Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra asumisesta

Vierailija
12.08.2018 |

Olen muuttamassa vuokra-asuntoon vuosien omistusasumisen jälkeen.

Kysymykseni on se, että saako asunnon seiniin kiinnittää tauluja ja peilejä vai pitääkö tyytyä tuijottamaan valkoisia seiniä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saa, en ole koskaan asunut sellaisessa missä ei saisi. Olen tosin yrittänyt tauluja kiinnitellä edellisen asukkaan jäljiltä oleviin nauloihin niin paljon kuin mahdollista ettei tule seinä ihan täyteen reikiä.

Vierailija
2/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa kiinnittää, se asuntohan on sun koti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkistaa vuokrasopimuksesta. Jotkut vuokranantajat voivat tämän kieltää sopimuksessa. Isommista vuokrananjista ainakin HOAS aiemmin kielsi, lisäksi olen asununt yksityisellä vuokranantajalla, joka on kieltänyt tämän. 

Vierailija
4/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkistaa vuokrasopimuksesta. Jotkut vuokranantajat voivat tämän kieltää sopimuksessa. Isommista vuokrananjista ainakin HOAS aiemmin kielsi, lisäksi olen asununt yksityisellä vuokranantajalla, joka on kieltänyt tämän. 

Kiitos tiedosta, täytyypä sitten tarkistaa vuokranantajalta.

Vierailija
5/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä vuokra-asuntoa yksityisiltä ja kunnalta. Yksityiset vuokranantajat eivät yleensä halua jälkiä seiniin tai muuallekkaan, sillä he pelkäävät että ne jäljet laskevat asunnon arvoa. Jouduin itse esim ostamaan kokonaan uuden sängyn kun vuokranantaja kielsi tuomasta aiempaa sänkyä asuntoon.

Vierailija
6/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä tauluille ja muille ripustettaville. Kannattaa tsekata 3M liimattavat taulukoukut. Kestävät muutaman kilon painoisen taulun ripustamista mainiosti, eikä tarvitse tehdä reikiä. Itse käytän tauluille ja kuville näitä, vaikka reikiä saisikin porata.

Vierailija
7/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että tätä voi sopimuksella kieltää, tai voi tietenkin sopimukseen laittaa, mutta luulen ettei se oikeudessa pitäisi. Ja ainakin siinä tapauksessa, että sopimuksessa ei erikseen kielletä taulujen, peilien jne. ripustamista, voit sen ihan huoletta tehdä.

terv. 20+ vuotta vuokralla asunut

Vierailija
8/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä tauluille ja muille ripustettaville. Kannattaa tsekata 3M liimattavat taulukoukut. Kestävät muutaman kilon painoisen taulun ripustamista mainiosti, eikä tarvitse tehdä reikiä. Itse käytän tauluille ja kuville näitä, vaikka reikiä saisikin porata.

Nuo tippui ja otti palan seinää mukaansa. Maalin ja osan rappauksesta tai mikä sen seinän materiaali olikaan. Kantava seinä, hyvä kolo.

Vierailija
9/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoasilla joskus kauan sitten piti kaikki kiinnittää seinällä menevään puiseen listaan. Jos halusi tietylle korkeudelle, piti pistää naruilla roikkumaan.

Varmaan ainoa paikka koko Suomessa, missä tollanen systeemi :D

Vierailija
10/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sato ainakin antaa. Olen opiskelijana asunut hoasillakin, enkä pidä opiskelija-asumista tässä tapauksessa asiallisena rinnastuksena.

Vierailija
11/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa kiinnitellä tauluja seinille. Muutama naulanreikä on tavallisesti asumisesta johtuvaa kulumista.

Vierailija
12/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoasilla joskus kauan sitten piti kaikki kiinnittää seinällä menevään puiseen listaan. Jos halusi tietylle korkeudelle, piti pistää naruilla roikkumaan.

Varmaan ainoa paikka koko Suomessa, missä tollanen systeemi :D

Voasilla oli sama juttu.

Vierailija
13/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa kiinnitellä tauluja seinille. Muutama naulanreikä on tavallisesti asumisesta johtuvaa kulumista.

Ei ole, se voidaan kieltää sopimuksessa. Nykyisessä asunnossani on yhdellä seinällä 78 naulanreikää. :D

Vierailija
14/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistamassani asunnossa ei saa kiinnittää seinälle mitään. Katonrajassa on kisko, johon voi kiinnittää ripustimet ja niihin edelleen taulut ilman, että tekee reikiä.

Vierailija
15/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saanut edes tuoda kaappeja eikä hyllyjä edelliseen asuntoon, jouduin sen takia esim luopumaan silloin televisiosta. Kannattaa siis olla tarkkana mitä vuokranantajat vaatii soppareissa.

Vierailija
16/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lolololololol

Ei sisustamista voi kieltää millään lainmukaisella sopimuksella. Naulojen ja koukkujen reiät voi kyllä velvoittaa paikkaamaan, mutta se on minuuteissa tehtävä työ.

Jeesus että ihmiset ovat pösilöitä.

Vierailija
17/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tippui ja otti palan seinää mukaansa. Maalin ja osan rappauksesta tai mikä sen seinän materiaali olikaan. Kantava seinä, hyvä kolo.

Lähetänkö kuvan? Talo on rakennettu 2005. Tuskin olen ainoa, kenellä on seinät joista nuo veivät palan. Ja siinä roikkui vielä ihan kevyt taulu. Ilman lasia eli ei painava ollenkaan.

Vierailija
18/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, se voidaan kieltää sopimuksessa. Nykyisessä asunnossani on yhdellä seinällä 78 naulanreikää. :D

Ei todellakaan voida kieltää kohtuullista määrää kiinnityksiä. Soppariin voi merkitä mitä vaan höpö juttuja, ne on vaan mitättömiä.

Vierailija
19/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähän ihmettelen noita, että vanha sänky ja kaappien tuominen kielletään...

Vierailija
20/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan voida kieltää kohtuullista määrää kiinnityksiä. Soppariin voi merkitä mitä vaan höpö juttuja, ne on vaan mitättömiä.

Hyvä esimerkki No1: jätettiin soppari allekirjoittamatta kun mies huomasi että siinä kkellettiin pikkupräntillä lapset ja lemmikit koska talossa asuu vanhuksia. Off topic.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi