarat ja lähiöissä. Lopulta kirous menee heidän sukuun eikä meidän.
Jamaica. Olin siellä tosin jo lähes 30 vuotta sitten. Kun lähti hotellialueen ulkopuolelle, niin teiden varsilla oli kylttejä, jossa todettiin, että niin ja niin moni Jamaicalainen elää turismista ja älkää ryöstäkö tai tappako turisteja. Kun kävelin vaimoni kanssa Montego Bayn torilla, niin rupiset prostituoidut tulivat tarjoamaan palveluitaan vaikka vaimoni oli vieressä. Pilveä tietenkin tyrkytettiin joka paikassa. No, hotelli oli hieno all inclusive, joka oli muurin ympäröimä ja tiukasti vartioitu. Ei todellakaan ollut matkan, vaivan eikä rahan arvoista.
Santorini, Kreikka ja Istanbul, Turkki.
Turkki on out. Tunisia on yök. Mihinkään Valencian alueelle ei koskaan . Eikä Turkin miehittämän Kyproksen puolelle. Varkaita ovat. No eikä Egyptiin. Floridaan mennään heti kun ne ilmoittaa että krokotiilit on tuhottu. Muuten ei. Eikä huumekeskuksiin. Vain rauhaisaa ja ystävällistä.
Siivoushullun jehovantodistaja tätini luokse en välttämättä enää menisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa Kreikassa on?
Vierailija kirjoitti:
Jos mielestäsi Kreikka on peffasta niin silloin vika on vain ja ainoastaan sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Grandin canarian Puerto Ricoon. Hemmetin kuuma kattilalaakso, ei mitään tekemistä, pelkkiä marketteja. Tämän lisäksi sattui vielä huono hotelli, jossa haisi iltapäivästä alkaen kauhea ruoan käry puoleen yöhön (se tosin oli oma valinta, ei paikan vika)
Gran Canarian Puerto Ricon keskusostarilla meille vittuiltiin uskomattomalla tavalla. Ei missään muualla mitään lähellekään vastaavaa. Tosin vittuilija oli tummempi kuin paikalliiset.
Sukeva, vaikka sanotaan olevan täyshoitola. Huonepalvelu tooosi surkeaa ja joutuu tyytymään vain tumputtamiseen. Ei sitä savannintallaaja voi hyväksyä
t. Ahmedin taxi
Kreikasta ja Turkista en tykkää
Haistakaa p*ska alapeukkujenne kanssa Kreikkaa te ette hauku!
Olen lomaillut vaikka missä maissa ja useissa eri kohteissa. Olen tullut siihen tulokseen, että mulle riittää koko loppuelämäksi Italia. En siis tuhlaa lomiani ja rahojani enää mihinkään muihin maihin. Italiassa ei ihanat paikat lopu kesken, eikä siellä kyllä haittaa mennä samaankaan kohteeseen useampia kertoja. Italiaan en kyllästy koskaan. Muuta en enää kaipaa. Tai no, jos ihan keskitalvella lähtisin lomalle, niin sitten varmaan Lanzarotelle. Muina vuodenaikoina ehdottomasti Italia. Vastaus aloitukseen on siis se, etten menisi näitä lukuunottamatta mihinkään enää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Jamaica. Olin siellä tosin jo lähes 30 vuotta sitten. Kun lähti hotellialueen ulkopuolelle, niin teiden varsilla oli kylttejä, jossa todettiin, että niin ja niin moni Jamaicalainen elää turismista ja älkää ryöstäkö tai tappako turisteja. Kun kävelin vaimoni kanssa Montego Bayn torilla, niin rupiset prostituoidut tulivat tarjoamaan palveluitaan vaikka vaimoni oli vieressä. Pilveä tietenkin tyrkytettiin joka paikassa. No, hotelli oli hieno all inclusive, joka oli muurin ympäröimä ja tiukasti vartioitu. Ei todellakaan ollut matkan, vaivan eikä rahan arvoista.
Pieleenhän tuo minun näkökulmasta meni jo matkakohteen valinnasta. En maksaisi latin latia matkasta mihinkään hotellialueelle ja muurien sisäpuolelle, ja ihan sama mik'ä maa on kyseessä. Ei mitään järkeä, eikä kiinnosta yhtään. Matkustan aina johonkin, missä voi nähdä paikallisten elämää, syödä ravintoloissa joissa paikalliset syö jne.
Jamaican tilanteeseen en ota kantaa, kun en ole siellä käynyt. Mutta Karibialla on esim. itäisen Karibian pikkusaaret kivoja ja melko turvallisia. Siellä pystyy helposti vaihtamaan saarelta toiselle joko vesitse tai jollain paikallisella lentoyhtiöllä. Vuokra-autolla pääsee helposti tutustumaan saariin eri puolilla. Parhaimmillaan on asuttu airbnb-kämpässä pikkukylässä, jossa oltiin sillä hetkellä ainoat matkailijat. Ihan eri luokan kokemus kuin joku karmea resortti, en tajua miksi kukaan vapaaehtoisesti sellaiseen menee.
Kreikan saaret on kyllä yliarvostettuja. En ymmärrä mikä niissä niin vetoaa moniin. Ihan perus ok on olleet kaikki missä olen käynyt, mutta ei ole mitään tarvetta mennä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa Kreikassa on?
Ei nyt varsinaisesti suurempaa vikaa, mutta ei mitään erityisen ihanaakaan. Sama koskee Turkin kohteita ja Kyprosta. Espanjakaan ei ole tehnyt oikein mitään vaikutusta. Bulgarian lomakohteet nyt on ihan riman alitus, samoin Thaimaan Phuket ja Krabi (muualla Thaimaassa en ole käynyt, enkä kyllä ole aikeissa käydä jatkossakaan).
Kypros ja Turkki, ne on mun inhokkipaikkoja! Kyproslaiset on epäystävällistä porukkaa ja Turkin "tyrkytys-kulttuuri" kuvottaa!! Niihin en mene koskaan!! Niin ja toi itänaapuri tietty..sinne ei onnex ole enää mitään asiaa!